Rockauto-FedEx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jannis, 23.2.2008.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ei mennyt tullia :eek: ? Mä oon kerran tilannut pikkuosia Usasta, Rahti vaan on niin kallista että tulee halvalle pikkupaketillekin hintaa :-? ainoa plussa että osat tulee paljon nopeammin kuin osajobbareilta laitelkaas nyt kuiten niitä laskelmiakin ostoksistanne, niin helpompi vertailla kuluja.
     
  2. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    [/quote]Itse olen tilannut jotain pikku sälää Frankilta. Hyvin on toiminut ja tavarat tulleet perille. Sähköposteihin vastailu saattaa joskus kestää kauan.
    mites rahtipuoli? onko kestäny kauan? kun ei selvinny sähköpostilla että tuleeko lento vai laivarahdilla. osat on jo kuulemma matkalla mut mitään hajua ei oo että millä ja kuinka ne on tulos.
     
  3. marvi

    marvi 3rd gear

    Vertailuun:

    Rockautosta manuaali 66.99USD, Fedex 57.48USD. Tilasin 14.3, lahetysvahvistus tuli 20.3, piti tulla ovelle tanaan iltajakelussa, mutta eipa ole nakynyt.

    Muuta ei ole tullut taman vuoden puolella Rockautosta tilattua. Vertailun vuoksi TA-performancesta (AZ) tilattu sekalaista osaa, paketti noin 10kg/0.5m3, UPS arvio 340USD

    Viimeisen viiden vuoden aikana olen yrittanyt ensin selvittaa ja sitten kokeillut, milla tavalla/ mita kautta lahetettyna ja minka hintaisena paketti menee tulliin ja milloin se tuodaan suoraan kotiin. En ole loytanyt tuosta mitaan johdonmukaisuutta, vaan omat parikymmenta pakettia ovat tulleet ihan sattumankauppana tullin kautta tai sen ohi :eek:

    Edit: suotta morkkasin, tuli viela samana iltana (klo 20.05) 8)
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Rockautosta jarrutehostin: hinta 106$ + rahti 114$, mikä teki euroina 147. Tulli jäi alle kympin, mitä ei laskuteta, Alv 33.60 €, eli yhteensä hintaa tuli 180.60€. Tämä ei tullut Fedexillä, vaan USA:n postin kautta lentorahtina n. viikossa. Rockauton tilauksen yhteydessä voi laskea eri toimitustavoille hinnan, mut tässä tapauksessa eroa ei näyttänyt paljon olevan eri tapojen välillä. Tää oli kallein tapa, olisko se toiseks kallein (muutaman dollarin edullisempi) ollu sitten se Fedex?
     
  5. Anders

    Anders 1st gear

    Itse olen tilannut jotain pikku sälää Frankilta. Hyvin on toiminut ja tavarat tulleet perille. Sähköposteihin vastailu saattaa joskus kestää kauan.
    mites rahtipuoli? onko kestäny kauan? kun ei selvinny sähköpostilla että tuleeko lento vai laivarahdilla. osat on jo kuulemma matkalla mut mitään hajua ei oo että millä ja kuinka ne on tulos.[/quote]

    Se mitä mä olen tilannut on ollut pikku sälää ja tullut lentona USPS:llä. Rahti ollut kohtuu hintaista jos vertaa vaikka year onen rahteihin.
     
  6. Casull

    Casull 1st gear

    Niinkun toisaalla jo kehuin, on Rockautosta tullut kama ollu aina mitä piti, halvahkot hinnat ja toimitukset todella nopeita, esim uusi jarrupääsylinteri camaroon alta 25e, taka-akselille jarrujen jouset, vivut, linkit jne 10 dollaria yht yms yms pientä ja mukavaa vaihto-osaa. Naurattaa kun tilaa perjantaina paketin ja se on keskiviikkona iltapäivällä kotiovella, koko toimituksen osuus hinnasta n 20e.

    Itse olen tilannu sen verran pieniä paketteja ja halpoja osia ettei tullaamaan ole joutunut. Kerran laskin että kannatti tilata 2 erillistä pakettia kuin 1 isompi, säästi noin 20 dollaria...tulivat saman auton kyydissä kotiin silloinkin, eikä kahta pakettia laskettu tullattavaksi kun erillisarvot jäivät alle ja laitoin toisen vielä emännän nimellä. Nopeasti on sekä Rockauto että FedEx toiminut minun kohdallani.


    EDIT: ja maksutapana visa, ei mitään epäselvyyksiä senkään osalta.
     
  7. sampop

    sampop 1st gear

    Mulle FedExistä soitteli oikein mukava tyttönen joka hoiteli kahden toimituksen (toinen jälkilähetys kun osaa ei ollut varastossa) tullauksen siististi vaikka olivat yhdellä laskulla ja koko tulli maksettu jo ensimmäisen lähetyksen yhteydessä. Itse tullissa oman firman nimissä kymmeniä kertoja touhunneena en olisi edes yrittänyt moista vaan maksanut ton parinkympin tullin/veron. Tulli on nimittäin (etenkin lentotulli Helsingissä) semmoinen rysä, ettei sinne kannata huvikseen mennä. Kerran ei meinannut verot kelvata kun oli setelit eri suuntiin, kuulemma hankala laskea (?!).

    Tilannetta hankaloitti vielä se että olin ulkomailla työmatkalla ja en osannut sanoa pumagoista tuota enkä tätä kun ei ollut tilauspaperit mukana. Neiti vaan ystävällisesti sanoi että hän vaikka soittelee Year Onelle jos tarvis. Sanoisin että superluokan palvelua kun ite seisoskelee pöhlön näköisenä Arlandassa kaheksalta aamulla ja joku lupaa hoitaa jonkun asian ilman että pitää ite ihmetellä yhtään leimaa tai laskua!

    Tullista olisi miljuuna valitusta mutta todettakoon että Itella ja Tulli ovat viimeiset paikat suomessa joissa vielä kunnon byrokraatit ovat voimissaan. Ihme homma silti, että Helsingin postitulli toimii ihan mukavasti.
     
  8. eski

    eski 1st gear

    Joo.. toi HelVantaalla toimiva piste on sellainen tai se henkilökunta että sinne en mene.. otan kaikki kamat keskustaan..
     
  9. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Mitäs käytännon eroa noilla eri kuljetusvaihtoehdoilla on: Express Mail International, International Economy ja International Priority? Millä kannattaa tilata? Hinta eroa n. 20$ eli ihan sama, mikä paras?
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jos on niin arvokas tavara, ett joutuu maksaa tullin,

    Fedex hoitaa tulaamisen, USPS = joudut itse käymään tullissa.

    NOh viimeksi tuli tavaraa Fedexin kautta 185 USD:llä, tulli oli 185 eurosta, prkl....

    M
     
  11. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Mikäs noista on USPS ja mikä FedEx?
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    EMS OLI usps, MUUT Fedex
     
  13. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Ok, paljonkos FedEx ottaa tullauksesta? Lähin tulli 80km päässä nii voi kait siitä vähän maksaakkin että tulee perille asti..
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tais olla 20 euroo käsittelykulut viimex.
    parikertaa on tullu kans suoraan paketti, ettei ookkaan menny tuliin.
     
  15. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Mitähän mun tapauksessa on odotettavissa? Ekaa kertaa tilasin kamaa Rockautosta jollain International economyllä (halvin rahtitapa )ja seurantasivun mukaan hilut on tällä hetkellä jo Pariisissa... Onkohan se paketti noudettava Tampereen tullipostista vai mikä se on vai tuleeko ihan kotiin, itse mieluusti kävisin tullaamassa jos tarvetta kun muutenkin liikun Tampereella päin kuin maksaisin FedExille siitä palvelusta. Joku varmaan ainakin soittaa mulle kun paketti Suomeen aikanaan saapuu?
     
  16. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mulla tuli viime viikolla rock autosta 98 taalan paketti (osat+rahti) fedexin kautta. kaikki kulut kotiovelle asti 14 euroo ( siis tullit ja alvit ).
    Fedexiltä tosiaan soittavat kun paketti suomessa ja pyytävät sen tilausvahvistuksen sinne sähköpostilla.
     
  17. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Fedex ei laskuta mitään extraa tullauksesta vaan tullaus kuuluu "palveluun".

    Kysyin asiaa kun eka paketti narahti tulliin ja soittelivat Fedexiltä tuon tilausvahvistuksen perään.
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mulle ei kukaan soittanut mistään, keskiviikkona klo.13 ovikello soi ja ovella fedexin lähetti paketin kanssa. Onneks olin lomalla silloin.
     
  19. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Heh, eli siis joko saatetaan soittaa tai sitten lähetti ilmaantuu yllättäen ovelle :D
     
  20. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    FedEx

    Hi!

    Riippuu lähetyksen arvosta ja mitä osia sieltä tulee. Jos kertyvät maksut tullille ale 10 € ,niin tulee suoraan kotiovelle. :D
     

Kerro tästä muillekin!