Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mäpä meinasin ajaa Wilshirellä Jay Lenon yli, mutta se oli vaan vuokrakoppimussu. Mutta nyt mä siirryn tonne dragracingiin, koska mä olen jutellut Wally Parksin kanssa.
     
  2. JackRabbit

    JackRabbit 1st gear

    Mikä teitä vaivaa? :eek: "Isot" miehet :soosoo:
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Nickin perusteella puhut omasta kokemuksesta :wink:

    Jostain kumman syystä ajo-ominaisuudet jää kaikilla hieromatta, autot on korkeita kun maastoautut ja muuta ihmeellistä mitä itse ei käsitä.
    Tosin en viitsi täällä kaikkea paljastakkaan koska se Unfair advantage on pidettävä itsellä...

    No apparalla kovimpaan on ehtinyt katupeli nimeltä Audi RS2 Alastarolla RS4 joten näyttää siltä että joka kulmasta ryöpivä osaavissa käsissä on nopeampi kuin yksikään kilpuri jossa sääntöjen puolesta katurenkaat.

    Sen verran mietin että Mä olisin kyllä jättänyt noi Nicholsonin kalsarit jättänyt mainitsematta....
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tekemisen puute..tai motiivin...tai ukkoutuminen?
    You name it we got it :rotfl:
     
  5. mhj

    mhj 1st gear

    Täähän on vaan tällänen hassu ajantappomuoto. Ekax niinku Dummynen kehuu itteensä ja päästelee muutenkin aika tankeita totuuksia ihan tuelta. Sitten joku sille alkaa "v***maan" ja se "suuttuu". Mut oikeesti kaikki onkii vaan leikkii.
    Eiks jeh, Mickey? Mut pääasiahan on saada nää foorumit ja muut nyyssit täyteen offtopiccii.
     
  6. MadMike on herra Tammisen alter ego jonka tämä internetti jotenkin generoi. Kerran juteltiin kisojen varikolla ja äijä oli ihan normaali mukava harrastajaveikkonen kuten me kaikki. Kyllähän Mika heti oma-aloitteisesti kertoi, minkä V8-kilpurien rakentamisessa hän on ollut mukana (sen varikon sortimentista), mutta sehän on vielä ihan normaalia :D :D :D

    Taitaa tämä netti olla paikka missä käydään suurimmat verbaalikilpailut ja livenä sitten ollaan enempi vähempi hötkyilemättä, paitsi tietysti sitten kun kypärä on päässä :rotfl:
     
  7. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ei millään pahalla, Mike, mutta jotenkin tuntuu että sun kohdalla on homma mennyt ehkä jo liian vakavaksi noin rentoa harrastamista ja hauskanpitoa ajatellen.

    Tälläiset tumpelot kun lähtee radalle, ei haittaa yhtään jos ajolinjat, jarrujenkäytöt jne on mitä sattuun, lystinpitohan se on tärkeintä ja koko ajatus hommassa alun alkaenkin.
    Tuo kantapää -oppi kuuluu oikeastaan joka harrastukseen, eli sitä mukaan kun harrastaminen muuttuu vakavammaksi, niin asiaan satsataan sitten kaikin puolin enemmän aivokapasiteettiä, aikaa ja tietysti rahaakin.

    Mutta huomaa nyt hyvä mies että se on myös koko homman suola ja ajatus kun voi lähteä ajamaan "aivot narikkaan" tyylillä vain pitääkseen hauskaa ja kokeillakseen omia henkilökohtaisia rajojaan. Näytti se kello sitten mitä kierrosaikoja tahansa, ja vaikka sitten olis rengaspaineet kuinka päin per**ttä.
    Kävin itse kesällä Jurvalla kun F-Bodykerho ja Mustangit oli jurvalla, eikä sirellä kukaan vertaillut aikoja mihinkään historic-kisoihin saatikka sitten muihin rata-autoluokkiin -porukan (harrastajakuskien) keskinäiset ajat oli ne mistä siellä puhuttiin. Prkl, vieläkin harmittaa kun oma Musse oli "huollossa" just silloin, tunnelma oli hyvä ja porukka viihtyi.

    Kannattaa muistaa että esimerkiksi se Ferrariporukka jonka edesottamuksia ja mm. täysin väärää jarrujenkäyttöä seurasit sivusta säälinsekaisella kauhulla vietti kuitenkin porukalla laatuaikaa ja hauskaa.


    Sulla vissiin on jo senverran kilpa-race-ajatusta hommassa "vaistomaisesti" että et pysty vapaamuotoista koheltamista edes sivusta kommentoimatta katsomaan... siitäkään huolimatta että jätkät kuitenkin turas siellä omalla kalustollaan ja omalla ajallaan, eikä niitä edes kiinnosta mitä mieltä muut hommasta on.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä olin varmaan väsynyt tai muuten vaan en oma itseni?

    Olinko töissä vai vapaalla ja missähän kisassa tää oli? Jos vaikka muistaisin jopa kenen kanssa juttelin?
     
  9. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Hitto...mä olin ajatellu välivuoden jälkeen ajaa ens vuonna....

    Mut nythän mä tajuun...en voi mennä harrasteajoneuvoluokkaan...mun täyttyy palkata sinne joku helvetin kallis keijo ajaa, kun se on nii hyvä...

    HITTO!!!

    Ai nii mun isä voittaa teidän isät!!! Ja tää on tieto.....
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Myönnän..mä olen liian ankara itselleni lähes kaikessa josta johtuu että mikään ei valmistu kun ei oma kritiikki anna myöden oikoa kulmia.
    Ehkä siksi ostin myös dynon tallilleni ja pilarinosturin sekä sorvin ja paljon muuta.

    Kantapäänkautta voi myös sattua..muistetaas Yrjö Amberla ennenkun mennään aivot narikkaan tyylillä radalle. Hän ei ajanut aivot narikassa IKINÄ ja silti ei ole enään meidän joukossa.
    Aivojen käyttö on ilmaista ja sallittua alusta asti.
    Hauskaa voi pitää ajatuksellakin.

    Puhut suorastaan siten että jos sulla ois lisenssi se otettaisiin varmaan harkinnan alaisuuten saatko pitää sen jos toimisitkin noin.
    Radalla on muitakin, et yksin sinä.
    Ja Street raceritkään ei aja puolivillaisesti muutakuin jenkkileffoissa...

    Ehkä se oli mussen kannalta vaan hyvä asia...säilyi kyljet suorana.
    Nämä merkkikerhojen tapahtumat onkin juuri niitä että jos siellä otetaan aikaa ja AKK eli suomen FIAn edustaja saa tietoon että olet lisenssinhaltijana ollut mukana niin vips..lappu pois ja kilpailukieltoa, eikä se ole AKKn keksintö vaan säännöt tulee pääkallopaikalta.

    Itse olen näitä merkkikerhojen "kisoja" täysin vastaan koska niin monesti siellä käy hassususti..oa palanut (kilpa)autoja poroksi ahvenistolla ja muualla vedettin Porsche lunnaiksi ja koitettiin jälkeen vakuutuspetosta etc etc...vaan sen takia että kaikki turvakalusto ei ole kuten sen pitää olla radalla kun ajetaan kelloa vastaan.
    Pykälät (eli minmivaatimus) löytyy sääntökirjasta.

    Olemalla samalla radan jatkuvuudellekkin isompi riski kuin yksikään aito ja sanktioitu kisa jossa lääkintämiehistö lähempänä....
    Arvaas millaset lööpit noista saa revittyä ja julkinen mielipide vastaan ratoja.
    Muista Keimola ja kuinka paljon sitä vastuttettiin..kun se ajautui konkurssiin niin sen kirous pätee vieläkin ja on ja pysyy kiinni koska suuri yleisö haluaa niin.

    Sitten tolla ajattelumallilla saavat hankkia omat radatkin....
    Ja tosiaan mulla on 100% "race" ajatus olen sitten naruneliössä hanksat kädessä taikka kypärä päässä...näin on ollut jo pikkupojasta asti.
    Turvallisuus on asia josta ei tingitä vaikka kuinka oltaisiin omalla ajallaan ja siviilivessa ilman kaaria ja siviilipenkillä vielä on hengenvaarallinen.

    Kuvastaa kaiketi minua että tallissa odottaa C4 Vette Turvakaaria, kuppipenkkejä ja kisavöitä ja sitten vasta tuplaturbo pataa...katuauto siis kyseessä eli ns avaruusrakettia taas tekemässä. itselleni siis-> :poff: jälleen kerran.


    Mutta aidosti jos joku kysyy jotain multa niin parhaani mukaan koitan neuvoa ettei tee samoja virheitä mitä minä tein tai en ainakaan panttaa yleistietoa jolla pääsee alkuun.

    Terveisin paineen alla parhaimmillaan ....
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei kun sun täytyy palkata kunnon tiimi ittelles joka laittaa sun räksäs lentään...ja sun tehtäväks jää vaan se että teet miten ne neuvoo...
    Ne neuvoo sun ostaan sitä sun tätä niin sähän ostat.
    Muuten voit pitää lisää välivuosia ja kerätä rahaa :rotfl:

    Onneks mä voitan oman isäni niin isän ei tarvii enään tapella...mä voin surutta lätkiä teidän isiä daijjuun :mad:
     
  12. napa

    napa 3rd gear

    jotenkin rasittavaa lukea näitä juttuja, kun yks vaahtoaa siitä, että kaikkien pitää perustaa F1 tason talli ja palkata ammattikuski ja muiden harrastukset pitää tappaa...

    itse en kusekkaan sinnepäin, missä akk sekaa jollain tapaa... saavat mun puolesta pitää ne kisansa miten haluavat, minä ajan omalla radallani miten minä haluan ja niillä säännöillä/ilman sääntöjä miltä tuntuu :wink:
     
  13. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Onnex ei tarvii kerätä tiimiä eikä rahaa...Voi ottaa auton tallista jos nii huvittaa....Jos ei ni olkoon siel niiku tän kesän. Aivan sama mitä kukin ajattelee.

    Hmmmm...ja ehkä kantsis ihan oikeesta vähä "keventää ylös"...

    Ja sit summa summarum:

    Ne jotka haluu ajaa ajakaamme. Ne jotka haluu olla baarin kovin jätkä antakaamme heille se ilo.

    Ilolla katoin alux et hei tää on nyt oikea aihe kiihdyttelyn sijaa - mikä on aivan jees sekin - mut tää on lähteny nyt vähä väärille urille
     
  14. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Paineen alla parhaimmillaan? :eek: :eek: :rotfl: ...hehe...
    Turha vaatimattomuus ei ainakaan kuulu sun paheisiin.... :wink:


    Tuolla "aivot narikkaan" sanamuodolla tarkotin kuvata ajamisen hauskuutta, siis käytännössä sitä että ei haittaa yhtään jos jarrutusmerkki on 5m pielessä tai auto yliohjaa hitaissa mutkissa....eli siis juuri sitä että ei oteta hommaa liian tosissaan.
    Vihjaat silti että esim kerhokisoissa ajettaisiin omasta ja muiden turvallisuudesta piittaamatta. Tämähän on tietysti pötypuhetta, kaikkihan sen tietävät.

    Mainitsin esimerkkinä harmittelevaan sävyyn omista kerhoskaboistani, siis siitä että en jurvalle ajamaan päässyt koska oma mustang oli remontissa...kommenttisi "Ehkä se oli mussen kannalta vaan hyvä asia...säilyi kyljet suorana" otan tietysti henkilökohtaisena vi**uiluna koska se nimenomaan on sitä.
    härskit on sulla heitot ihmisille joita et ollenkaan tunne...en voi kun ihmetellä moista kirjoittelutyyliä.

    Tunnut olevan varsinainen nostradamus, ja oikea OD:n Max Mosley kun olet täällä kieltämässä kerhokisoja ja peruuttamassa ihmisten kisalisenssejä tahallaan väärinymmärrettyjen nettikirjoitteluiden perusteella.


    Ei siinä mitään, hyvää elämää sulle vaan avaruusraketti-Corvetten, dynon, sorvin, pilarinosturin, tuplaturbojen, asiantuntiakommenttiesi ymv kanssa.

    MADMIKE, MUA EI SUN PASKANJAUHANTA KIINNOSTA, mun puolesta voit aivan hyvin pitää mielipiteesi omana tietona kun sulla ei tunnu olevan mistään asiasta mitään rakentavaa tai positiivista sanottavaa -paitsi tietysti omista touhuistasi.
    Pähkinänkuoressa, ainakin kirjoittelutyylisi on perseestä.
    Persoonastasi en uskalla pitkällisiä johtopäätöksiä vetää kun en sinua livenä ole tavannut- tosin alustavia käsityksiä on jo syntynyt.
     
  15. mhj

    mhj 1st gear

    Pitäisköhän taas jaksaa alkaa itekin kirjottelemaan nyysseihin, jotenkin ollut tota Dummysta ikävä. Mullois nykyään Vettekin, hei, kuulitsä Mika? Numerot natsaa, isolohkot on ja kaikki, tosin p***han se tietty on, ku et ollut mukana ostamassa.

    Mussemaan: ei kannata ehken hermostua tämän MadMiken kirjoittelusta, suurta viihdettähän tämä vaan on. Meille kaikille, myös Dummyselle itselleen. Mukava kaveri varmaan livenä tämä Mickey. Mä en oo koskaan tavannut, enkä uskallakkaan kun tulis daijuun heti samantien :poff:
    Mut oishan se joskus kiva tavata tämä aikamme suuri renesanssinero.
     
  16. garagektc

    garagektc Gearhead

    tohon madmiken turvallisuuteen liittyvään kommentointiin on pakko yhtyä.
    mitäköhän se kustantaa hommata piipaa-auto hoitureineen päiväksi radan varteen?? oliskohan vpk:lla jotain mahdollisuuksia päivystää letkuauton ja parin ensiaputaitoisen kanssa kohtuuhintaan??
    lippumiehiä ei varmaan esim kemorassa tarvi ku varikon portille, paikka jossa olis varmaan joka tapahtumassa hyvä olla joku päivystämässä.

    sehän on hyvä ettei lisenssikuskit saa osallistua amatööritapahtumiin. pysyy ajat kurissa eikä tarvi olla koko ajan heiluttamassa sinistä meille liinanpolttajille...

    eiköhän tämä aihe pysy välillä kaiteiden välissäkin vaikka välillä mennään superovaalien kautta omaa elämää mainostaen nuoruusvuosien haikeuden kautta takaisin tallin nurkkaan kyykkimään.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Numerot matsaavia raatoja on maailma pullollaan erityisesti suomessa, ai mistäkö tiedän.
    Näkemättä on vaikea sanoa teitkö hyvät kaupat vai et mutta ekana tulee mieleen ikkunatolppien kunto jos hiukankin näyttää siltä että pullistelee niin morjens. Toinen on rungon takaosa.. ylitykset ja takakselin kiinnitys.
    Kolmas onkin sitten Vetten sähköt noissa vuosimalleissa mutta ne saa sentään korjattua.


    Livenä ainakin täyttä viihdettä ilmaiseksi kun huumorivaihde pistetään päälle...ellet sitten satu olemaan sen huumorin kohde.
    Ja sitä että olen tällainen voi syyttä aika paljon "ämpäristötekijöitä" esim Jouko "Kustu" (itse haluaa käytettävän nykyään Jokke liikanimeä) Gustaffsonia joka on se kaikkein tosikoin ketä tunnen (Vitsi).
    Ei multa turpaan saa kukaan joka harrastaa samoja asioita mitä diggaan...muuta kuin henkisesti. :poff: takaisin
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    kyse ei olekkaan niin rahasta vaan onko VPKilla ja muilla aikaa.


    Säännöt sanoo yksiselkeisesti että lippupisteet on miehitettävä siten että joka pisteessä on edes yksi toimitsijalisenssin haltija jos kellot on käynnissä eli kyseessä nopeuskilpailu.
    Joten taas vastaus kts yllä saako ja onko kuinka helppoa-
    Tästä syystä merkkikerhojen touhut on jokseenkin riski ei pelkästään osallitujille vaan myös radan omistajalle.

    Heiluu se sininen oikeissakin kisoissa joten pelko on aivan turha.

    Eiköhän.... itse olen vaan sitä mieltä että jos Camaro Cupperin saa ostettua järkevällä rahalla se on viisain vaihtoehto ja järkevä raha sellaisesta on kaikki alle 30th €.. kova ajo maksaa ja silleen.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sitä sanoi aikanaan nyrkkeilyvalmentajakin.
    Lisää legendaarisia voisi olla että vasenta koukkua oikean suoran jälkeen on turha treenata koska sehän on itsensä aliarvioimista. (ilman hymiöitä).

    Kukas se perfektionisti täällä on jos 5m pielessä oleva jarrutus on toleranssi tai että auto yliohjaa hitaissa mutkissa?
    Mene Hoitoon ( ja tää on Vittuilua).
    Ja se että noviisi Ei yritä jossain vaiheessa yli rajojensa on fakta eikä pötypuhetta kuten koitat väittää.
    Hän ei vaan huomaa sitä ajoissa, tämä on nähty niin monta kertaa ja Jokaisessa kerhokisassa missä itse ollut paikalla (Toteamus ei vittuilua).

    Eikös Juurikin turvallisuus laiminlyödä kun mennään radalla siviilivöin ja penkein ja vielä ilman turvakaaria muista ajovarusteista ja auton kuntotarkastuksesta puhumattakaan, korkeintaan on kypäränä joku Caberg...
    Calimerollakon on turvallisempi varustus, Perkele!

    Olen MUUTAMAN kerran ollut kampeamassa siviilautoa katoltaan pystyyn (viimeksi Alastarossa) ja kuski oli Hyväkuntoisesta FORDISTAAN (made in Boreham) HELVETIN ihmeissään kun siitä irtosi Kuskin penkki lattiasta irti reveten.
    Mitä se sitten tekee 10+v vanhassa ja väsyneessä jenkkipellissä, usko tai älä noitas kilpureita rakennellessa on monessa autossa vakio penkinkiinnikeet murtuneet jo muutaman vuoden siviilikäytön jälkeen.
    Mulla on siviilautosta revennyt penkin kiskot ihan itsestäänkin normaaliajossa.
    Auto oli silloin 5v vanha ja alle 100th ajettu .

    Mä olen aina tiennyt että minoriteetit (tässä kohtaa fordisti) on herkkänahkaisia (lHuom, lievää piikittelyä )
    Et ajatellut asiaa rakentavasti...lue kerran vielä, ajatuksella ja näe hyvät puolet.

    Härskit ne on pakko ollakkin jotta menee sanoma kerralla perille ottaa siipeen sitten vastapuoli tai ei... Se on kuule Aivan sama (hannu jortikkamaisesti).

    No kuhan kerroin että näinkin voi käydä ja suomessa tapahtuu joka vuosi mikä Ilmenee AKKn lehtisestä.


    Heh arvaas millasen kuvan mä saan susta ja sun kuvasta sigussa, fiksunko????
    Asehullu paskahousu joka tosipaikan edessä pitää sen aseenkin piilossa.
    Koska aito ammattilainen ei ammu pistoolilla...katos kun tositilanteessaa ei ole aikaa jäädä keräileen hylsyjä :)
    Mä olen tietä asehulluja aina kattonut kieroon ja pitänyt paskahousuina joita olettekin, järjestään.
    (Ellei tullut selväksi Niin tämä oli multa PUHDASTA ja Provosoitua Vittuilua).
    Ota se ihan kuten haluat mulle aivan sama.

    Ja kun kerran -Fordisti olet niin kait sulle kelpaa F-cupin ralliesco...sellaisen kunnolla tekeminen maksaa noin 40th€ ja aihiona olisi Mk2...montakos otat?
    ymmärtänet varmaan että sellaisessa on panostettu jo turvallisuuteenkin siinä vaiheessa kun koppa ollut peltipuhdas.

    Ja jos luulet että kampitat mut vielä joskus sanomalla että olin "mouséélla" radalla ja kyljet säily ehjänä vaikka on siviilipeli niin siihen olen sitä mieltä että et yrittänyt tarpeeksi, jos olisit ne olisi rutussa kenellä tahansa (minullakin ja ennenkaikkea minulla ja minun olemattomalla ajotaidolla).
    Ja tämän kaiken olen valmis sanomaan samalla tyylillä ja äänenpainolla naamatustenkin.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead


    Onko sulla napit loppunut, kun koko ajan pitää olla leipomassa jotain turpaan?

    Alfafoorumin adminin sanoin:

     

Kerro tästä muillekin!