rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Annoin palautetta että
    "I strongly suggest you put back the option to order without prepaid custom charges – I’ve always used that option and never had any problems with the customs. Plus, in Finland you don’t need to pay duties or taxes when the value of the order is 22 EUR or less. But in your case you have to nowdays."

    johon vastasivat että
    "Unfortunately Finnish customs is prohibiting us from sending items via DHL prepaid. We do still have other shipping methods available that will allow you to pay your duties & taxes in advance. Those shipping methods will automatically add duty and tax when available."

    Mitenkäs tuo nyt oikeen pitäisi ymmärtää, erityisesti tuo lihavoimani kohta? Ihan niinkuin ei olisi edes vastannut minun palauteeseen, vaan päinvastoin tuputtaa sitä mitä en halua.
     
  2. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Minä kyselin kanssa toukokuussa rokkiautosta tuosta alle 22€ tilauksista perittävästä tullista:

    Hi,

    they are not exceed customs limit.Items value is 19.72€ and customs limit is 22€.If items value is lower than 22€,shipping fees didn't affect customs limit(even shipping fees would be how high).

    Regards,

    Jari

    Vastasivat:
    Hello,

    You selected a consolidated shipping method which means it is grouped in the U.S. with other packages going to the same country and then treated as one unit until it is in the destination country. . Consolidated shipping methods offer lower cost shipping, but since they are clearing customs together as one shipment if the total value of the shipment exceeds it we have to pay customs. Thus we cannot refund customs charges as the carrier will be charged customs because they are bringing more than just your shipment into the country.

    Thank you,

    Jacob O.
    RockAuto Customer Service
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    minusta se 22e raja on postimaksujen kanssa laskettava raja. eli 21e ja ilmaiset postitukset on ok. mutta 21 +2 e postikulut ..on pakko maksaa verot jne se 23e mukaan.
     
  4. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Rahti on aina laskettu mukaan siihen alvillisen alarajaan. Ei tarvi kummonen tilaus olla, että menee yli. Joten miksi hirveesti önnöttää, tavara tulee silti halvemmalla ja aika säntillisesti?
     
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Aloittelijan (eli minun) ei kannattaisi kyseenalaistaa, mutta kerron oman esimerkin. Rockautosta tilatut pikkuosat maksoi 21€ ja rahti 31,50€, yhteensä siis vähän yli 50€. Periaatteessa alv olisi pitänyt maksaa mutta en jaksanut ryhtyä hommaan muutaman euron takia. Ei tarvinnut tullata. Mulla on ollut joko hyvä tuuri (taas) tai sitten 22€ tullittomuuden yläraja ei sisällä rahtikuluja?
     
  7. tapjar

    tapjar 1st gear

    Mulla on tullut joskus satasenkin paketti suoraan postiss kotio ilman tulleja ja alveja. Siis jo sisällön arvo ilman lähetyskuluja. Ne vaan tulee joskus ohi, kai niitä siellä tullipostikeskuskamarillakin vaan ihmiset käsittelee.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    9. Tätäkuuta tilasin vilkun viiksen ramiin. DHL hilas osan suomeen ja posti toi paketin kotio just äsken. Kyä kesti prkl. Olis noita lasinpyyhkijöitä tarttenu pariinki otteeseen.

    DHL laitto mulle pari viikkoo sitte sähköpostia saksaksi (no en sitte osaa)viestistä hokasin kuiteski linkin jollekki nettisivulle, (sakemannia siäki luki)josta huomasin posti.fi linkin ja arvasin että t ä ä ä m ä s a a t t a a v ä h ä n k e s t ä ä ä ä, niinku tekikin.

    Että tolta pohjalta tälläkertaa:wc:
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tää toinenkin paketti tuli suoraan kotiovelle asti. Nyt ilman mitään ylimääräisiä postitullauksia ym. sähellyksiä
    2 vkossa eli n. viikkoa nopeammin tuli kuin tuo edellinen, vaikka on toimitustavaltaan sama sekä kooltaan ja painoltaankin lähes idettinen edellisen kanssa.
     
  10. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Tuota rahtikulujen vaikutusta alle 22€:n tilauksiin(tavaran arvo) kyselin joskus tullista ja vastasivat ettei vaikuta,mutta jos tavaran arvo on yli 22€ niin vaikuttaa.Tämä on myös helppo todeta edellä postaamani laskurin avulla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joo. olet oikeessa. mä olin ymmärtänyt väärin sen.

    eli joo. postikulut lisätään laskukaavaan vasta jos itse tavaran hinta on yli 22.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Timestone

    Timestone Gearhead

    Kapteenikosmoksen vinkeillä onnistumiseen. Soittelin uusiksi tulliin ja sain erittäin hyvää asiakaspalvelua sekä tullineuvonnasta että itse tullipostista. Paketti ei vielä ole perillä, mutta vapautunut tullista ja matkalla kohti määränpäätä. Noin 1,5 viikkoa tuli extraa toimitusaikaa, silti hyvä fiilis kun asia tuli lopulta päätökseen...
     
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Parhaimmillaan tullu rockautosta viikossa osat. Joskus tarttin osat hopihopi postissa, ni viipy melkein 2 viikkoo. Ei liene rockauton vika, mut sinne kannattaa valittaa pitkistä toimitusajoista. Amerikkalaiset firmat suhtautuu aika vakavasti jakelu/yhteistyöfirmojensa toimintaan.
     
    6PPC ja Pertti K tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tarina jatkuu. Viime viikon torstaina maksoin tullit toiseen kertaan ja lähetin Rockautoon pyytämänsä kuitin maksusta jotta saisin palautuksen. Kuitti on tietysti suomeksi kun ei tuo minun nettipankki osaa muita kieliä. Eilen tuli osat ja pistin kyselyä että mites se rahan palautus. Vastauksessa kyselevät kuitin perään, laitoin uudestaan sen saman. Minkä muunkaan kuitin minä voin laittaa? Pankista saa jonkun maksullisen kuitin tilata, mutta arvatenkin suomeksi sekin.

    Voi huokausten kevät. Tarvii toisenkin kerran miettiä vieläkö tilaan Rokkiautosta jos ei muuta vaihtoehtoa ole kuin maksaa maksut etukäteen.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jahans. Kuulemma ei OP kuittilot kelpaa, pitäisi olla kuitti DHL:ltä. Mistähän minä sellaisen hommaan, kun en ole DHL:lle mitään maksanutkaan. Kerroin että voivat ystävällisesti hankkia sen kuitin ihan keskenään ja päätin notta

    I’m pretty darn close to stop being polite…
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Itse vissiin hivelin verbaalisesti sekä Rokkiautoa että DHLää sen verran, ettei multa ole mitään kuitteja pyydelty. Hoitivat ilmeisesti keskenään tarvittavien tietojen vaihdon.
    RA aspa laittoi vain alkuviikolla lyhyen viestin jossa pahoittelivat syntynyttä härdelliä ja että palauttavat noi etukäteen maksetut tullausrahat, joten case closed.
    Tein uuden tilauksen toissapäivänä, shippaajana tavan USPS, vaikka maksoi muutaman euron enemmän kuin DHL.
    Seuraava saa odottaa vähintäänkin viikonloppuun (syyskuun alku), koska siinä tyrkyllä DHL ja haluan nähdä miten tuo uusi halvempi tullaustietojen välitys alkaa kyseisellä firmalla käytännössä pelittämään.
    Etukäteistulleja en maksa enää ja jos toista vaihtoehtoa ei ole tarjolla, niin en enää tilaakaan ja RA tietää myös sen.
     
  17. DslCat

    DslCat Gearhead

    Nyt se meni kun menit kuittaamaan postipaten piirtotauluun..
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä en kyllä keksi, miksei niitä maksuja vois maksaa sinne etukäteenkin. Jos tilattavaa on kuitenkin yli 22€... Kun summatkin on ollu oikeenlaiset ja paketti tulee suoraan ilman kikkailua täällä päässä.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No siksi että ne näemmä voi joutua maksamaan uudestaan että saa sen paketin kotiin asti. Jos lueskelet minun viestejä tästä taapäin, niin ei ehkä yllätä etten kovin hanakasti ole enää etukäteen mitään maksamassa. Täytyy suunnata kates eBayn suuntaan jos ei muuta tilausmahdollisuutta Rockautolla ole.
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Täysin samaa mieltä. Kun käyttää sitä international economy rahtia, niin dhl toimittaa sen itse suoraan ostajalle, mitään sekoiluja ei ainakaan tähän mennessä ole ollut ja aina on ollut tullit maksettuna etukäteen.. Se Economy (consolidated) on mun käsittääkseni se rahti minkäkanssa noita ongelmia on ollut monella...
     

Kerro tästä muillekin!