Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. Alkuperäisestä aiheesta kun puhutaan niin Historic Grand Racessa oli ilahduttavan paljon kasiluokan kalustoa. Jotkut tosin voi olla eri mieltä kun se mäjähtänyt isolohko rasvasi radan suolenkin. :eek: :D
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Se on hyva jos suoli on rasvattu, ei tuu ummetusta :odroll:

    Anteeks :oops:
     
  3. T.N

    T.N Gearhead

     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    magicflag..

    jep ja eräät ei nähnyt edes aika-ajo kierroksia,mutta mukana oltiin ja remonttia tehtiin viimeiseen asti... just free practice laps! argh!!
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead


    Ei kannata...syystä että renkaat vakiovettessä on 275 kun roadsportissa joutuu käyttämään kapeampia renkaita ja vanteita.
    Parhaat vettet apparalla 1.33 ja Alastarolla mennään samaa tahtia.
    Mutta vaikka saisikin harrastajakuski mitä tahansa alle niin tässä vähän esimakua mitä tekee osaava kuski:

    RS4 siviilauto kolme ukkoa hytissä ja kuskina Mikko Lempinen 6-7 sekuntia nopeammin Alastarolla siis täysin kadulta repäisty auto jonka renkaanpaineita ei edes tarkastettu.
    Aika autolenkkiä 1.26,60 tänä syksynä.
    * Yksi kyydissä olleista kuskiesta oli useamman sekunnin hitaampi ammatikseen ajava tehdaskuski jota ajaa niin rallia kuin rataa.

    Elikkä tollanen C4 Vette menee myös Lempisen puikoissa yksin autossa samaa tahtia...siinä on harrastekuskin ja autourheilijan ero.
    On se kumma että ne hondat menee slickseillä lujempaa..oliskohan kuskilla merkitystä?
     
  6. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear


    Mulle ainakin on yks ja sama mitä siellä muut ajaa, pääasia että itsellä on kivaa.
    Ja samoin nautin enemmän vanhan V8:n karjunnasta...vaikka jäis suoranmitan joka kierroksella. Mikä siinä on nyt niin vaikeaa ymmärtää?
    Aika käsittämätöntä ja fanaattistakin vouhkaamista nuo sun jatkuvat kirjoitukset oikeista huippukuskeista -ja autoista. Mitä edes yrität niillä oikein todistaa tai perustella? Että ammattilaiskuskit on parempia kuin amatöörit?

    Jos et ole huomannut, niin tää on kuitenkin harrastelijoiden foorumi, ja niistäkin jotka ajaa kilpaa lähes kaikki (suoraa tai mutkaa) tekee sitä huvikseen ja harrastuksena.

    Ei siksi että saisi päteä ja mollata amatöörejä joka käänteessä.

    P.S.
    Olen minäkin ajanut kartingia kilpaa 10v, ja myöhemmin vielä lisääkin ihan omaksi huvikseni.
    Väittäisin kyllä että mun osaaminen on jotain muuta kuin "nopeus on jokaisella nolla senior100 luokassa" ...en edes yritä väittää olevani mikään huippukuski, tai välttämättä edes erityisen nopea, mutta aika härskejä nuo sun heitot on kun ottaa huomioon että et voi tietää ketä täällä kirjoittelee.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sitä yritän takoa päähän että täällä lähes jokainen on harrastelija ja että ei kannata liian kauaskantoisia projekteja aloittaa jos meinaa radalla ajella ja kokemus sitä ennen on nolla koska kiinnostus lopahtaa jos on satsannut liikaa ja ei tulosta synnykkään kuten on kuvitellut (esim että vehkeet pysyisi edes nipussa kun nekin saa väärin ajamalla rikki).
    Väitän että vuosien tauon jälkeen se sinullakin on sitä eli NOLLA, itsellä oli myös ja on varmaan taas vaikka en nyt viimeinen taukojen jälkeen ikinä ole ollutkaan mutta kun vertasin omaa aikaa joka kerta tauon jälkeen niin en ollut tyytyväinen ja tuskin olisit sinäkään erityisesti jos ajat radalla mikä sinulle on ennestään tuttu.
    Eli ME olemme Täysiä Nollia jokainen joka täällä kirjoittelee kun kellot otetaan käteen..usko huviksesi.

    V8n ääni on kieltämättä kiva ja ei nyt niin hidaskaan, esim joku Camaro Cupperi.. bilsportin slalom kisassa 0.25 sekkaa hitaampi kuin Radical ja aika oli mielestäni Kova. Sport2000 vehkeet suomen mikkihiiriradoilla pärjää juuri ja juuri.Nyky superit meni jo auttamasti menojaan mutta debyyttikisassaan ei.


    PS meitä on niin moneen lähtöön, joillain on tuo kilpailuhenki taikka pätemisen tarve, ihan kuinka vaan, kovempi kuin toisilla.
    Ja heitot on tarkoituksella härskejä jotta jannut ottaisi jäitä hattuun...se että rakennetaan kuurakettia joka koskaan ei valmistu onnistuu jokaiselta, enköhän tiedä sen itsekkin kun katson omia projekteja.
     
  8. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    No, tuon ymmärrän paremmin.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä olen taasen niitä miehiä että kun näen jonkun ajavan erikoisella siviilautolla radalla (siis omistaja itse) ja ajaminen on sanotaan nyt vaikka hitaan epävarmaa (mitä se on ollut Aina kun sellaisen radalla on nähnyt) niin mielessä käy vaan että sääli nähdä omistajan ennemmin tai myöhemmin törmäielevän autonsa paskaksi..turhaa niin turhaa..enkä tarkoita että tulii peltivaurioita vaan sitä että kuski ei aidosti osaa vaihtaa/käyttää kytkintä tai painaa kunnolla jarruja vaan laahaa nekin aivan vituiksi.

    Mieleen tulee aikanaan Saksalainen Ferrari kerho Alastarolla jonka ratasession jälkeen lähes jokainen Fefe nilkutti kotiin kun jarrut joko kadonnut radalla tai laikat oli kierot... mukaanlukien F40 puhumattakaan lukuisista uusista Testarossista.

    Taasen Pösö tai Civic Ei älähdytä muakaan mutta mielummin katselen Camaro Cupperia joka taistelee tosissaan ja ajaa kahdeksikkoja mitenpäin haluaa jokaisen siviilivessan rinnalla.
    Suosittelen jokaisen täällä katsomaan edes kerran kunnon radalla kun Camarot laukka...tänä kesänä mieleen painui kun Anderstorpin pääsuoran jälkeiseen mutkaan (joka on lentokentän suora) sadekelillä 220+ laissa jannut alkoi hakemaan jarrua kolme Camaroa rinnakkain.
    That´s Racing!
    Puhumattkaaan mitä on sitten katsoa aitoa ovaalikisaa kun startteri sanoo 33lle kolmelle :Gentleman start your engines, ja itse seisot parin metrin päässä pit wallilla.
    Terveisin Been there Done that.
     
  10. garagektc

    garagektc Gearhead

    Eli ymmärsinkö oikein että moottoriradoille pääsy pitäisi amatööreiltä kieltää ja harrasteautoilijankin pitäisi suorittaa fia-ratalisenssi jonkun luokan aikahaarukan mukaan?
    Tottakait oikeissa autokilpailuissa on tahti kovempaa ja ei varmaan tarvi selittää miksi koppiluokissa, etenkin kokopeltisissä, mennään enemmän "tappituntumalla" kuin formuloissa tai luokissa missä ajetaan "uniikki"kappaleilla...

    Kateudesta vihreänä luen MadMiken kokemuksista, olisi aika hienoa päästä katselemaan noita kisoja edes katsomon puolelta saati että taidot riittäis siihen että pääsis varikolle. Kuitenkin oudoksun, tai olen vaan ymmärtänyt väärin, suhtautumistasi meihin harrastajiin jotka haluavat tuoda omat rämpyt ja hartialukot radalle.

    Itse pysyn poissa Sport2000 katsomoista koska ne eivät kiinnosta, mutta ei sitä luokkaa kuitenkaan sen takia tarvi lopettaa etten minä sitä halua katsoa. Jos se jotakuta muuta kiinnostaa niin hyvä juttu. Niin täynnä itseään ei voi olla ettei pysty hyväksymään meitä ei-täydellisiä yksilöitä ja heidän tarvettaan "pelleillä" tai nauttia elämästään, ihan kumpaa sanontaa sitten OMAN RAHAN käytöstä haluaa käyttää.

    Ja jos se vituttaa että joku Ferrarin omistaja julkeaa tulla radalle eikä palkkaa ammattikuskia polkemaan lelujaan niin tulee väkisin mieleen se että olisikohan kyseessä sittenkin kateus siitä että miksi muutkin tai pahimmassa tapauksessa miksi muut mutten minä...
    Suosittelen korvaamattomuustestiä: Lasiin vettä, sormi lasiin ja sormi pois lasista. Jos veteen jää reikä, olet korvaamaton.
    Peace!!
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Maa oon aika kova rattijatka,
    oon kayny daytona 500 kisoissa ja Homesteadin ovaalilla monet kerrat ja mulla on Dale Ernhardt Sr rotsi, ja Rusty Wallacen kuva seinalla,
    Kuurakettia aloin rakentaan kun kuulin etta kiinanpojat aikoo menna sinne ennen mua.....prkl
    kyla lahtee , vai mita mike :rotfl:
     
  12. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Joo joo, mutta määpäs olen sentään käynyt Buffalo Billin haudalla, Daltonin jengin, Kit Carsonin sekä Billy The Kidin kotitaloilla, ja itse DON GARLITSIN krääkräse museossa! Sitäkin olen käynyt ihmettelemässä kun lukutaidottomat pakolais-meksikaanit kasaa Corvetteja Bowling Greenissä...Been There 2... Olen tavallaan s**tanan kova jätkä mäkin! Ja ajanut vielä kilpaa itse M. Salon entisellä mikroautolla! 8) :poff: :eek:

    P.S.
    Se kyllä vähän harmittaa että jenkit on käynyt kuussa parikin kertaa ja mää vain kerran... :eek:
     
  13. peto

    peto Gearhead

    Niin ja Lempinen ajamaan DTM:ää Camaro Cupperilla ja Madmaikki tallipäälliköksi. Siinä olisi yhtä kova yhdistelmä kuin Schumi/F1/benetton/briatore... ;-P
    Annetaan Roadsportin V8 luokan olla tollainen harrastajaystävällinen luokka. Taitaa olla niin että Historicrace Ry kisat tällä hetkellä eniten yleisöä vetäviä ratakisoja vaikka markkinointi on lähes nolla?
     
  14. mhj

    mhj 1st gear

    Jess, taas se alkaa. Mikkihiiri Suomen Turuust tekee parhaat autokaupat oikeaan aikaan ja on Suomen johtava Vette-asiantuntija. Mikki koneistaa, ahtaa, maalaa ilman suojaimia tallin seinat, omistaa dynon ja ajaa rekkaa, vaikkei siis rahan takia tarviis. Mikki kiksauttelee missikisojen finalisteja mennen tullen ja keulii meista kaikista ohi Caminollaan.

    Tervetuloa Mickeyn WTF-seuramatkalle, toivottavasti viihdytte. Mina ainakin teen niin ja kaannan istuimen selkanojaa hiukan taaksepain. Olo on huomattavan turvallinen ja jopa hieman malttamaton.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    No jos on vaihtarivuonna autourheilua harrastavassa perheessä pääsee kaikkeen kivaan mukaan, itse olin Erittäin Onnekas että pääsin. Perheen isoisä oli ollut mm. suunnittelemassa/kehittämässä Nascar Hudsonien moottoreita.
    Tosin sen aikainen tärkein harrastus katkesikin sitten lähes pysyvästi kun olin sisämaassa.
    Maltilla hyvää tulee ja suomalainenhan tykkää vaan ja innostuu kahta kauheammin yrittämään jos joku vähän potkii päähän, eikös joten ei pidä ottaa mun kannanottoja aina ihan puhtaana vittuiluna, kieli pitää olla poskessa.

    Sport2000 katsomossa olo on turhinta mitä tiedän, kun ne autot tulee radalla lähden itsekkin varikolle palloilemaan jos "vapaalla", muuten katselen kyllä kisoja.
    Jopa roadsporttia, onhan siellä autot hienon näköisiä tosin minut on saanut viime aikoina radalle katsojaksi Erityisesti Camarot,Porschet ja Ferrarit ja siinä järjestyksessä eikä kertaakaan suomessa.
    Grand Racessa taisin viimeksi olla viime vuosituhannen puolella vai koska se oli kun Amberla kuoli mutta Alastarolle eksyn roadsportteja katsomaan melkein joka vuosi.
    Tottahan jupiset että jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa mutta jos haluaa autolla leikkiä radalla on paljon palkitsevampaa tehdä autosta ajettava, niin että itse pystyy viemään sitä eikä päinvastoin kuten kuuraketeissa.

    Korvaamattomuustestistä täydet pinnat, nyt kampitit mut ja pahasti :poff:
    Vitutuksesta ei ole kyse kun näkee harrastelijan ajelevan kukanihailuvauhtia siviilipelillä radalla mutta järjestään ne jotka ovat siellä käyneet enemmälti siviilipelillä on sanoisin yhden sormen kokeilujen jälkeen alkaneet miettiä aidon kilpurin hankintaa.
    Näin jopa mainitsi erään urheiluauton (?) omistaja itse minulle kun juteltiin niitä näitä ja kyselin mistä tuo lommo oli tullut.
    Samalla paljastui että hänellä on kilpaprojekti työn alla ja on etsinyt juurikin sellaista vaihdelaatikkoa joka itsellä voisi jopa olla jouten joten taas oli harrastuksilla yhdistävä vaikutus.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    No helvetti mitän tähän voi sanoa kun että Great Minds Think Alike! :lol:

    Rusty Wallace on mun "all time heroja" ja varmaan tykkäisit numeroidusta Rustyn taulusta taikka 3D seinäkoriste Pontiacista, entäs Millerin kitaraneoni, Peilitaulua ja muuta Miller crääsää :) tuutko hakeen nyt vai heti ?
    Ainut suuruus Nascareista minkä kanssa olen päässyt puhe-etäisuudelle oli Alan Kulwicki kun ajoi ASA late Modelia kuten meidän kotikutoinen tallikin.
    Positiivinen ukko jolle riitti aikaa Small-timereillekkin , radan ulkopuolella that is...perkele se Hoosier T-Bird V6a men silloin liian lujaa ...
    Rauha hänen muistolleen.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos sä saat Camaron luokiteltua DTMään mä hoidan loput sovitaankos niin :wc:


    Sitähän se on ollut ratapuolella jo kymmene vuotta ja Endurance on toiseksi suosituin..sitten tulee vasta SM-sarjat joiden hohtoa en ole ikinä ymmärtänyt.
    Ehkä mä olen vaan nähnyt parempiakin kisoja muualla.
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead


    Katos perisuomalainen kateus verhoiltu ovelasti onnettoman ja hampaattoman vittuilun taakse...
    Minkäs mä sille voin että olen ollut oikeassa paikassa ehkä jopa oikeaan aikaan...niin ja tosiaan luokkakaverista löytyy niin Miss Skandinavia kun Miss Suomi Finalisti..ja heilläkin on kavereita...
    Oikeastaan ei ollut edes tarkoitus vastata tähän mutta kuten kuuluisat sanat menee ..."I know what you're thinking: 'Did he fire six shots or only five?' Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself....But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya, punk?"

    Case Closed ja takaisin itse aiheeseen eli V8(rata-)autojen rakentamiseen.
     
  19. mhj

    mhj 1st gear

    Osoitat ihailtavaa itsehillintaa ja elokuvien tuntemusta, mutta sekoitat kuitenkin keskenaan vilpittoman ihailun ja kateellisuuden.
     
  20. garagektc

    garagektc Gearhead

    niin kait me kaikki sekoitetaan...joskus.

    kieltä muuten ei kannata pitää poskessa, tulee verta kun avain lipeää ja moukaroi itseään kuonoon :rotfl:

    saas nähdä miten kauan kestää ennekuin oma auto on radalla. sittenpä sen näkee miten se pysyy näpissä. ensiversiota ei voi ihan kuurakettina pitää, mutta kukaties nälkä kasvaa,ellei paska ole kypärässä jo ensi kesänä...
    missään nimessä en halua rakentaa sellaista autoa joka ei ominaisuuksiensa takia pysy hanskassa. tehojahan saa helposti mutta se miten ne saa hallintaan onkin mielenkiintoisempi juttu.

    ymmärrän toki senkin rauhoittelevan näkökannan että koitetaan hiukan saada jäitä hattuun harrastajalle joka uskottelee itselleen että pari pikku juttua niin tää vessa on ratojen nopein ja sen takia sitä sorsitaan säännöissä. siksipä toisaalta onkin hyvä että yksityisiä tai kerhojen ratapäiviä järjestetään niin ultimate vehkeille saadaan aika, josta sitten voi pähkäillä kuinka paljon hitaampi se olisi jos alla olis esimerkiksi semmoiset renkaat kuin jonkun luokan säännöissä sanotaan.

    ja kuutamolla peliä kehiin: mä olen vetänyt hollywood boulevardia avo mustangilla, kyydissä janina frostell ja takaluukussa jack nicholsonin vanhat kalsarit.
    miettikääpä sitä...
     

Kerro tästä muillekin!