rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvemmin ne kolmatta muutenkaan laittaa. Mulla kävi viallisten maffien kanssa sama. Lopulta rahat takaisin.




    Viikossa tuli vesiletkut taas hitaimmalla rahdilla.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin aamusumppia ryystäessä että se toinen paketti olis nyt tullissa. Ennen ne laitto sähköpostiin viestin että teeppä nyt hyvä ihminen tulli-ilmoitus jos meinaat saaha sen joskus kotijo. No nyt ei vissiin sitten enää vaan netposti softa antaa ilmoituksen älylaitteeseen tai pitäs hoksata sillä paketin numerolla männä maksamaan se tullin sivuille. No yhtäkaikki, big city bright lights etelän kasvukeskuksesta se sitten joku kaunis päivä tänne periferiaan sitten tulee.....
     
  3. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    ^ heh, mua lähinnä nauratti, kun itte postin seurannasta bongasin milloin paketti oli tullattava. Ja kun hoidin tämän pois alta ja 1,5 vuorokauden päästä hain paketin kotio, niin saman iltapäivän postissa sitten tuli kirje, jossa ilmoitettiin tullaustarpeesta. Jotenkin tuntuu, että onkohan tommonen etanapostilla lähetettävä tullausilmoitus oikeasti kovinkaan monelle tarpeellinen läpäre?

    -JJ-
     
    KajS ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Löyhästi aiheeseen liittyen oon viimeaikoina tilaillu osia slovakiasta vanhaan pihatraktorin virkaa toimittavaan tsekkoslovakialaiseen pikku kuormaajaan. Osia ei juuri suomessa ole saatavillakaan, mutta ne mitä löytyy (zetorin ja tatran osia) on hinnat noin 5 kertaisia täällä. Postien jälkeenkin ollaan vielä helposti jossain 30% suomen hinnoista
     
  5. 3964

    3964 3rd gear

    Tuo hinta taso on jossain osissa ikävää.mutta eilen tilasin us partsilta ja aamulla oli osa mh ja tuli halvemmaksi kuin rock auto.koitan suosia suomalaista jos hinta on järkevällä tasolla.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ne osat jotka saa Suomesta halvemmalla kuin rockautosta on se prosentin harvinaisuus. 99% saa usasta posteineen/tulleineen halvemmalla
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Tuli Fedexillä norsun nussima paketti,ihme kyllä kaikki muut kamat ehjiä paitsi ö-putsarin pohja lytyssä.Rekkula ja tunnin päästä tuli viesti että uusi on lähtenyt tulemaan.
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ootko useasti kysynyt hintaa jollekin osalle esim. Uspartsilta?
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eikönää sieltä edelleenkin näe partsilta osanumerolla mitä se siellä maksaa? Minä selvittelen ensin osanumeron ja sitte kattelen hinnan perusteella mistä tilaan. Paria poikkeusta lukuunottamatta Rockauto ja Ebay tullin ja toimituskulujenkin jälkeen ovat olleet halvimpia. Tulevat vielä kotijo soittelemaan ovikelloa, että tässä olis herran osat.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei tartte kysyä kun suurin osa näkyy nettisivuilta.

    Välillä oon kysynyt muualtakin ihan turhaan.

    Joku bensatankki tai iso korjauspelti, joissakin tapauksissa jarrulevyt/rummut. Ainoita artikkeleja mitä Suomesta saa kilpailukykyiseen hintaan.

    Ei tarvitse olla ekonomi, että tietää kaikissa muissa osissa hintaerojen olevan valtavia.


    Jopa joku ilman ja bensasuodatin tai jakajan kansi voi jumalauta olla Suomessa p ostikulujenkin jälkeen puolet kalliimpi
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tuo tilauslista on kyllä pirullinen, kun lisäät tuotteen saattaa sen ensimmäisen valitun varastopaikka muuttua muita tuotteita lisätessä, ja kun lisäilee vastaavaa tuotetta ja varastot mätsää, niin "vääriä" poistaessa taas menee homma sekaisin. :eek: joko menitte sekaisin ?
    Oon just tilaamassa olssiin jakajaa, ja yritän saada piuhat yms. samasta varastosta :D
     
    sdfsd tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähän kun jaksaa vääntää niin yleensä ne lutviutuu.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  13. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Vaikka Uspartsilla onkin kohtalaiset nettisivut, niin noin yleisellä tasolla taas totean, että olisi kuitenkin syytä näin 2000-luvulla pitää ne hinnastot ihan julkisesti auki Suomessakin. Eikä niin, että jemmataan hintoja ja kuitataan kaikki lauseella "soita ja kysy tarjous".


    Joo tai esim. nämä Sealed Beam valot - nämä pyörii Rockautolla alta 5e/kpl hinnalla. Ja vaikka ton tuplaisi l. huomioi koko tilauksen postikuluja + maahantuonnin veroja, niin maksettavaa jää max. 10e/kpl. Suomesta pika-otannalla nämä pyörii 25e/kpl hinnoissa (jos löytyy halvempi, niin fine, mä en vaan lennosta löytänyt).

    Vaikken ole persaukisin jamppa, niin mulle merkitsee jotain, että maksaako kierros ajovaloja 40e vai 100e. Toisilla toki voi olla enempi paalua heitellä pitkin maita ja mantuja.

    -JJ-
     
    palontie ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja monissa muissakin valoissa tulee hintaeroa äkkiä vielä enemmän kuin esimerkissäsi.

    Kuten joku aiemmin totes, on myös jännä kun tuolta saa pikkunippeliä ja asennustarviketta osien mukana kun taas Suomessa nekin myydään erikseen kovalla hinnalla.


    Tänäkin vuonna saanut osaa tilata ja vaihtaa urakalla amerikan ihmeisiin. Jos ne olis pitänyt suomesta ostaa, ois ajot loppuneet lyhyeen. Joka kerta kun säästää väh puolet ja välillä jopa kolmanneksen/neljänneksen maksaa mitä täällä.


    Kai ne jotka täällä marisee ja paukuttaa henkseliä (rahaa on ei tarvi tilata usasta) käy r-kioskisss ruokakaupassa? Miksi sitä säästää sielläkään osa-alueella.
     
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

    Jöö huomannu saman, mutta kyllähän se kyrsii .
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Justiin tuossa katselin, kun pitäisi jeeppiin ehkä vähän etujarruihin kiinnittää huomiota.
    Rockautosta jarrusatsi rahteineen, tulleineen ja alveineen 400€ pintaan, se halvempi kokonaisuus.
    Suomesta 330€
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Siis saman merkkisenä osat? Itte vertailen niin että on aina samanmerkkinen osa/osat. Muutenhan ne ei hinnat vertailukelpoisia minusta ole, vaikka jonkun mielestä voi tietysti olla....
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Samanmerkkiset, raybestos, ei näytä tuossa Suomen kaupassa muuta olevan tarjolla.
     
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Itse olen sen verran vanhanaikainen että otan puhelimen käteen, valitsen varaosakaupan numeron ja soitan, saan selville saatavuuden ja hinnan. Tulee soiteltua Fixukset jne. läpi jos vaan on sellanen osa kyseessä mikä vois löytyä, (euroautot, jeepit jne) Läheskään kaikkia saatavilla olevia osia ei löydy (tai ainakaan minä en löydä) Uspartsin sivuilta. Viimeisin esimerkki josta kuulin oli C4 corveten pakoputken y-haara, hintaeroa oli alle alvin verran Rockauton hyväksi, hätäsempi olis tietysti tilannut jenkeistä kun se on automaattisesti halvempaa.
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    ^ Eihän siinä, jos intoa on soitella pitkin poikin. Mä taas toimin täysin päinvastaisesti l. vilkaisen nettisivut, jos ei ole hintoja, niin en osta lainkaan sieltä enkä todellakaan soita. Hinnat tsekkaan niistä paikoista, missä ne on näkyvissä helposti ja teen oman anaalilyysini hankintapaikasta, riippuen hintatasosta sekä kalikan kiireellisyydestä.

    Ja hyvä homma jos jotain kalikkaa joskus saa Suomestakin järkevällä hinnalla, mutta noin istumalihas-tuntumalla komppaan Karpovia, joka taisi aiemmin jo todeta että Rockauton kautta saa kokonaisuudessaan halvemmalla n. 99% tapauksista. Tulihan tossa viime tilauksessakin mulla pari kippulaa, jotka eivät loppuviimein olleet kovin paljoa halvempia, kuin Suomesta, mutta kun satuin saamaan osat lähtemään varastolta, josta jo lähtee paketti muutenkin ja kevyinä kalikoina vaikutus postikuluihin oli 0e, niin olisi ollut lähes hölmöä jättää ottamatta - semminkin, kun nyt nämä palikat tuotiin kotiovelle asti. Ei tarvinnut introvertin insinöörin edes mennä postille asti, olisi pian joutunut ihmisiä tapaamaan :D

    -JJ-
     
    Jussi289, Karpov ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!