Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    toisen puolen turbo pakosarjat heppailtu läjään, vielä hukkaportit ja muut himmelit niin voipi siirtyä toiselle puolelle.
    [​IMG]
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    tuleekos urpojen ympärille jonkinlaista lämpösuojaa? meinaan vaan, että näkyy olevan melko lähellä vähän kaikkea :D
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    niin on ja tulee lämpösuojat ,lisäksi tulee pinnoitteet sisälle ja päälle.. oli vähän ahdasta ja useampaa paikkaa noille mötiköille etsittiin.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    niijustii, no pääasia, että jonkinmoinen ratkaisu on asiaan löytynyt :D
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    hukkaportti löysi kodin.
    [​IMG]
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    ei siellä liikaa tilaa ole :D
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    tila on yli arvostettua :)
     
  8. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    Niimpä, ja hyvähän se on saada hukkatilat "hyötykäyttöön", seevystä tulee kyllä yks komeimmista katuautoista mitä täältä pohjolasta löytyy, mitäs meinasit masi ruveta tekeen ku rotke ja seevy valmistuu, siinä tekevän on vaikee ruveta peukkuja pyöritteleen, mä oon sen jo tiedostanu.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    kiitos kauniista sanoista.... jaa a... mulla on se malibu vielä tekemättä ja chargeri pitäis vielä entrata samalle tasolle kuin tuo chevelle.. on siis vielä puuhaa hetkeksi :) mut jos jotain haavetta ois niin 2d farmarin tahtoisin.. mielellään 64-65 malibun tai 55 nomadin tai nash.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    täällä -64:nen farkku rekordi työn alla käyttikseksi ;P omegan 2,0 8valve tekniikalla, 5lovisella manuaalilla ja 700 volvon perseellä ja pitäs tehdä vähän alustaan ajo-omituisuuksia parantavia muutoksia, että ei muutakun 2d farkkua työn alle sielläkin :D (onhan tuo opeli vähä pieni, mutta jos siitä nyt käyttöauton kuitenkin leipois xD )
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    farkut on pop :)
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    POP isolla POOLLA:)
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    no niin.. taas menny pikkasen eteenpäin. eli pakopuoli tehty ja imupuolikin melkein valmiina.
    [​IMG]
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    33 vuotta

    Niin, kolmekymmentäkolme vuotta.

    Onhan se aika pitkä aika odottaa.

    Mutta pitää vaan jaksaa.

    Tästähän kaikki lähti syksyllä 1980. Ensimmäinen itse ostettu V8 Magazine:

    [​IMG]

    Siinä sitä oli kaikenlaista viripeliä.

    Hupaista, kaikki jenkkiautot olivat tuossa mustia.

    Patan 355 Nova, kemiläisveljesten ahdettu 429 Torino ja Virtasen 427 Vette.

    Ei todellakaan vakiomoottoreilla varustettuina.

    Tämä kuva on otettu 33 vuotta myöhemmin. Joo minähän siinä olen. Tunnistanette varjosta...:

    [​IMG]

    ...ja oikein rautatieasemalla, kuten tästä seuraavasta kuvasta on helppo havainnoida:

    [​IMG]

    Jokin paffipaketin varjo on kuvissa mun vasemmalla hartialla. Hmm...

    VR:n juna oli tietysti myöhässä, mutta kyytiin päästiin ja kun saavuin Kauhavalle, tuli eteen kuljetusongelma. Paffipaketti ei mahtunutkaan kyytiin kuten olin ajatellut, vaan valloitti myös kuskinpaikan. Mutta eipä hätää, kotia asti päästiin, vaikka sitten pyörää taluttaen:

    [​IMG]

    Mistäs tuollainen paffipaketti sit tarttui mukaan? No täältä eli tuossahan se näkyy taustalla. Edellinen omistaja pitää sitä jalalla paikallaan, ettei etualalla oleva ahdin ime koko pakettia vahingossa kitaansa:

    [​IMG]

    Ja mitäs siellä paketissa sit oli?

    No siellä oli 33 vuotta vanha unelma, eli Tunnel Ram -imusarja. Toki ei sentään kaasuttimille tarkoitettu, kun en minä niistä enää ymmärrä mitään. Mut Tunnel Ram silti. Ja hieno kuin mikä, vaikka ei kuva niin kovin hyvä olekaan:

    [​IMG]

    Tämä tarina jatkuu. Mutta ei aivan heti, eikä hetken päästäkään. Mutta se jatkuu, uskokaa pois.
     
  15. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    huomasitko tarran siinä tallin ulkooves imusarjaa hakies? en kyllä nähnyt semmoisia yhtään siellä...
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    Jäänyt tämä topicci paitsioon kun ei ole etusivulla näkynyt.
    Kyllä tulee Chevellestä sairaan hieno laite, ei voi muuta sanoo! Turbojen sijoittelu vaikuttaa fiksulta kans, aika alas saatu nekin joka on tietysti hyvä asia...
     
  17. El 60

    El 60 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    Komeelta näyttää taas. Tuleeko sisälokarit?
    Etu pallojen pyörimissuunnasta päätellen yritetään pakilla ajon suomen ennätystä kesällä ? Mulla pitäs mennä teoriassa 135 pakilla. Ja pienemmät Holsetit.. pahus.
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään...

    tulee sisälokarit melkein venakoppiin asti ja nuot lvi-tarvikeet jää niiden alle. renkaat on ollu irti ja koe sovituksessa about 50kertaa ja joka kerta ei oo jaksanut katella pyörimis suuntia kun ajeleen ei oo vielä kauhee kiire :rotfl:

     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    (Ylläpidolle kiitos, taas toimii.)
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Tulee mieleen tosta motista jopa F-1 moottori,on jälki sen mukaista,hyvä Masi!

    Toihan oli käsittääkseni 400 sbc kone,niin sehän on ollut jossain tapauksissa ongelmallinen kansipahvien osalta.Onko se kriittinen paikka,kun tota nyt kahdella turbolla ahdistellaan?Vai onko vaan niin,että kansipahvit ovat niin paljon parempia,kuin 70-luvun GM omat,jotta ei tartte kantaa huolta moisesta.

    Tohditko sanoa minkä arvoinen motti on kaikkine tykötarpeineen?
     

Kerro tästä muillekin!