Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja wolfvan, 11.1.2010.

  1. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Tuumailin tuossa kun vanhalla ,mutta hyvä koppaisella vanilla ajelen, että putoaako näiden hinnat romuraudan hintoihin. Kannattaako enää ruveta isompia korjauksia tekeen vai antaako pikku hiljaa mädäntyä.
     
  2. paja1

    paja1 Gearhead

    en tiiä romahtaako kuin pahasti mutta näkyyhän se jo nettiautossa kuinka noiden tarjonta kiihtyy. sama se mulle. onpahan enemmin tarjolla hyviä yksilöitä kun säästöpäissään alkaavat hävittämään niitä. :rotfl: ja eikös se kannata hyväkoppaisena pitääkin jos se sellainen on ja jos kerran niiden annetaan kohta hävitä niin sellaiset hyvät on sitten kovassa huudossa vielä joskus :odroll:
     
  3. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Missä näistä nyt taulukkoa oli miten pkujen tuleva verotuskohtelu tarkalleeen menee, ja eikö nää alle -94 pakut mennyt kevyemmällä kohtelulla.


    Ja ei, en usko vaikuttavan hintatasoon juurikaan, jos se käyttömaksu nyt parisataa vuodessa nouseekin, ei vaikuta monenkn vaninomistjan elämään kovin dramaattisesti.
     
  4. bblock

    bblock 3rd gear

    Tuolla oli vani sivuilla G20,6.2d arvioitu/laskettu kaikki verot vuodessa 480e,vähän se vaan nousee :D mukavuuteen verrattuna ja on tuossa C-mallin työ/talvimesessäkin nyt 580e :eek:
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    vanit...

    Ei vaikuta uusi vero minuun, en aio myydä pensakasipikkuppia enkä kutosraisua.

    Muutenkin, autoilun kannattaa vai ei ajatteluun tulisi lisätä vuotuinen arvonlasku, kulutus, huoltokulut ja vakuutukset.

    Arvelisin, että kalliimpaa on ostaa uusi japsihenkilöauto pätkällä, täyskaskolla ja huoltoleasingsopimuksella kahden-kolmenvuoden välein. Menee aina aika monta sataa kuussa eikä edes omista sitä.

    Esim. 1990 c1500 hintataso on aika sama muutama tonni kuin 5 vuotta ja 100tkm sitten eikä se ole paljoa osia syönyt, ehkä noin tonnilla koko aikana ja niistäkin osa omaa mielihyvää. Jos siihen tulee jokunen kymppi kuussa lisämaksua, niin vene ei vielä siihen kaadu.
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Re: Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuok

    No jos meinaat itte ajaa niin sit kannattaa pitää kunnossa ja korjata jos meinaat myydä niin ei kai siihen sillon mitään ylimäärästä kannata sijottaa, koskee kaikkia automalleja :poff:
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo Vaneissa nousee sen 450-500 euroa suurinpiirtein vuotuset maksut, kiitos Suomen hienojen systeemien taas :mad: Eli tässäkin tapauksessa maksat käytännössä auton omistamisesta, et ajamisesta :poff:

    Mutta en minä ainakaan sen takia omaa Vaniani myisi, eikös porukka muista että se nousee kaikilla muillakin autoilla tuo verotus? Normi henkilöautoonkin heilahtaa sitä maksettavaa ihan kiitettävästi lisää mitkä menee painon perusteella, toki puolet vähempi tulee maksettavaa lisää ku Vanissa ku painoerot on niin isot mutta kuitenkin siitä normikotterostakin maksat sen 200-300 euroa lisää veroja vuodessa, eli ei se erotus jää ku pariin sataseen Vanien tappioksi :eek:

    Mutta mun mielestä on selvä että vaikuttaa varmastikin Vanien hintoihin, kuka hullu näitä enää ostas ku näissä on niin isot verotkin :poff:

    Joo ja ennenku joku kuittaa että onhan mulla Vani myynnissä niin niin se onkin, kuten Camarokin, jompikumpi saa lähteä Chargerin alta pois eli ei oo myynnissä uuden autoveron takia :poff:
     
  8. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    maksakoon sitten sen 500€ vuodessa...saapahan naapurin kukkahattutäti ihmetellä kun malmikasa on edelleen pihassa.

    kaverilla on dodgen pikkarissa takaikkunassa suht iso tarra jossa lukee "ihanan kallista"...taidan laittaa samanlaisen...

    ja kyllä mulle käy notta hinnat tippuu...saapahan varaosaromuja sitten halvemmalla...en aja vanilla sen takia että se on halpaa tai kallista vaan sen takia kun se on niin saatanan hauska laitos...

    kehän aamuruuhkassa kun juo termarimukista kaffetta ja naureskelee kun muilla tuntuu olevan pinna kireällä niin saa murhaavia katseita...ostasvat sellaset autot joissa voi istuskella nautiskellen niin ei olisi niin kiire pois sieltä autosta.
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei lähde meidänkään vani minnekkään sillä vannailu on elämäntapa ei säästökohde :wink:
     
  10. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Re: Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuok

    Olisin samoilla linjoilla. Jos pelkästään jälleenmyyntiarvoa tuijottaa niin kannattaa varmaan jättää vanhat käyttöjenkit jo alkuunsa ostamatta, mutta jos käyttöarvoa on ja tykkää ajella niin mitä niitä suotta mädättämään? :eek:
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mitäs tuosta jos hinnat tippuu...sittenhän köyhälläkin on varaa ajaa sellasella...ja voi ostaa muutaman lisää kun saa halavalla :rotfl:
     
  12. T.hilter

    T.hilter 3rd gear

    -99 bensa Range maksaa viimeisimpien laskelmieni mukaan 275 euroa kuussa, poislukien bensat. Niistä tulee satanen lisää (kiitokset ruplan kurssille, bensan hintahan on venäjällä noussut huimat 2 senttiä vuodessa).

    On tuo halvempaa kuin uusi leasinglintta joka ei ole oma. Sitäpaitsi hinnassa on muutama iso kuluvien osien vaihto taikka korjaus, normaalit kulut ovat jotain 1500/vuosi. Tuostakin 2/3 on vakuutuksia ja kateusmaksuja.
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Totuushan on se että ei bensan kulutus mitään ratkaise vaan se paljonko rahaa laittaa autoiluun kuukaudessa. Jos ilmainen jenkki vie 20L sadalla ja osamaksulla ostettu tuliterä Kia vie 3L sadalla niin se erotus menee siihen mukavuuteen minkä arvostukseen jokaisella on omat teoriansa.

    Ja jos ei joku ole vielä huomannut niin amerikkalaisen hinta putoaa pohjalukemaansa kun se on 20 vuotta vanha. Siitä se sitten lähtee nousuun jos kyseinen auto on hyväkuntoinen tai taka-/ nelivetoinen. Muussa tapauksessa se menee purkuun tai prässiin. 88-> uudemmat pickupit on nyt hintakuopassa ja 87-> vanhemmat ovat leimattuna jo arvokkaampia ja harvinaisempia koska huonokuntoiset on jo lähes kaikki purettu. Samoin henkilö Capricet ja G-bodyt. Etuvetoiset menee sitä mukaa prässiin kun leima loppuu.
    Miettikääpä mitä maksoi neliovinen 60-luvun X-runkoletukka 80-luvulla kun ne oli hintakuopassa?
    :odroll:
    - Jani -
     
  14. weripuo

    weripuo Gearhead

    en tässä halua mainostaa, mutta tasapainotin taloutta eroamalla kirkosta. siinä säästää juuri tuon veronkorotuksen verran :D

    ja toisaalta johtaahan tuo siihen että vani vanhus menee talviunille todennäköisesti ennen lokakuuta eikä oteta ajoon vielä maaliskuussa
     
  15. hara64

    hara64 1st gear

    ja perse mukavan pehmeillä kapujakkaroilla vasen jalka "lokarin" päällä tupakkia poltellen ja poppia kuunnellen......

    sama meininki täälläkin(kuhan sais ton taas tulille :( )
     
  16. Chamade

    Chamade 1st gear

    Ite en eroa kirkosta vaikka ählämit uhkais lyödä pääni irti 8)

    No asiaan: Miten ootte oikeen laskeneet että veronne nousee johonkin 500€? Ite laskin AKE:n sivuilta että -89 diesel vanissa oli kaikki verot vähän yli 200€???
     
  17. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ookko ollu vakoilemassa?...aika lailla juuri näin se menee...
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Oot kyllä laskenu väärin. Vanin kokonaispaino lienee 3 tonnin paikkeilla, mistä tulee perusveroa lähes 400 €, lisäksi käyttövoimaveroa noin satasen verran. Kokeile laskea uudestaan. Tai ei perusveroa tarvi laskea, sen näkee suoraan taulukosta:

    http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ympäristöperusteinen+ajoneuvovero.htm

    :eek: Mikä ton linkin tolla lailla sotkee? :eek: En osaa korjata toimivaks.
     
  19. Kris

    Kris 2nd gear

    Muutoskatsastamaan kevytkuorma-autoksi. Tai sitten ajelee tollasenaan. En itekään nyt ton veron takia alkais myymään. Mielestäni on mukava ajaa autolla josta tykkää, kun vaihtoehtona on ajaa pikkuveroisella sieluttomalla tusinakiinanpaskalla. :poff:
     
  20. hara64

    hara64 1st gear

    se lukee siinä käyttöoppaan ekalla sivulla:
    Tervetuloa chevy van g20 käyttäjäksi.
    Ennenkuin rupeatte tutkimaan hallintalaitteita niin harjoitelkaa ensin oikea ajoasento ja tyyli.......
     

Kerro tästä muillekin!