Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ei tarvi odottaa ensi vuoteenkaan:
    26-27.08 FoMoCo Drag & Track Weekend + Slalom cup 5, Kauhajoki, Jurva

    Miten olisi toi? Ajoharjoittelua ja kiihdytystä, kumpaakin päiväksi 10e jäsenet ja oliko se 20e ei-jäsenet. Niin no ei sinne radalle millään ooppelilla kannata tulla, mutta amerikan foordilla.

    Kaluston suhteen ei tarvi ujostella, radalta voi löytyä vaikka DTM-Musse tai 200cid kutvonen. Aina sekaan mahtuu hilpeällä Ford-mielellä, ajetaan se mitä pystytään.
     
  2. garagektc

    garagektc Gearhead

    kiitoksia kutsusta 65FB :D
    on vaan oma musse vielä siinä mallissa että ei pääse karsinasta ulos omin avuin. kehikkoa heppailtu sisuksiin joka on täysin tyhjä.
    kaviot kiinnikkeineen irti ja verenkiertoelimet pöydällä.
    yleisön puolelle tänä vuonna, mutta ensi kesänä laitumelle.

    dtm-musse pitää nähdä ja tietysti kutvonenkin.

    ja hilpeällä mielellä pitää aina olla. tosikkona pitäis ymmärtää lopettaa jo alkuunsa koko touhu :eek:
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Pitää kattoa josko tänä vuonna tulis jurvaankin galaxiella,sen kans ei taida mutkaan muita mahtuakaan?
    Saapa ajella rauhassa! :)

    Onhan siinä nyt überjäykkä 1" etuvakaaja sekä 12" levyjarrut.Erittäin Grand National nääs... :D

    Joopa joo,taitaa kalkkuna lähteä tangentin suuntaan joka mutkassa.
     
  4. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    hieman offtopic, mutta bbford: pistitkö Galaxieen kallistuksenvaimentimen made in Finland, vai tilasitko jenkeistä? Joskus oli vaan keskustelua noista Galaxien tangoista.
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Tää tuli PST:ltä,hyvin istuu.
    Ja on muuten helvetin paljon mukavampi ajaa nyt.
     
  6. garagektc

    garagektc Gearhead

    galaxiellahan on ajettu nascariakin, eli ihan tehtaan ratapeli on kyseessä :D
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

    Sen takia tän aikoinaan ostinkin,siis korimallin ja erityisesti fastback katon linja miellytti silmää. Tarkoitus oli tehdä nascar replika,nykyisellä 460 isolohkolla ja top loader manuaalilla mutta kiinnostus loppui kun selvis isoakselisten laatikoiden ja kytkinkamojen yms. hinnat... :eek: Järkyttävät!
    Eikä vaan kiinnostanu tehdä sitä tolla nykyisellä C6:lla,ei vaan toimi.
    No,hienoa että edes joku sellaisen replikan teki,auto oli esillä tampereen näyttelyssä,oli TODELLA hieno laite.


    Ps. Itse asiassa etsin aikoinaan eka ´68-´69 Satellite 2d ht:a (Petty replika),sitten ´63 Impala ht:a (Junior Johnsonin valkopunainen nro 3 auto) mutta kun ei kumpaakaan mallia löytynyt siihen hätään niin sit ostin tuon galaxien.
    En nyt välttämättä olis tehnyt just suoraa replikaa,mutta noi nyt eniten silmää miellyttää edelleenkin.

    Joo jo,meni vähän OT,anteeksi kaikille. :)
     
  8. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Aika heikolta näyttää veekasien mylvintä roadsporteissa tulevaisuudessakin, siis jos tulossa oleva kalusto jo ehti ilmoittautua.

    Jotta kisoista sais jotenkin mielekkäitä niin kyllä viivalla tarttis olla ainakin kymmenen autoa.
    Ja mitä muutoksia tähän tarttis? Ja ne rengasehdotukset voi tunkea hevonp....
    Nykyinen sääntö on kustannuksien osalta toimiva.

    Jotta tuo kymmenen autoa per kisa saatais ens vuodelle toteutettua niin voin henk. koht. osallistua tavoitteeseen ja lähteä pyytämään sitä vanhaa romua lainaan. Ois sitte ainaki muilla vähemmän taisteltavaa kun ois yks sija jo valmiiks jaettu
    :D
     
  9. T.N

    T.N Gearhead

    Niin... kyllä totuus tosta ajamisesta on kumminkin se että saa ajaa kunnon kisaa vastustajan kanssa , oli sitten voitaja tai häviäjä.
    Parhaan fiilikset viikonlopusta jää kun on päässy kunnolla vääntämään
    koko kymmenen kierroksen sessiot kilpailijan etu/taka puskurissa roikkuen , sijoituksesta viis...
     
  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Roadsport V8 431

    jees,kyllä oli suorastaan ratkiriemukasta päästä käskemään tuota vanhaa taksia ringille 4vuoden rakentelun päätteeksi! ja ajaminen oli siellä helteessä taatusti "kuuminta hottia"-heh.. Harminpaikka kun ei pääse ahvenistolle,kun kuinka ollakkaan on yhdet häät samana vklppuna-ei omat-toim.huom. mutta tuskin maltan odottaa että päästään alastarolle lataamaan! sitä ennen pitää tosin käyttää vaihdelaatikko hammaslääkärillä ym.pientä,eli lastentauti klinikalle..mutta nythän tuota taas motivoi ruuvata,kun näki,että sillä pystyy edes jotenkin syöttämään. tsemppiä muillekin joilla on kalustoa valmistumassa tai naftaliinissa-ei muuta kuin radalle niin saadaan yleisölle hupia! J.L- Roadsport V8 431-
     
  11. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Meillä oli kerhon keilankiertokisat, ja nyt tais mutkakurvailukärpänen puraista lopullisesti. Lystiä oli! Bump steering kittejä on jo katseltu...

    P.S. Videon loppu-kikkailuissa olin jo (harjoittelukierroksen)maalissa, ei ne keilat ihan noin hassusti siellä olleet.

    http://www.youtube.com/watch?v=2Ua7KWNccFA
     
  12. HEMI

    HEMI 1st gear

    Sehän näytti ja kuulosti oikein hyvälle 8)
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    EI, been there done that :cry:
    Corvette ja Camaro pysyy tallissa kunnes rengassääntö ja lista järkeistetään...rallicrossia voi ajaa sorallakin..turvallisemmin.
    Niinkauan kun mukana on Ascona mies ja rengaskauppias mukana laatimassa listaa niin tuskin....
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos sulla on 63½ malli niin sillä on tosiaan ajettu euroopassa isoa kovaa...mulla on kotona sellaisen FIA luokitustodistukset, toiset löytyy Lee Holmannilta tiesi ukko aikanaan itse kertoa.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mulla on itse henk koht kokemusta mekaanikkona ASA late model Stockerista USAssa jossa 15" Bartit alla ja myös samankokoisen vanteen omaavan sport2000 auton ruuvvaamisesta jolla saavutettiin SM2 sija sinä vuonna.
    Voin ihan omakohtaisesti kertoa että ainoa milla Nascar auto pärjää on kovempi teho, uskallan väittää että esim Alastarolla Eaglen ASA stockeri ei montakaan kierrosta laikkoja suorana pidä jos ratin takana on tekijämies ala Mikko Lempinen/ Ilmari Ullakko yksinkertaisesti jarrulevyn massa ja siten lämmönjohtokyky loppuu kesken ja ne "sulavat alle"
    "Immu" kun joutus euroopasta tuotuun voittaja-autoonsa upgrademaan omat jarrunsa suomen radoille se riittäänee jo perusteluksi ?
    Joten meidän kimuranteille ei 12" lla levyillä raskaassa autossa kuten jenkit ja pantera ole mitään tekoa vaikka lukisit jarrukirjasi puhki.
    Mulla ois sulle 380X36mm Alconin levyjä jotka Panteraan olisi juuri ja juuri riittävät sanon ma koska nämä samat riitti IMSA Audissakin.
     
  16. Mika kuules, olisitkohan nyt haukkumassa ihan väärää puuta. Järkeistämisestä en ole eri mieltä, kapeat polkupyörän vanteet eivät kuulu kilvanajoon. Rattimiehet tuntuu silti ajavan noilla saippuarenkaillakin korrektimmin rengastettujen eurokinnerien tahtiin.

    Ja ainahan sä voit mennä Ruotsin Camaro-cupiin ajohaluja tyydyttään :D
     
  17. tht

    tht 1st gear

    jo vuonna 2002 alastarolla ameriikan herkut päästelivät kärjentahtiin ,Pos. No. Name Best Laptime In Lap 2nd Best Class Car Club
    1 177 Mika Viitala 00:01:30.410 2 00:01:30.546 Roadsport A Peugeot 205 HamUA
    2 471 Keijo Hållfast 00:01:31.288 3 00:01:33.265 Roadsport V8 Chevrolet Camaro HRF
    3 411 Sami Tschokkinen 00:01:31.994 5 00:01:32.032 Roadsport V8 Chevrolet Camaro HRF
    4 110 Mikko Eerola 00:01:32.069 4 00:01:32.454 Roadsport A Opel Kadett
    5 176 Tommi Kaarna 00:01:32.326 2 00:01:33.053 Roadsport A Ford Taunus RST HRF
    ja samoilla rengas säännöillä
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    MadMike. ei taida noi sun alconit sopia 15 tuumasen sisaan ? Kuten aikaisemmin mainitsin, mun kotteroon ei mitaan karrynpyoria tule, voittaja-autoa en ole rakentamassa enka edes kilpa-autoa, kunhan rakentelen omaksi huvikseni.
    Ja jos ei tolla saa ajaa missaan luokassa niin ei sitte ajeta, ajaa voi, onhan siina rekisterikilvet ( joskus)
    Ihan sama mita jossain asavisiossa tai imsa audissa on jarruina, mita tekemista noilla on historic luokan kanssa ?
    Nakyypa noi tanskan smorrebroodit parjaavan panteroillaan kohtuu hyvin euroopan radoilla, vaikka onkin 15 tuumaset alla, kait ne on ollu suomessa "voittajien"opissa jossa kaikki tiedetaan paremmin kuin muualla :eek:
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    taitaa näissä harrastepuolen laitteissa olla kuitenkin vähän sillä budjetillakin merkitystä joten ei ehkä ihan huippuosia tule (etenkään jarrujen osalta) joka autoon laitettua. kun ei oo sponsoreita eikä välttämättä ihan todellista tarvetta/aikomusta edes ajaa virallisissa kisoissa niin voipi mennä oman maun mukaan.

    roadsportin säännöt on kieltämättä aika surkuhupaisat, mutta niinhän se aina menee kun pitää saada 1300-8000 kuutioiset autot samaan lähtöön ja 8000 kuutioinen ei saa pärjätä. säälittävää mutta ah niin suomea.
     
  20. T.N

    T.N Gearhead


    No eiks se se ole ihan hyvä että ne 1300 ja 8000 kuutioiset tosiaan ajaa
    samassa lähdössä ? Kuka siellä jaksaa ajaa saati kisoja seurata jos ne
    4-5 aktiivi kuskia keskenään siellä pörräis omassa lähdössään isoine
    kuutioineen. Nyt on ainakin jotain ohjelmaa kisan aikana kun pääsee sooloilemaan niitten "pikkukoneisten" seurassa......
    ja mitä sääntöihin tulee niin nykyiset säännöt on kumminkin samat kaikille ja silti esim v8-luokassa on "aika" isoja eroja kierros-ajoissa ......
    Nyky säännöt on kumminkin kivat jo sen puoleen että ne mahdollistavat mukaan pääsyn ns. tavallisella katsastetulla lohmulla. Siinä vaiheessa kun sallittais slicksit ja putkirungot niin kustannuksetkin olis vähän eri luokkaa . Tosin onhan sitä se baltic-gt sarja....
    Aika vähän on sielläkin näkyny näitä suomalaisia roadsport v8 autoja
    leveine renkaineen etc.......
     

Kerro tästä muillekin!