Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja wolfvan, 11.1.2010.

  1. Watti

    Watti 3rd gear

    Pakko vielä vastata itselleen... "Tyypillisen tavarankuljetukseen tarkoitetun pakettiauton, jonka kokonaismassa on 2 700—2 800 kilogrammaa, vero olisi noin 317 euroa vuodessa."

    Hienosti muotoiltua tekstiä, eikös ne perkeleen pakettiautot ole muutenkin tasan tavarankuljetukseen tehtyjä, vai kummitteleeko jonkun mielessä veronkiertopatrollit lasikuituvene katolla.. ja on se jumanklavita kun on tarkkaan laskettu joskus tavaratilan kuutioitakin sitä omaa käyttötarkoitustaan varten, sekä rakenneltu jatkopaloja caddyjen lavoihin.
     
  2. repecab

    repecab 1st gear

    Umpi kieroa peliä , ensin nostetaan kuormaautokortin hintaa jolla estetään tehokkaasti pakettiautoilijoita ostamasta kuormaautoa ja sitten nostetaan pakettiauton veroja.
     
  3. Juu näin on , mutta ei kait se kuorkkikortti vielä ihan mahdottomia maksa jos et ammatikses ala ajelemaan , se puoli meni kyllä täysin älyttömäksi. Teoriaa tuli kait joku sata tuntia lisää ja mitä vielä ,mutta yksityisajoon saa käsittääkseni kortin vielä jotenkin ymmärrettävään hintaan , vaikka kaikki ajokortit on nykyään alyttömän kalliita.
     
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Uteliaisuuttani piti vilkaista autokoulun sivuilta paljonko kuorma-auto kortti nykyään maksaa. Reilu tonnin maksaa oli jos on jo b-kortti. Viime kesänä vajaa 600 euroa. Viime kesänä autokoulussa puhuivat useiden tonnien hintaisesta kortista syksyllä. Ei sitten pitänyt näköjään paikkansa. Kuorma-auto korttiin on tullut lisää ajotunteja. Teoria on pysynyt samana.
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minustakin olisi vain ja ainostaan positiivinen asia että entisestään hinnat tippuisivat. Onhan se toi vero monelle muka iso korotus, jolloin ostavat pienemmän "säästääkseen". No pienempihän helposti maksaa enemmän kuin tuo vero on edes muutamassa vuodessa. :D
    Mutta onneksi nää ekonomistit on niin viisaita että osaavat sen saada laskettua itselleen edullisemmaksi, toisin kuin me egoistit joille Auto on arvokkaampi asia kuin muutama euro :rotfl:
     
  6. wili

    wili 3rd gear

    Ammattikortti maksaa hunajata, C1 jolla saa ajaa yksityisajoja on B-kortin päälle 5 ajotuntia ja 9 teoriatuntia + tutkinto. 900€ oli paikallisen ajokoulun sivuilla hinta eli ei edelleenkään mahdoton.
     
  7. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    lasketaanko erittäin satunnainen bändien kuskaaminen (josta tosin saattaa saada toiminimelle laskutusta) ammattiajoksi kun on kuitenkin niin sanottu leipätyö erikseen.

    tällä hetkellä mennään vielä paku vanilla mutta kun nuo tuoreemmat yksilöt on kuitennii kuorkkeja ja sellaiseen sitä joskus (ei vielä muutamaan vuoteen) joutuu siirtymään...c1 korttia on nääs pohdittu kun oli syssymmällä mukamas niin perse auki nottei saanut korttia ajettua....
     
  8. signet

    signet Gearhead

    Lasketaan.Skallin kysymyspalstalla joku rengasukko kysy et tarviiko ammattipätevyyden kun joutuu kaks kertaa/kk hakemaan kuormurilla renkaita keskusvarastolta ja muuten vääntää renkaita;tarvii ammattipätevyyden.Saa kuljettaa ainoastaan omaa yksityiskäytössä olevaa tavaraa...ja iigoreitahan tää koskee kans :poff:
     
  9. starcraft

    starcraft Gearhead

    Juu ammattikorttia ei enää halvalla saa mutta c:n saa josta vielä viime kesänä puhuttiin ettei saa enää syksyllä ollenkaan muuten kuin ammattikorttina. C1 on kevyt kuorma-auto kortti jolla ei saa ajaa "isoja" kuorma-autoja. Laitan vielä linkin autokoulun sivuille. Teilläpäin on näköjään hinnoissa reilummin katetta. :poff:

    http://www.autokoulukiviniemi.fi/16
     
  10. repecab

    repecab 1st gear

    Nyt täytyy Kuitusen ja kumppanien keksiä nopeasti vero peräkärryille ja asuntovaunuille joiden suosio muuten räjähtää kun yhä harvempi ostaa kallisveroisen paketti tai matkailuauton. Kulutus ja samalla päästöt vähintään tuhatkertaistuu kun kiskotaan 10 metristä huvilavaunua jonka perässä jyrrää vielä 150 auton jono.Samalla säädetään haittavero moottorikelkan perässä vedettävälle ahkiolle samoin perustein.Myöskin potkukelkalle ja polkupyörälle on tulossa päästövero koska voimakas potkuttelu tai polkeminen saattaa aikaansaada metaanipäästöjä.Samalla perusteella paini kielletään kokonaan.
     
  11. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    On näköjään jotkut jo pelästyneet kun kaveri osti vanin mistä oli
    3kk sit pyynti 4000€ nyt makso 2200€ !!!!!!!!!!
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Nyt on ostajien markkinat ja kaikki vain sen takia että vero parisataa enempi ku saman ikäluokan normi käyttökotteroissa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. mie

    mie Gearhead

    Dieseli käyttökotterolla voi samaan hintaan ajaa satasta jos haluaa ja motarilla jopa hurjat 120km/h Vanilla ottaa aika tukevet sakot ja istuu yhä lankkupenkeillä. Näkisi vaan ne D-vani(paku)kuskit, ketkä silmää räpäyttämättä maksavat nousevan veron. Ennemmin maksan saman oikeasta henkilöautosta. Vaikka vanhasta Vandurasta, joka on ollut koko ajan 8-h henkilöauto+diesel.
     
  14. Watti

    Watti 3rd gear

    Maltti on edelleen valttia. Niin kauan asiasta ei ole lakia kirjoitettu, ei kannata tehdä mitään, spekuloida tietty voi.. Ja niitä diesel-henkilöautojahan on erittäin harvassa.

    JOS nyt näin käy että verolle pantavaksi nuo joutuvat, maksan kyllä silmää räpäyttämättä, oma valinta ja tietoinen sellainen.
     
  15. Ahis

    Ahis Gearhead

    No siinä kiisselihenkilöautovanissa vasta maksu onkin kova kun kiisseliverokin vitusti :rotfl:

    Mulla muuten vanissa pehmeet penkit 8:lle ja se pieni n. satkun kiisselivero. Joo en saa ajaa 100 tai huimaa 120... Lain mukaan...
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead


    Tottakai :D Ne vaan saa muutamalla satasella just sellaisen kortin kun haluaa ja ilman autokoulua.....
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei tartte ku jättää yksi miitti kesästä pois niin tulee kuitattua moiset verot :eek: neljän hengen turhat ruuat ja juomat + 25l/100km bensaa+miittimaksu ja remontit mitä nyt harrasteautoon tienpäällä tulee niin helpolla säästää 500€uroa :rotfl: :rotfl:
     
  18. repecab

    repecab 1st gear

    Ei siinä niin paljon säästä kun pitäähän sitä kuitenkin syödä ja juoda vaikka on kotonakin ja remonttikin vaan siirtyy seuraavalle retkelle ja saattaa talokin palaa kun kotona kännipäissään grillailee.Jos jossain pitää säästää verorahat niin jättää yhden anoppilan retken tekemättä siitä ei seuraa muutenkaan mitään hyvää. :D :D
     
  19. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Talossa ei ole ainakaan vielä sitä CO2 maksua vaikka palaaskin :wink: ja sen toki tietää ettei vakuutuksesta mitään korvata :mad: mutta kuitenkin miitin hinta on äkkiä sen 500€ but sou wot :poff:
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla on Vanissa kyllä kapteenin jakkarat edessä vaikka onkin pakettiauto ja niillä minä aina istun :poff:

    Joo ainahan se henkilövani olis mukava pehmeillä penkeillä mutta vakuutusmaksut on suuremmat ja dieselvero täthtitieteellinen :rotfl: Ja siihen vielä sitten tuo mahdollisesti korotettu käyttövero niin alkas tulemaan kilometreille hintaa, varsinkin ku itellä tulee Vanilla sellanen 10-15tkm vuodessa :rotfl:

    Mutta HC jätkät ne maksaa siitä 8-hengen henkilöautoksi rekisteröidyistä Vaneista vakuutusmaksut+käyttöverot+dieselverot silmiä räpäyttämättä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!