rochester ongelma.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ajw, 23.3.2010.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    rochester lepää käpraissin 307olssikoneen päällä ja käynnistyy kylmänä hienosti ryypyn avulla :D kulkee kivasti :D ei nyi :D ja mitähän sitä nyt kehuisi, MUTTA >>> harvakseltaan heittää koneen "täysille" kiekoille, mutta kaasu näyttäisi kyllä palauttavan normaalisti (en ole kokeillut vaihtaa jousta vivustoon), mutta voiko sähköryyppy olla jotenkin viallinen eli viskaisi kakkua koneelle vaikka tarvetta ei ole?! eihän tuo tietysti meikäläistä häiritse kun painelen muutenkin aina hana pohjassa :odroll: mutta muorin kaupunkiajelu on tietysti vähän hankalaa kun on veto päällä, liukasta ja jarrua saa tosiaan painaa ihan urakalla jotta saa mobiilin pidettyä paikoilaan. toisekseen eipä tuo väkisin jarruttaminen/pysäyttäminenkään nyt kovin hyvää tee muille tekniikan osastoille :wink:

    eli voisiko tuo johtua ihan vain ryypyn toiminnasta vai onko kyseessä joku muu bensapuolen ongelma? ajattelin tänään kokeilla vaihtaa vivuston jousen josko muuttaa mitään, mutta tosiaan näin meillä.
     
  2. jevman

    jevman 1st gear

    heittää koneen täysille kiekoille .....hmm

    jos ryyppy menee lämpösessä koneessa päälle ni katoo kyllä ne loputkin tehot

    sillä ryyppyhän vetää läpät kurkkujen eteen ettei kone saa ilmaa....

    siis lisääkö ihan itekseen sitä kaasua vai jääkö kaasu päälle hellätessä ?
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    no jos veto päällä eli tasaista ajoa - alkaa itsekseen nostaa kiekkoja eli siis nopeutta. jos heität vapaalle - kiekat tapissa (no kaikki on suhteellista, mutta huutaa perkeleesti :lol: ). aloin itse funtsia, että voisikohan tuo kaasari jäätää jostain sopivasta kohdasta kun muuten pelaa normisti?! täytyy zekata imuilman esilämmityksen läpän toiminta tuossa iltasella.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    On mullakin 307Y tehnyt parikertaa historiassa kivoja tilanteita, joissa WOT = Wide Open Throttle - kaasu jää pohjaan..

    Itse päättelin, että tilanne liittyisi jotenkin häiriöön cruisepuolella. Kerran kyse oli juuri näet cruisen tipauttamisesta pois, josta seurasi tuo WOT-tilanne. Naksuttelin cruisen nappia ja pumppasin kaasupoljinta, niin lakkasi tilanne muutamassa sekunnissa. Onneksi liikaa voimaa ei ole 307Yrjössä ;)

    Cruisehan toimii erillisen promin ohjaamien alipainesolkkujen ohjaaman "alipainesylinterin" avulla. Voi olla, että joku solkku jää auki ja se kiskoo kaasua päälle? En muista enää kovin tarkasti kuinka yksityiskohtaisesti cruise toimii, mutta siitä oli yhdessä vanhassa V8-Magazinessa aika kattava juttu. Etsi se? Ryyppy ei kiekkoja kummasti nosta ja varmasti tukehtuisi nopeasti liian rikkaaseen seokseen?

    Taitaa Letukastakin tulla 20v vanhana uusi Toyota, kun kaasu hirttää ? :poff:
     
  5. ajw

    ajw Gearhead

    eli siis cruisen heebelit irti... :D kuka niitä kaipaa! turhaa sipistelyä!
     
  6. ajw

    ajw Gearhead

    hmm - tämä on meille sen verran tuore tappaus, että eipähän tässä olekaan cruisea...tai ehkäpä sen vain löydä sitä kabiinista! no ei sitä kyllä ole.

    muori sanoi jotta kun kaasu hirtti kiinni > sammutti auton heti kun pääsi pysähtymään turvallisesti ja sen jälkeen kun käänsi virrat pois > auto kävi vielä reilusti jälkikäyntiä.

    zekkasin äsken, että imuilman lämpöläppä toimii eli kiinni kun pisti käyntiin ja kun lämpesi - aukeaa kuten pitääkin.

    tuossa kaasarissa on noita p*rkeleen sähkömurikoita useampiakin ja mietin, että mikähän se noista on joka tuon tekee vai voisiko tosiaan jäätää? aika oudolta tietysti vaikuttaa koska ei tuo meidän vanha verme (ilman imuilman esilämmitintä) jäädä talvellakaan. joskin on kyllä cfm600 edelillä.
     
  7. ajw

    ajw Gearhead

    kaasutin on mitä ilmeisimmin mallia rochester e4mc 4bbl.
     
  8. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Oletko kokeillu polkasta vaikka vaihteisto vapaalla reilummin kaasua -> nopea polkasu pohjaan koneen lämmettyä? Pitäs sen fast idlen hellittää. Tsekkaa myös ne alipainekellot kaasarin kyljestä ettei vuoda.
     
  9. ajw

    ajw Gearhead

    no nyt vaikuttaa kyllä siltä, että olisi niinkin yksinkertaisesta asiasta kyse kuin kaasuvaijerin jumittelu. tänään kun ajelin tuossa lapinjärventietä - nostin jalan kaasulta hetkellisesti ja kas - sepäs ei noussutkaan vaan sekunti pari sen jälkeen pedaali napsahti popon pohjaan. eli huomenissa - valoisassa :D - täytyy työntää crc:tä sinne tänne ja kokeilla vaihtaa se palautusjousi UUDEMPAAN...koska eihän tähän nyt kallista uutta jousta käydä hakemassa :rotfl:
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    ooteeta: Jos tyhjäkäynti jää ajoittain isolle, kannattaa tutkia kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste, PCV systeemi ja mahdolliset alipainevuodot. Tuo tietokonesysteemi toimii tiettyyn rajaan saakka sen että jos imusarjaan pääsee lisäilmaa, niin kaasari alkaa työntämään lisää bensaa happianturin käskystä.

    Mekaanisissa systeemeissä tyhjäkäynti muuttuu heikkovoimaiseksi yleensä selvemmin jos on alipainevuoto.
     
  11. sladiaattori

    sladiaattori Guest

    mulla on tuola myydään palstalla rochester quadrajet vm. -84 capricen 305
    moottorista mutta kun kauppa ei käy niin voin sen sulle antaa posti/mh kuluja vastaan jos tarvittet laita vaikka yv
     
  12. ajw

    ajw Gearhead

    rokkiorkesteri saapui. kiitoksia helvetisti!
     

Kerro tästä muillekin!