Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja wolfvan, 11.1.2010.

  1. Chamade

    Chamade 1st gear

    Juu tuolta laskin. Laitoin kokonaismassaksi 3200kg, diesel paku jne. Ja 205€!!! :eek:

    EDIT:
    http://www.ake.fi/uudistuvaAjoneuvovero ... ripped.asp
    Tosta laskin, mutta eivät vissiin ole päivitäneet laskuria.
     
  2. smuige

    smuige Gearhead

    Mä olen käsittäny tän uuden käyttömaksulain silleen että koskee vain henkilöautoja, pakuja koskeva lakiesitys tehtiin mutta ei kai se vielä virallallista ole? Kyllähän se varmasti tulee mutta mistä lähtien?
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    **AKE:n sivulta lainattua**

    Myös paketti- ja matkailuautojen ajoneuvovero muuttuu päästöperusteiseksi 2011 (13.11.2009)

    Paketti- ja matkailuautojen ajoneuvoveron perusvero muuttuu hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi vuonna 2011 kuten on jo aikaisemmin päätetty henkilöautojen osalta. Ajoneuvoveron käyttövoimavero (nk. dieselvero) ei muutu.

    Ensimmäiset osaksi CO2-perusteista ajoneuvoveroa sisältävät veroliput lähetetään maaliskuussa 2010 ja siirtymäaika kestää vuoden. Jos maksuun tulevan veron verokausi jatkuu vähintään vuoden 2011 maaliskuulle asti, on verolipussa veroa sekä vanhan että uuden perusteen mukaisesti.
     
  4. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Mää kävin oikein konttorilla kysäseen niin 2990kg kokonaispainolla yhteensä pasahtaa 460e ja joitakin senttejä päälle se on varma kuin tauti.

    Sehän tässä alkoi kyrsiin kun nelisen vuotta on ajanu ilman suurempia vaivoja niin nyt niitä näyttää tulevan päälle. Tarttee se varmaan pitää kunnossa on se vaan iästä (27v) huolimatta mukava peli ajella.
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mä muistelin jostain lukeneeni tai kuuleeni että <-94 pakut menis jollain muotoa kevennetyllä kohtelulla. Oliko unta?
     
  6. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Tuossa jatkoa AKE:n tekstistä


    **Henkilöauto, jonka kokonaismassa on enintään 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2001 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella. Henkilöauto, jonka kokonaismassa on yli 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella.
    Kaksikäyttöauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2006 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
    Pakettiauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2008 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
    Kokonaismassan perusteella verotetaan näitä ajankohtia aikaisemmin käyttöönotetut henkilö- ja pakettiautot, erikoisautot sekä ne autot, joilta päästötieto puuttuu**

    Eli kyllä taitaa olla nähtyä unta toi vanhempien pakujen edullisempi verokohtelu, ikävä kyllä
     
  7. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    no niinpä lukeekin...perskeles...
    hittovie...pitäneekin vaihtaa emännän avensis takasin ameriikin autoksi...sillä sen jälkeen kun ameriikin kulkine sillä vaihtui bussin kautta suht tuoreeseen avensikseen on narinaa carinassa riittänyt (kyllä se aina sanoi että jenkeissä ei o mitään järkeä mutta muuta narinaa ei tullut)...carinanarinassa ei sitten kuulemma ole niitä oleellisia (automaattilootaa, vakkaria, kunnollista ilmastointia...ja jotkut vitun lambdat mitä ne paskat ovat neljä kipaletta tuohon brittipaskaan virittäneet maksaa 300€ kipale ja viimeaikoina ovat hajonneet vuoron perään kaikki...

    on se kyllä kumma kun parintonnin (euroissa) vanhassa ameriikan paskassa eukonkin mielestä asiat toimii paremmin kuin 15-20k€ japsibrittivermeessä...

    tuossa edellä mainitussa on mulle riittävästi syytä ajella malmikasalla isoista veroista välittämättä...nimim. avensiksen varaosat maksaa hunajaa...
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minäkin olen odottanut, että milloinka ne hinnat romahtaa mutta ei vaan ole vielä tapahtunut. Tosin C-kortillista sitä oltaisiin vailla kuitenkin.

    Vaimokin puheli jo, että toyota on vähän hankala: joutuu istumaan matalalla ym.
    Tuo toyota on kyllä onneksi ihan japsijapsi, ei ole tarvinnut pahemmin niitä kalliita varaosia ostaa. :odroll:
    Vielä.
     
  9. migel

    migel 3rd gear

    Mulla ei ainakaan lähde pick-upit eikä vani mihinkään minkään veron takia,vaan ajan samoilla bilikoilla vielä 20vuotta eteenpäin,katsotaas mikä hinta on silloin kun ovat hienossa kunnossa...heh heh
     
  10. 57 Firedome

    57 Firedome Gearhead

    Eikös sen veron pitäisi pikemminkin nostaa hintaa, eikä laskea.
     
  11. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Tsekkaahan, mitä päivämääriä laskuri käyttää, mulla laskeskelee siirtymäkausia vuodelle 2004!
     
  12. eilhik

    eilhik Gearhead

    http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/

    Tuolta se - Ympäristöperusteinen+ajoneuvovero.


    Tuolta löytyy taulukot painonmukaan , nousee itselläkin 200euroon vanhasta käyttiksestä. :mad:

    Hankala linkki enkä paremmin osaa :poff:

    -Ensimmäisiltä riveiltä. :argue:

    Uudistuksen tavoitteena on kannustaa hankkimaan vähemmän polttoainetta kuluttavia autoja. Polttoaineenkulutuksen pienentämisellä voidaan hillitä ilmastonmuutoksen kannalta haitallisten hiilidioksidipäästöjen kasvua. Liikenne on yksi suurimmista CO2-päästöjen aiheuttajista.
     
  13. barfly

    barfly Gearhead

    ^Paskapuhetta :mad:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se on vaan sanottu taas vähän venäläisittäin. Liikenne kun käsittää lentoliikenteen, laivaliikenteen, junaliikenteen, raskaan liikenteen jne jne. Yksityisautoilu sen sijaan on yksi kärpäsen paska tuossa kaikessa.
     
  15. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Kyllähän se on ihan sama mitä Suomessa tehdään kun Kiinasta yms vastaavista ne päästöt tulee kumminkin, olikos siellä nyt joku vaivaiset 100 miljoonaa autoa?
     
  16. eilhik

    eilhik Gearhead

    Niinpä ja tuolla 3200kg kokonaispainolla diesel-käyttöinen pakettiauto ennen v.2001 eli painon mukaan verotettavan maksut on kokonaisuudessaan tulevat olemaan 538.74 Euroa :mad: eli ihanan kallista ja maailma pelastuu. :oops:

    Seuraava kuljetin on sitten kuorma-auto vai tekevätköhän siihenkin nämä verotukset yhtenä kauniina aamuna. :odroll:
     
  17. Luulen ettei kuorkeiksi katsastettujen hinnat ainakaan tipu....
     
  18. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Ja eiköhän kuorkit ala olla kohta arvossa arvaamattomissa,eikös käynyt joskus niin pakettiautoillakin, muistelen joskus -80 luvun loppupuolella ,viisivuotta vanha auto ei menettänyt arvoa yhtään kun nostivat pakuveroa vertaa nissan king cap 4wd, saman hinnan sai autosta myydessä.
    Ja silloin tuntui että joka ukko osti kakkos autoks jonkinlaisen pakettiauton.
    Ja nyt kun pakujen käytölle tulee hintaa niin halukkuus kuorma-autoon kasvaa luonnollisesti.
    Ja jolla ei ollut korttia kuorma-autoon vielä vuosi sitten ajoi sen viimeistään loppukesällä -09 ja sai sen vielä edullisesti,eikö? :D
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ja ne jotka tarvii vaikkapa harrastukiensa takia pakettiauton tai jonkun laitteen jolla tavaroitansa kuljettaa, ostavat nyt sitten sen kuorma-auton. Tyypillisesti kuorma-auto taas painavampana kuluttaa enemmän niin kohta keksivät sillä verukkeella jonkun erikoisveron että ihminen tajuais ostaa pakettiauton siihen tavarankuljetukseensa :rotfl:
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas 3rd gear

    Mulla kun on nyt tuo chevyn vm.1990 k5 blazeri 6.2l kiisselillä, joka on rekisteröity 1+1 pakuksi.. Tuosta tämä uusi vero taitaa mennä painon mukaan, mutta kun papereista en löytänyt tietoa paljonko tämä laitos mahtaa painaa. Tietääkö kukaan? :lol:

    Sillä linjalla ite ainakin olen, että ajelen tällä. Maksoi mitä maksoi, hemmetin mukavaa kun konepelti on korkeemmalla kuin edellä menevän katto. Kyllä siitä muille aiheutetusta kauhusta ja itselle tulevasta mielihyvästä maksaa enemmänkin. :D
     

Kerro tästä muillekin!