rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Hjp

    Hjp 1st gear

    Mulle tuli paketti parissa viikossa, toinen kävi tullissa ja toiseen oli ruksinu tullit jos ostattaessa. Sisälle asti kannettuna. Mukana tuli jääkaappimagneetti.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika harvoin niitä nykyään tulee paketin matkassa.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo ,volvoa ja mazdaa pukkaa.
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Miettiny kans että pitäiskö alkaa tekemään esikarsintaa kun magneetit häipyy jääkaapin ovesta veljen muksujen mukaan, ettei vaan pääse tulemaan huonoja vaikutteita:D
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. DslCat

    DslCat Gearhead

    Maanantaina tilasin ihan normikuljetuksella, samana päivänä paketoitiin.. tänään täällä, vaan nyt ottaa enempi aikaa kuin itse reissaaminen :(

    Wednesday, June 14, 2017 Location Time
    13 Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 07:36
    ..
    Monday, June 12, 2017 Location Time
    2 Processed at NEW YORK - USA NEW YORK, NY - USA 10:09 PM
    1 Tracking information received. Shipment not yet picked up by DHL
     
  6. firesweep

    firesweep Gearhead

    Maanantai iltana tein tilauksen. Tänään tuli paketti kotia. Studebaker mangeetti oli mukana.
     
  7. fudge85

    fudge85 Gearhead

    maanantaina tuli tilattua tavaraa ja vahvistuksesta hoksasin että tullit etukäteen maksettu, tuli automaattisesti.. jännä nähä miten menee, mielestäni en mitään tulli hommia ruksannu.. noh katsotaan..
     
  8. fudge85

    fudge85 Gearhead

    magneetti on kyllä tullu joka paketissa , aina.. yks jääkaapin ovi niitä täynnä :D
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pari päivää suomeen sitten posti puuttui peliin ja viikko tsadista tänne etukäteen tullit maksettu. mikä on varmin vaihtoehto raksia että suomen posti ei puutu tavaraan.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Vitun vammaset kun pakottaa ton pre-payn halvimmalla muodolla vaikka ei tartteis edes mitään maksaa...

    Onko tähän muuta ratkasua kun ottaa enemmän tavaraa että se pitää oikeesti maksaa tai kalliimpi toimitustapa.... Eli maksat extraa jokatapauksessa...
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Olen kerran tilannut vuosia sitten rockautosta osat ja homma pelasi hyvin. Vaikka lähetys oli kallis niin jäi järkeväksi kokonaishinta verrattuna Suomeen kun olisi pitänyt ostaa kolme kertaa kalliimpi alkuperäinen kun muuta ei saanut.

    Nyt kysymys kuuluu: kun katselin ramiin huolto-osia niin halvemmalla saa ne Suomesta kun lähetys on niin turkasen kallis. Eli kannattaako yleensä tilata tietyllä lähetystavalla vai tietyllä summalla vai ihan tiettyjä osia että kokonaishinta jää järkeväksi. Maalla asuessa on tietysti ihan kiva että osat tulee kotiportaille (jos kuriiri löytää ku navigaattori ei näytä meille) eikä tartte kirkolle asti mennä kivijalkakaupasta hakemaan. Kai joku logiikka tässäkin on?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato ensin että osat tulee samasta varastosta ettei ole useasta paikasta.

    Mun mielestä aika sama mitrn tilaa kun kulut nousee samassa suhteessa jossei ihan pientä ole tavara. Siksi esim en ole ikinä kinppatilauksia tonne tehnyt kun kulut menee perseelleen.
     
  13. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Pari kysymystä..
    Tällä hetkellä seuraavat kuljetusfirmat listattu Rockautossa
    Economy (Consolidated) (FedEx)? mitä tää consolidated meinaa?
    Priority Mail (USPS?)
    International Economy (FedEX)
    Priority Mail Express
    FedEx International Priority

    Osassa mahdollisuus etukäteen maksaa mahdolliset tullikulut eli mahdollisuus valita Pre-Pay Custom Charges. Menikö nyt oikein jakeluun?

    Kysymys kuuluu että mikä näistä olisi se mikä valita kun halutaan luotettavuutta,hyvä hinta-tavaran toimitus aika suhde jne.

    Ja onko nyt ihan hyvä vaihtoehto valita tuo tullin esimaksu ja antaa heidän hoitaa homma vai hoitaa sitten itse tullimaksut? Hoitaavat ALV ja MAHDOLLISEN tullimaksun?
    En ainakaan huomannut isoa hinta eroa sillä että maksaisko itse tullit vai antaa kuljetusfirman hoitaa se.
     
    Muokattu: 28.7.2017
  14. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Kyllä toimii, olen muutaman kerran ottanut tuon pre-paid option ja hyvin toimii, osat ovelle ilman mitään tulli sekoiluja.
     
  15. fudge85

    fudge85 Gearhead

    oma mielipide: pre-paid(halvempi tulli , entiedä miksi) ja usps(tulee nopeiten)
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Samaa mieltä kuin edellä, en edes ymmärrä miksi joku haluaa itse tullata tai antaa kuriirin tullata... Aina vaan prepaid custom charges ja rahtarina oon käyttäny international economy vaihtoehtoa... DHL on aina ollut kuriiri kun tuonrahdin valitsee. Osat keskimäärin kolmessapäivässä kotiin eikä mitään tullisekoiluja..
     
    speedy tykkää tästä.
  17. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Minä pistin juuri ensimmäisen tilaukseni Rockautolle menemään. Economy-luokassa mennään, eli vähän näytti toimitusaika pidemmältä, piti ottaa vielä tavarat kahdesta eri osoitteesta kun ei samalta varastolta kaikkea löytynyt. Silti tuli 200+€ säästöä kotomaan hintaan. Ikävä kyllä, jos ei olisi "hätätapaus" olisin maksanut silti mielummin jollekin kotimaiselle kivijalkakaupalle...

    Minusta tuo Pre-Paid Custom Charges on ihan ok homma, ei tarvitse tullin kanssa pelata tässä päässä enää. Tiedä sitten säästääkö vai häviääkö mitään, mutta ainakin periaatteessa jää yksi käsittelyvaihe pois välistä.
     
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pitman arm tuli Rockautosta rivakasti viikossa kotiovelle asti, samassa tilauksessa tilatut sytytystulpat (eri varastolta) näyttävät matkustavan paljon pidempään.
     
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Hassua, se "paljon pidempään" matkustava tulppapaketti tulikin jo puolessatoista viikossa. 50-luvun Plymouth oli jääkaappimagneetissa. Oli varmaan hirmu vanhat tulpat, kun oli pahvinen Motorcraft laatikko ja oikein Made in USA :cool:
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla kans tullu semmosia osia jotka näyttää että ois lojunu varastossa kymmeniä vuosia.. No kaikki on toiminu silti aina joten ei valittamista.
     

Kerro tästä muillekin!