Rokkikone Gallup

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Karvanoppa-Elvis, 17.1.2004.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla tulee Rambleriin näillä näkymin CD-soitin, 4 x 75w ikivanha pioneerin gm-3000 vahvistin, 15" subwoofer, pikkuinen erillissarja, midbassot ja hälytin. (vorot huom)

    En ajatellut luukuttaa kaupungilla Dj Aligator Projectin uusimpia hittibiisejä, vaan kerkesin kyllästyä subarussa ajelemaan pitkiäkin siivuja niin, että renkaiden laulu tuli puhtaammin ja kovempaa kun pelkän mankan ja koaksiaalikaiuttimien.
    Komponenttivalintoihin vaikuttaa suuresti myös se, että ko. himmelit ovat seisseet varastossani käyttämättömänä teinivuosien jälkeen.

    Malibuun on tulossa sitten ihan uudet laitteet. Mutta niistä lisää rungon vahvistusten jälkeen.
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Delco-Remy. Ratio ynnä magnetofoni tai mikä se C-kasetteja syövä aparaatti nyt onkaan.

    Hyvin kuuluu Groove.
     
  3. Aku P

    Aku P 1st gear

    Jep, kyllä pitää ihmetellä joidenkin tapaa pistää takaikkunalle esim. joku lakana, jossa isolla lukee laitevalmistajan nimi.
    Voisiko paljon suoremmin sanoa, että tässä autossa on kalliit stereot, tulkaa joku yö hakemaan...

    Meni OT:ksi, mutta into korostaa laitteita hämmästyttää.

    Omassa käyttö-mekkerissä on Blaupunktin halvin CD-radio ja luvalla sanoen se on ihan p***a.
    Harrasteautossa #1 eli -84 mersussa onkin saman aikakauden JVC-kasettimankka joka muuten on radioltaan uskomattoman hyvä. Hattuhyllyllä on sentäs Kenwoodin kuusituumaiset, eli ihan orginaalia ei ole.
    Harrasteautossa #2 onkin sitten ilmeisesti alkuperäinen, -64 Becker-radio ja samaten originaali monokaiutin...
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    niin dodgessakin :smile: :smile:
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    Mun scottsdalen lattialla pyörii joku mankka, piuhat irti kun se tippui. Ei jaksa kytkeä.

    Klonkswagenissa on roadstarin monoradio yhdellä stereokaiuttimella (siinä lukee stereo)
     
  6. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Mul on autossa ratti siinä kuskin edessä ja par poljinta sielä lattialla...

    Nii ja seedee soitinkii.
     
  7. Alkuperöinen AM/FM 8-raituri koristeena ja musiikin kuunteluun tavaratalon hyllyltä perus cd-soitin.

    Hanskalokerossa aivan s...tanan paljon rautalanka levyjä :smile: Näillä eväillä matka taittuu.
     
  8. slantti

    slantti 1st gear

    Kun ostin ton Aspenin, niin siin oli joku tosi paska blaukkari, kuulukin jopa toisesta kajarista.Kajarit oli jotain 3wattiset. Koko roska mäkeen ja raarion tilalle väsäsin säilytyslokeron,et saa pastillit pysymään jossain, kun ei tähän 6-hengen kotteroon oo suuniteltu mitää lokeroita. Hanskalokeroon mahtuu just rekisteriote. Ai niin se musiikki,se tulee perästä. Ei tartte enää muuta huutoo :wink:)
     
  9. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Aloimpa juuri hifistelemään ja voin nyt sitten tässä kaikille repostella laitteitani. Hanskalokerossa philipsin kiikari kasettisoitin, joka toistaa vain monona, ja siihen philipsin ihme "kasettisoittimestasicdsoitinkasetti" ja siinä kiinni löytötavaratoimistosta hankittu kannettava cd soitin, pattereilla tietty. Kaiutin joku vanha ovikajari kojelaudassa. Ekstrana alkuperäisen mankan sähköantenni. Rahaa ja aikaa säästämättä olen saavuttanut erinomaisen kuulonautinnon..
     
  10. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Eikä niiden suurimpien tarrojen omistajilla tarvitse välttämättä edes olla ko. laitteita autoissaan... Tai sitten siellä on ko. valmistajan RCA-piuha tai liitinterminaali... :razz:

    Täälläpäin ainakin tuntu olevan semmonen trendi, että joka toisen auton takalasissa tai kontissa piti olla jumalaton SPL-Dynamicsin tarra. Ei siinä, onhan se hyvä merkki, mutta silti...
     
  11. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    En mainosta auton laitteita, sillä opin virheistäni. Toiste en huumehemmojen piikittelyä rahoita enkä venepakolaisia.

    Jos kaipaatte mainosta, pistäkää vielä rekkarit noihin ilmotuksiinne niin pääsette varmemmin vehkeistä eroon..

    ps.tapiola ei ainakaan korvaa laitteiden täyttä arvoa..
     
  12. chevy76

    chevy76 1st gear

    Korvaa niiden reaaliarvon, eli jos sinulla 5v vanha soitin autossasi, niin eihän se tietenkään korvaa siitä uuden hintaa.Tämä tosin aasimainen juttu munkin mielestä..Mä käytin omaa autoa SVT,n tarkastajan luona joka teki mun kuiteista arvion laitteista..Tietysti jos vielä valokuvaa laitteet, niin on dokumenttia vahinkotilanteessa näyttää..Toistasex itse olen säilynyt vahingoitta.. :smile:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Autossa original-tehtaan optio (2700$) JBL:n stereot keskikonsolissa sijaitsevalla 10 CD:n lippaalla.

    Paljon olen erilaisia tuninkisysteemeitä kuullut,mutta täytyy myöntää että nämä alkuperäisasennukset ovat äänentoistoltaan omaa luokkaansa,vaikka itse sen sanonkin.

    Ylipäänsä olen sitä mieltä,että vähänkään harvinaisempaan autoon(lasken niihin kaikki 8-koneiset jenkit) on moraalitonta röpeltää orkkislaitteita/vaihtaa niitä(vaikka kyseessä olisi se perus delcon-kasettidecki ,puhumattakaan tietty jostain 8raitanauhureista!).Siinä häviää osa "siitä jostain",jonka tuntee jo kun istuu hienoon jenkkibiiliin.Harrastajat tietävät mistä puhun.
     
  14. chevy76

    chevy76 1st gear

    Paljon olen erilaisia tuninkisysteemeitä kuullut,mutta täytyy myöntää että nämä alkuperäisasennukset ovat äänentoistoltaan omaa luokkaansa,vaikka itse sen sanonkin.

    Toi täytyy kuulla..Mikä auto..?? :smile:

    Ylipäänsä olen sitä mieltä,että vähänkään harvinaisempaan autoon(lasken niihin kaikki 8-koneiset jenkit) on moraalitonta röpeltää orkkislaitteita/vaihtaa niitä(vaikka kyseessä olisi se perus delcon-kasettidecki ,puhumattakaan tietty jostain 8raitanauhureista!).Siinä häviää osa "siitä jostain",jonka tuntee jo kun istuu hienoon jenkkibiiliin.Harrastajat tietävät mistä puhun.
    [/quote]

    Olen samaa mieltä..Orkkis kuntoisen jenkin kojelaudassa FLASHDing DOng sony ei oikein istu..Itselläni siis -76 väni jossa ei oikein mitään orkkista kuin kori..Alusta, Tekniikka, sisustus yn vaihtunut.. Eihän siinä mitään moitittavaa jos haluaa nauttia hyvästä äänentoistosta myös kesä cruisingeissa..Nykyään kun vaihtoehtoja alkaa olla Esim: CD-boxin saat kiinni orkkissoittimeen FM-modulaattorin kanssa..Virittää sitten vaan radiokanavan soittimesta sille ja nauttii cd-tasoisesta äänestä..Esim: Clarion, Kenwood yms tarjoaa noita..Lisää voi kysyä multa privasti.. :smile: Näin mine aatostelen..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    samaa mieltä chevy76 kanssa. Miksi popivehkeitä ei saisi päivittää samallalailla ajantasalle kuin vanhan auton tekniikan ym. Eihän sinne 50-60 lukulaiseen autoon kukaan mitään teinidiskopoppilaitteita näkyville laitakkaan, voihan ne rokkikoneet piilotaa siististi sinne autoon. Jenkeissä on panostettu useimmissa näyttely/harrasteautoissa noihin musapuolen laitteisiin jo pitkän aikaa, suomessa ei vaan sais laittaa kunnon rokkikoneita autoon, ihme juttu. Hurriganesistakin saa muuten ihan uusia fiboja kunnon laitteilla :smile:
     
  16. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Meinasin itse just ihan samaa kuin jo aiemmin joku kerkes kirjoittaa...

    Jos Teillä on autossa jotain speciaalia kuten 10 000e cd/dvd/playstation/gprs/pc jne... jne...

    Älkää kerskuko liikaa tai ainakaan jättäkö autoanne vakuuttamatta / vartioimatta.

    Ne lähtee varmasti jonkun minimafian mukaan, ei edes se jenkkiauto ole pelote !
     
  17. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Molemmissa samaa mieltä!
    Eikä pelkästään laitteistolla ole väliä, vaan täytyy myöntää että Hurriganes kuulostaa kaverin Bel Airissa vähän erilaiselta, kun mun omassa Capricessa.
    Jotenkin sen auton ajan hengen mukanen musiikki on yeees!
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    V8 vehkeessä voi jättää hifit himaan...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhdessä jenkissä oli laikattu tilaa poppikoneelle tuhkakupin paikalle, ei hyvä. Toisessa oli hitsattu kaikki kojelaudan reiät umpeen ja plyyssi päälle, ei hyvä. Nykyisessä 90-lukuisessa on nätisti soivat orkkis 6x9:t. Niitä voi luukuttaa jopa yllättävän kovaa. Kasettisoittimen vaihdoin CD-soittimeen. Syystä että mulla on 10 kasettia ja 200 CD:tä. Käytin muutaman illan suunnitteluun ja tekoon ja euromalli sopii hyvin Delcon tilalle. 80-luvun jenkissä on hyvät 6x9:t takana, pyöreät 4-tuumaiset vettyneet edessä vaihdan joskus, kuten myös kasettisoittimen CD-versioon. Olen kompromissimies, en halua kuunnella pelkkää kasin ääntä, mutten myöskään venäläisiä klassikoita AM-kanavilta. Tympii kuunnella kohinaa, räminää tai venyviä nauhoja. Toisaalta ei jaksa luukuttaa ainakaan joka päivä mennen tullen rokkenrollia tai uutisia 100:n dB:n voimakkuudella.
    Tässä välissä on hyvä peräänkuuluttaa vanhan hyvän ajan laatua. Kun ostaa halvimman CD-soittimen tai halvimmat kaiuttimet, niin tietää, ettei ne hajoa heti tai että niistä kuluu edes jotain. Jos se tarkoittaa, että puolet markkinoilla olevista tarvii laittaa myyntikieltoon, niin sitten niin tapahtukoon. Jos sitten halvin radio maksaa 500 euroa ja halvimmat 6x9:t 100 euroa, niin sitten maksaa. Tietääpähän ainakin , että saa mitä haluaa, kun kaupasta hakee.
    F..k the kuponkiuutiset!
     
  20. Volare -77

    Volare -77 1st gear

    Tein itse sovintin palan uudelle cd soittimelle vanhan raation kiinnityksiin niin ei tarvinnu tuhota mitään.. muuten löytyy 2 12" subikkaa, erillis sarja ja 6x9.
     

Kerro tästä muillekin!