Rochester Quadrajetin säätäminen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 14.2.2006.

  1. Morjesta morjes.Olis tämmöstä asiaa,että mitäs ton sähköisen rokkiorkesterin kaikista säädöistä tapahtuu/miten säädetään.Eli siinä päällä olevan suoja kannen alla on ruuvi josta menee tanko solenoidin päällä olevaan "sakaralevyyn" josta menee neula solkun sisään. Sitten yksi reikä alaspäin ja siellä on neliskanttinen ruuvi,jolla säädetään solenoidin korkeus.Laitoin tommoseen täydellisen korjaus-satsin ja kasasin sen tehtaan arvoihin,mut olis kiva tietää mitä noista kaikista tapahtuu. :odroll:
     
  2. Niin jäi sanomatta,että kaikki plommit porasin auki just sen takii,jos vaik tarttis säätää.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos se solenoidi oli alkuperäisessä säädössä ennen purkamista, niin oikea tapa on kiertää se säätö/kiinnitysruuvi pohjaan (ennen irrottamista) ja laskea kierrokset joilla se menee pohjaan. Sitten vasta irti ja huolto. Takaisin siten että kiertää ruuvin ensin pohjaan ja pakittaa sen sitten ylöspäin em. kierroksien määrän (eli alkuperäiseen kohtaan).

    Se korkeus mitataan suuttimien alaosan pinnasta siihen neulojen yläpäähän nojaavaan levyn alapintaan. Korkeutta en muista, mittapalikka ja kirja on tallilla. Koetan muistaa tarkastaa.

    Jos mittaa ei tiedä, niin kannattaa tehdä silleen että säätää sitä solenoidia muutaman millin ylöspäin pohjasta. Seos säätyy automaatisesti vaikka sääätö ei olisikaan täysin kohdallaan. Vaikuttaa seoksiin ainoastaan kylmänä (open loop-esisäätö) ja kaasupohjassa ajettaessa (jolloin se on täysin auki).

    Se front vacuum break (kaasuttimen etuvasemmalla edestä katsoan) on myös oleellinen vekotin kaasuttimen toiminan kannalta. Sen tulee toimia siten että kun kone käynnistyy, niin se alipainekello menee pohjaan ja avaa rikastinläppää hiukan. Samoin se lukitsee toisioilmaläpät kiinni, läpät aukeaa vasta kun alipaine häviää imusarjasta.
     

Kerro tästä muillekin!