Rochester Kaasariin apua!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tedt, 25.10.2006.

  1. tedt

    tedt Gearhead

    230 Letukan kutonen 60-luvun alusta.
    Toimi enne korjaus-sarjaa näin: Käynnistyi "aamuisin" ok:sti kun ryyppy oli päällä muta heti kohta sammui ja pysyi käynnissä vain reilulla kaasulla..(sammuili valohin vaikka oli jo käyntilämmöissä)
    Bensaa tuntui vuotavan akselista imusarjalle (ei paljoa, mutta kuitenkin..)
    Hommasin korjaussarjan ja vaihdoin osat, säädin kohot ohjeissa oleviin mittoihin ja kaikki osat muutenkin oikeisiin paikkoihin
    Toimii nyt: Ei pysy käynnissä, kulkee kaasu pohjassa n.60km/h ja käy tosi vaikeesti ja tahmeesti..
    :eek:
     
  2. tedt

    tedt Gearhead

    Lisäyksenä vielä: Eli ykx kurkkuinen kaasari ja ryyppy oli pois käytöstä kun kokeilin ajoa, eikä toiminut( ryyppy kiinni ei lähe käyntii ollenkaan)
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kun kaasutin on normaalisäädöissä, niin se vaatii rikastimen toiminnan kylmänä. Jos se käy oikein rikkaalla, niin ei tarvi, mutta on liian rikkaalla silloin lämpimänä.

    Kyllä siinä joku vika on jos se ei toimi täydellä kaasulla lämpimänäkään. Samoin sytytysennakko ja kipinä muutoinkin (kärjet, kärkiväli, kondensaattori) kannattaa tarkastaa, sehän on voitu säätää pieleen aikaisemmin jos on ollut oikein rikkaalla.

    Ja jos polttoainepumppu ei ole alkuperäinen malli, niin joskus liian korkea bensanpaine aiheuttaa tulvimista ehjälläkin kaasarilla, mutta lähinnä pienillä kierroksilla.
     

Kerro tästä muillekin!