rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Beach

    Beach 2nd gear

    Ehdot on usein ulkomailla muotoiltu niin, että asiakas maksaa palautuksen. Ollaan totuttu täällä Suomessa vähän parempaan palautusmahdollisuuteen, mitä ulkomailla tarjoavat. Suomessakaan ei enää ole myyjän pakko maksaa palautuksesta aiheutuvia kuluja, mutta usein kai maksavat.

    Luin Rockauton ehtoja juuri äsken, niin omalla kustannuksella ne tukivarret olisi joutunut palauttamaan. Valmistajat kuulema voivat vaihtaa tuotteita ilmoittamatta siitä Rockautolle. Ja sillä perusteella Rockauto ei maksa palautuksesta aiheutuvia kuluja. Vain viallisten osien palautuksen maksavat, mutta sekään ei ole näköjään itsestään selvää, kuten tästä viestiketjusta voidaan lukea.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    aivan sama vaikka olisi 10 x määrä kauppoja,nytkään ei kannata ostaa niistä,eilen tilasin jarrusatulat silveradoon,alle 300 pari,suomi 240-310 kpl +kulut.kun ei ole ylimääräistä niin pitää tilata ulkomailta,sieltä ei kaupat lopu,miksi se pitäisi suomesta ostaa,ei ne itse niitä osia vaan tilaa sieltä ulkomailta itsekkin,sama koskee joka tavaraa,jokainen välikäsi lisää nollan,ilmankos koko suomi on kaulaansa myöten velassa.
     
    xarper ja eilhik tykkäävät tästä.
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mulla oli sama tilanne ku vahingossa otin paketin dhl:lä. Niiden seurannan mukaan lähteny 29.3 hampurista suomeen mutta ei sen jälkeen mitään. Tänään oli sit ilmestyny suomen postin lähetysseurantaan mut ku pääsiäinen niin menee tiistaille. Jos tulee tiistaina perille niin aika tarkkaan kuukausi meni jenkeistä tänne, muut rahtifirmat on toimittanu yleensä noin kymmenessä päivässä.

    Katoppa Newbie93Ram sieltä dhl:n seurannasta se kansainvälinen seurantakoodi ja syötä se postin lähetysseurantaan, saattaa löytyä sieltä.
     
  4. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Juu, eka paketti tuli viime lauantaina Vantaalle, ja tein samantien tullauksen, ja eilen hain postista kotiin. Tyhjä arpa sinänsä että väärät jarrusatulat tuli. Fack. Ja pakkauslistassa luki että tukivarsi Capriceen; delivering separately. Eli se sitten tulee , joskus..
     
  5. Beach

    Beach 2nd gear


    Ei se velka sillä ainakaan vähene, että työpaikat vähenee.

    Itsekin tilailen ulkomailta, jos hintaero on merkittävä. Mutta välillä on kiva hakea vaikkapa termostaatti ja jäähdytinneste ihan oikeasta kaupasta. Siksi on kiva, että niitä kauppoja on. Että parin kympin säästön takia en ulkomailta tilaa. Enkä varsinkaan pelkästään tilaamisen ilosta, niin kuin jotkut kai.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    voipi se velka niillä lyhetä jotka sieltä liikkeestä hakee vaikka tiivistesarjan 3.1 chevyyn,kartelli hintaan 520€ miten kukaan ei voi myydä halvemmalla,kysyin 4 eri liikkeestä eri puolelta suomea,hinnat muutaman euron sisään,tilasin usasta felpron eli en halvinta,ja pultit +pientä päälle aölle 300 kotiovella,sinun kannattaa ostella merkkiliikkeestä varmaan niillä hinnoilla palkataan lisää asentajia halliin,ps metroauto poisto vinyyli capriceen,vajaa 5 donaa,usasta orkkis alle 400,tee miten haluat mutta itsellä ei perse anna ostaa tuotetta kaupasta vaikka 200 jos tiedän saman saavan 50-70.sama koskee auton huoltoja,jos tiedän johonkoin hommaan menevän 10 min ,työllistämisen takiako pitäisi maksaa 400 ja tarkistaa sen jälkeen että se on oikein tehty.tuo onkin uusi pointti keppanan veteoon,työllistän iisalmelaisia,olvinhenkilönkuntaaa,poliisia ,terveyskeskusta jne jne näin se homma etenee
     
    xarper, eilhik ja jarona tykkäävät tästä.
  7. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Slantin tiivistesarja kysytty partsista, soinilta ja tradepartsilta 135-138 euroa + postikulut.

    Tilasin Rockautosta kolme tiivistesarjaa halvimmalla rahdilla ja tullasin itse netissä ilmaiseksi (ensimmäistä kertaa ja ei ole vaikeaa, mutta aikaa meni toki opetteluun) meni reilu viikko ja kokonaishinnaksi tuli 167 euroa eli yhden sarjan hinnaksi jäi 55,66 euroa.
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear


    Näkemykset asioihin voi riippua siitäkin, että mitä töitä itse tekee, vai tekeekö mitään. Ja välittääkö siitä, että saako kotimaasta palveluja, vai ei. Mulla ei taida tähän paljon olla muuta lisättävää.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voisin kertoa, miksi noilla neljällä on melkein samat hinnat. Mutta en taida kertoa, koska et tykkää vastauksesta...
     
    59Kingswood tykkää tästä.
  10. Beach

    Beach 2nd gear

    Sen verran kuitenkin, että tuskin kukaan pääsee liikoja rikastumaan myymällä amerikkalaisten autojen varaosia Suomessa. Saattaa silti saada kohtuullisen toimeentulon? Mutta sekin kai liikaa joidenkin mielestä.

    Ei ole helppoa se yrittäminen tässä maassa. Sen tiedän entisenä yrittäjänä.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jotain helpotuksia sentäs.
    http://yrityksen-perustaminen.net/alv-muutos-2017/
     
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Varaosakaupassa asiakas maksanee käteisellä, tai kortilla. ALV muutos ei taida heidän tapauksessa paljon auttaa, kun rahat on tilillä melko pian.

    Työvoimakulut on Suomessa kovat. Ei niin että palkat olisi liian suuret, vaan ne sivukulut.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on sitä yrittäjänä olleet muutkin,ihmettelin jo silloin kun joku samaa tekevä repi tonneja enemmän samasta hommasta,eipäs silloin ollut jenkki miehet samaamieltä että parempi maksaa enemmän,tuntui halvemmat hinnat kelpaavan etenkin jenkkimiehille.voisin jamantillekkin sanoa vaikka et tykkää että jeepin huolloissa säästänyt useita satasia tilaamalla jenkeistä tai muualta,ja sama ralli jatkuu,työllistän ainakin rahtareita,ahtaajia,tullia,ehkä paperityöläistä jos pakkauskartonkia tekee,myös alv ja tullikin saa osansa,no jokainenhan saa pyytää mitä haluaa.
     
    eilhik tykkää tästä.
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tähän aikaan vuodesta tulee tilailtua vähän useammin.
    Viime viikolla tuli paketti RA:sta. Otin DHL:llä ja kaikki viulut maksettuna, kun köntsän koko oli sellainen, etten takaisin laskennalla saanut sitä ainakaan liikaa kalliimmaksi todettua.

    DHL lähetti tekstarin, että tarvitsevat hetuni ja sähköpostiosoitteen tullausta varten.
    Soitin sinne, että mitä v..tua? Tää on tulossa kaikki maksettuna! Nyt vaan tänne!
    DHL: Ai sori, väärä viesti, laitetaan jakoon.
    MÄ: OK
    Paketti tuli ihan reippaasti.

    Sitten pääsiäsviikonloppu toi uusia tarpeita ja taas tilaus RA: on ja DHL kaikki maks..
    Tänään tuli aamusta taas tekstari, että hetu ja s-posti?
    Laitoin ne ja meni tunti ja s-postiin tuli tullauslasku.
    Soitin taas DHL:ään.
    MÄ: Mitä v..tua taas. Tää on DDP = kaikki maksettu!
    DHL: No niinpäs onkin. Laskun voi unohtaa.
    MÄ: Viime viikolla sama juttu. Ettekö osaa lukea? Vai onko paskat systeemit?
    DHL: Laitetaan jakoon.
    MÄ: Tässä meni sitten yks vuorokausi, kun teillä ei osata lukea toimitusehtoa. On tainnut päivän jaot jo lähteä terminaalista?
    DHL: Yritän kiirehtiä terminaalia, että saatais vielä tänään jakoon.

    No ei saatu. Huomenna päivä uus. Onneks tarve vasta viikonloppuna.

    Opetus:
    Jos tekstari pyytää hetua & s-postia, kun olet tilannut kaikki maksettuna.
    Älä anna, tai saat laskun. SOITA, opeta niitä ja paketti jatkaa matkaa.
     
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Mulla sama juttu,kaikki maksettu ja tuli hetu pyyntö.Vastasin että kaikki maksettu,no ihmettelin kun ei paketti liiku.Soitin,sano että tarviivat hetun vaikka kaikki maksettu onkin.Toisesta paketista tuli se viesti,missä saa valtuutettua jättään vaikka ovelle jos ei kotona.No valtuutin ja taas ihmettelin kun ei pakettia kuulu.Soittoo,no taas hetua vaille olivat ja sitä hetun kysely viestiä ei ollut ees tullut.Kyl toi DHL koettelee:mad: Pari muuta tullut FEDEX ja USPS eikä ongelmaa.
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Katselin tänään töissä klo. 15.30, että mites mun Rokkiauton paketti makaa.
    Seuranta sanoi ihan saman asian kuin eilen TO aamuna klo. 08.00. Paketti on holdissa.
    Soitin DHL:lle ja kerroin lähetysnumeron ja kysyin miksi paketti ei ole jo minulla, miksi se on edelleen holdissa?
    Ensimmäinen asiakaspalvelija ei osannut sanoa mitään, yhdisti seuraavalle.
    DHL: Oletko saanut huolintalaskun?
    MÄ: Mistä sä puhut?
    DHL: Huolintalasku.
    MÄ: Hei tää on DDP! Mä soitin jo eilen, että saatte tunkea laskunne ihan minne huvittaa. Eilen luvattiin paketti jakoon. Nyt on PE klo. 15.30 ja mul ei oo pakettii!
    DHL: Ai, joo. Järjestetään iltajakoon 17-21 välillä.
    MÄ: OK, Kiitos.

    Paketti tuli heti viiden jälkeen, eli lopulta onnistui.

    Törkeintä oli, että ilman omaa aktiivisuutta mitään ei tapahdu. TO aamun yhteydenotto ei vaikuttanut mitään. Samat lorut uudelleen PE IP toisen bimbon kanssa.
     
  17. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Tosiaan kannattaa kysellä kotimaisista myös.Apurungon puslat RA.sta dhl.llä kuluineen 100€ kun US-p.stä urtsit 86€+pk.t. 2 lattiapeltiä RA.sta erään Seinäjokisen rahtarin kautta kotiin 100€ kpl ja toimitus 3kk kun samat Tradella 110€ kpl+mh ja toimitus ehkä nopeammin.
     
  18. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Tilasin just pari öljypohjantiivistettä(~20€).Jotta sai tilauksen tehtyä piti maksaa tullit etukäteen vaikka tavaroitten arvo jäi alle 22€.Laitoin postia rockautolle,saas kattoa mitä vastaavat.

    Edit:tuli vastaus rokkiautosta:
    Dear Jari,

    The customs charges are because of the shipping method selected. You chose a consolidated method. This means your package, along with many other packages, are processed through customs as one unit to reduce labor (thus lower shipping costs). However this also means everything in a group (your package along with everyone else's) are charged customs because the total group exceeds 22€. The carrier will be charged customs so we cannot refund you for these charges.
     
    Muokattu: 5.5.2017
  19. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Mä oon pari kertaa vastannut tuohon tekstariin pelkällä hetulla. Sieltä tulee sama automaattivastaus, aloitamme tullauksen blaa blaa jne... Paketti jatkanu aina matkaa. Ja siis etukäteen tullit maksanut rokkiautoon.
     
  20. jar

    jar Gearhead

    Tämä on vissiin muuttunut hiljaittain, otin kiirettömille kamoille halvimman toimituksen ja automaattisesti tuli tuo "customs charges" rivi, olivat kyllä yli tullausrajan. Maaliskuussa tuli vielä ilman tuota.

    Ja pakkohan oli taas rockautosta tilata kun sama osa oli Suomessa 173 euroa ja jenkeissä 29 euroa. Itselle ykkössyy tilata Rockautosta on niiden hyvät nettisivut. Vähän vanhanaikaisen oloiset, mutta käytettävyys kohdallaan.
     
    palontie ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!