Rochester ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy59, 11.8.2010.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    1-kurkkuinen malli B tai BV tjtn,käsiryypyllä ja 235 koneen päällä.Kansiosa kävi ultraäänipesurissa.Laitoin korjaussarjan,bensapinta ohjeen mukaan kohdallaan.
    Nykii pienillä kierroksilla kiihdyttäessä,sitten kun polkee enempi kaasua ei nykytä mutta tuntuu jotenkin tehottomalta eli voi olla kakun puute silloinkin.Jos ajaa imu pikkuisen päällä niin toimii paremmin alakierroksilla mutta tehottomalta tuntuu silloinkin.
    Tyhjäkäyntiseosruuvia pyöritin ulospäin niin kauan että kierrosten nousu loppui,sillä loppui tyhjäkäynnillä putkeen tupsiminen.
    Suuttimen koko on 57,onkohan oikea koko tuolle koneelle?
    Bensansaanti ongelmia on ollut mahdollisesti aiemminkin tai sitten powervalven hauliventtili oli laitettu vahingossa väärinpäin,silloin luulisi kakun riittäneen kun ollut kokoajan auki :odroll:
    Kansiosa oli kyllä aika hapettunut koska powervalven venttiili piti pihdeillä kiskoa ja pyöritellä poterostaan pois,putsauksen jälkeen liikkuu tökkimättä.
    Bensapumppuna sähköinen lätkytin.
    Olisiko ultrapesusta huolimatta jäänyt jokin paskakökkö johonkin vai mistä vikaa kannattaisi etsiä? :eek:
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jos se on sitte täpöpaska? Ei saa bensaa ja silti sitä menee 20l sataselle :poff: kiihdytyspumpulla taitaa käydä koko vehje... :rotfl:
    Onko olemassa jotain soosia missä liukenisi mahdolliset hapettumat,plussaa on jos kaasari itse ei sula sinne :lol:
    Saa myös tarjota toimivaa rokkesteria tai osia moiseen.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ongelmia täälläkin. Tosin kysessä Q-Jet. Lue lisää mun rebel58 avautumis topicista. Mutta jos jonkun Rochester welhon löydät, vinkkaa siitä mullekin,
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tervetuloa Rochesterien maailmaan :odroll: Quadrajet onkin paljon haasteellisempi säädettävä kuin tämä ykskurkkuinen jossa ei bensan lisäksi juuri muuta liikkuvaa ole kuin koho ja powervalve :rotfl: näyttää hyvin yksinkertaiselta mutta silti ei pelaa,tai sitten minä olen meistä kahdesta se yksinkertainen...
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Vika yhä olemassa.Sytkän puolelle vaihdettu kansi,pyörijä,kärjet,konkka,johdot ja tulpat eikä jakajassa ole klappia liikaa.Alipaine-ennakon säädin toimii,kalvo ei vuoda,samoin keskipakosäädin tuntuisi nostavan ennakoita tasaisesti(ajoituslampulla katsottu) Myös eri puolaa kokeiltu jotenka tuntuisi ettei vika ole kipinässä.Perusennakkoa on 1-2 astetta,jos laittaa enempi nykii enemmän.
    Tyhjäynnillä siis pelaa,käy todella tasaisesti,sievällä kiihdytyksellä nykii,jos kiihdyttelee reippaasti silloin ei nykytä eikä myöskään täyskaasukiihdytyksessä.
    Myös matka-ajossa pelaa (satasen vauhdissa kierroksia liki 3000) joten jos kakku riittää siellä niin luulisi riittävän myös sievällä ajolla.
    Suutin on se 57 edelleen,mikä on luultavasti vakio,suutinta isontamalla vika poistuu mutta se näkyy myös kulutuksessa selvästi,soppaa menee n.~20l/100km mikä tuntuu tuolle koneelle turhan paljolta.
    Vikapaikat alkaa olla jo melko vähänä...mitä seuraavaksi kokeilee...?
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pienellä kiihdytyksellä nykii,ei muuten.mistä alipaine jakajalle.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nykiminen viittaa tosiaan siihen että on liian laihalla...mites bensanpinta, onko kohdallaan.
    Ja Veikkaisin että suuri kulutus johtuu liian myöhäisellä olevasta sytytyksestä....ja jos seos on vielä kaikenlisäksi laihalla pitäisi ennakkoakin olla enemmän.... kymmenen astetta lisää, niin sitten voisi olla alueella :rotfl: (joo on ihan villi arvaus)

    Nykiminen voisi olla myöskin imuvuodosta johtuvaa, tosin voisi kuvitella että tyhjäkäyntikin olisi silloin epätasaista...entäs nokan ajoitus, onko se varmasti kohdallaan...ja nokka-akselissa kaikki nokat kunnossa.

    Itse tossa tilanteessa kokeilisin nostaa aavistuksen bensanpintaa ja lisäisin sitä ennakkoa reippaasti lisää....
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Alipaine on läpän yläpuolelta kuten alunperinkin.Semmoinen juttu vielä mikä unohtui sanoa että nykiminen väheni selvästi kun vaihdoin läppärungon uudemmasta,entinenkään ei ollut väljä mutta jotain eroa siinä on,tyhjäkäyntipiiri on jotenkin erinäköinen.Kun läppä on kiinni,kurkussa on n. 4-5 mm. pitkä pystysuuntainen "railo" tyhjäkäyntipiiristä joka ylettyy läpän ylä- ja alapuolelle,eli ikäänkuin saisi sieltä kautta myös bensaa normaalin tyhjäkäynnin seosruuvin lisäksi.
    En oikein käsitä mikä tarkoitus sillä on tai miksi sitä ei ole vanhemmassa mallissa :eek: toivottavasti ymmärsitte jotain tästä sössötyksestä... :oops:
     
  9. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Bensapinta on kohdallaan,sitäkin on säädetty edestakas.Ton koneen perusennakko on aapisessa ilmoitettu 1 aste,vaikuttaa aika vähältä ja kokeilinkin lisätä enimmillään 8-10 astetta mutta sitten nyki vielä pahemmin.Imuvuotoja ei tunnu olevan,olen ruiskinut pilottia mahdollisiin vuotopaikkoihin mutta mitään ei tapahdu,ja tyhjäkäynti on tosiaan tasainen vaikka louskuttaisi tunnin käynnissä.
    Laihaa seosta itsekin epäilin,mutta jos suutin olisi liian pieni eikai se riittäisi täyskaasukiihdytyksessä tai matka-ajossa jossa kiertää liki 3000 rpm.
    Nokan ajoitus on kohdallaan eikä ketjukaan ole venynyt kun sitä ei ole ollenkaan :odroll:
    Täytyykö soittaa kohta manaajalle :rotfl:
     
  10. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jep jep,taidan laittaa jokatapauksessa kärjettömän sytkän vaikkei vika kipinässä olisikaan,jääpähän kärkien ruuvaaminen pois.
    Pertronixin Ignitoreja katsellut,vakiopuolakin käy sen kanssa mutta olisiko hyötyä laittaa suurtehopuola,Pertronixilla näkyy olevan ainakin 1.5 ja 3.0 ohmin,mikä tuommoseen vakiokoneeseen olisi paras vaihtoehto?
    Semmonen juttu vielä sytkästä,onko mitään merkitystä kärkien kanssa onko puola etuvastuksellinen vai ei,onko kipinään vaikutusta?
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ois semmonen tutina että pitää olla etuvastus, muuten polttaa kärjet. Eli ettei se nykiminen vaa johtus palaneista kärjistä???

    Ja Pertronixin kanssa pitää olla etuvastus.

    Kylhän se liian pienellä suuttimellakin toimii tyydyttävästi... Mutta teho uupuu ja kylmänä kakoo.
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu, näin on: pitää olla etuvastus.
     
  13. Väne

    Väne Gearhead

    Joko kokeilit jäykempää jousta powervalveen?

    Kun ennakkkoa vähennetään niin alipaineet putoaa jolloin powervalve aukeaa herkemmin..
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Väne:Enpä muistanu eilen ottaa puheeksi ku kävin.
    Kokeilin powervalven käytöstäpoistoa,normaali suht sievällä ajolla ja kiihdyttelyllä ei vaikutusta eli näyttäis aukeavan vasta melko lailla kaasu pohjassa.Nyt siinä on jäykin jousi.
    Puolankin vaihdoin etuvastuksella olevaan -> ei vaikutusta.Jakajan alipaine on nyt otettu kokeeksi läpän alapuolelta eli kokoajan täysillä,se tuntuu auttavan jonkun verran,perusennakko yhä sama 1-2 astetta.
    Pitää varmaan vielä joku kaasari tehdä ja KAIKKI osat käyttää ultraäänipesurissa kera ammoniakin jotta poistuu pintajännitys vedestä ja tunkee varmasti jokapaikkaan,sitten vielä vaikka sitruunhappoon lillumaan.Jo on perkele jos vielä jää joku paikka tukkoon.
    Ja kärjetön sytkä tulee jokatapauksessa.
    Nyt kottero joutaa jo talvilomalle.
     
  15. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    No ni.Ignitorin kärjetön paketti paikallaan.Kaasarissa sama suutin edelleen,nykiminen jatkui 1-2 perusennakolla eikä sitä kestänyt laittaa enempää kärkisytkän kanssa.
    Mutta..mutta mutta NYT kärjettömällä lisäilin ennakkoa pikkuhiljaa ja vedot tuntui paranevan kokoajan,nyt perusennakko 15 ja nykiminen häipyi lähes kokonaan :eek:
    Mikähän siinä mahtoi olla,kärjet,konkka ym. oli uusia ja niitäkin vaihtelin mutta sinne se vika kuitenkin paikantui?
    Vai onko nykybensa jo niin laihaa kuraa (98:lla ajan) ettei se pala kunnolla jos kipinä on vähänkin heikompi?
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    keskipakosäätimen toiminta kärkijakajassa.
     
  17. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kuten jo aiemmin kirjotin,keskipakoennakko nousee tasaisesti ainakin paikallaan kaasutellessa,tiedä sitten tekeekö se ajossa jotain muuta.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos kps.tapeissa (reiissä)on väljyyttä aiheuttaa se tasaisella ajolla nykimistä vaikka ennakot säätyykin.esim chevyllä on pikkumuoviholkkeja painojen tappien reiissä.
     

Kerro tästä muillekin!