Romahtaako vanien ja pickupien hinnat tulevan veron vuoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja wolfvan, 11.1.2010.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla on Vanissa kyllä kapteenin jakkarat edessä vaikka onkin pakettiauto ja niillä minä aina istun :poff:

    Joo ainahan se henkilövani olis mukava pehmeillä penkeillä mutta vakuutusmaksut on suuremmat ja dieselvero täthtitieteellinen :rotfl: Ja siihen vielä sitten tuo mahdollisesti korotettu käyttövero niin alkas tulemaan kilometreille hintaa, varsinkin ku itellä tulee Vanilla sellanen 10-15tkm vuodessa :rotfl:

    Mutta HC jätkät ne maksaa siitä 8-hengen henkilöautoksi rekisteröidyistä Vaneista vakuutusmaksut+käyttöverot+dieselverot silmiä räpäyttämättä :rotfl:
     
  2. wili

    wili 3rd gear


    *REPS* ja kaljat näppiksellä, kiitos!!! :rotfl:
     
  3. sami

    sami Gearhead

    Tää HC jätkä ainakin ajaa k-a vanilla eikä maksa mitään muuta ku dieselveron 120€ vuodessa ja kyydissä olijat istuu kans kapun penkeillä.

    Lähteeköhän k-a vanien hinnat nyt räjähdysmäiseen nousuun? Tuskin. :rotfl:
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei tuossa oo mitään HC:tä :rotfl: Jos haluat olla vähä enempi HC niin vaihetaan Vanit, meikä voi kyllä alkaa nössöileeki :rotfl:
     
  5. sami

    sami Gearhead

    Eiku niin oliki. Enhän mä oo siis ollenkaan HC! :(
    Pitääpä alkaa kattelee henkilömallia. :lol:
    Mut jos rekisteröis ton k-a:n henkilöautoks noilla samoilla massoilla.
    Sit olis todellinen HC. Ei tosin taida onnistuu.
     
  6. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Lainattua..
    Tavoitteena kuitenkin on, että laki tulisi voimaan maaliskuussa 2010. Ensimmäinen päivä, jolta vero kannettaisiin uusien veroperusteiden mukaan, olisi siten maaliskuussa 2011.

    Jos nyt hinnat tippuneet, niin kyllävarmaan sahaavat edestakaisin
    vuodensisällä?
     
  7. Watti

    Watti 3rd gear

    Painovirhe paholainen on päässyt mukaan tuohon tekstiin, kyllä tavoite on maaliskuu 2010, mutta tällä lain kirjaimellisella säätämistahdilla ja käännöllä + väännöllä se saadaan läpi vasta kesän korvilla.

    Eniten vääntöä on matkailuautojen verotuksesta, koska se on ainoa alue jolla on oma edustajansa tuola valiokunnassa (sf-karavaanarit ry)

    Mikäli matkailuautot jäävät painoperustaisen veron ulkopuolellem, ennen sitä pitää keksiä muutama uusi lakipykälä, ettei aiemmin pakettiautoksi rekisteröityjä autoja voi helposti/ollenkaan enää muutoskatsastaa matkailu/retkeilyautoksi.
     
  8. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Tässä faktaa



    2 Voimaantulo
    Veromalli ehdotetaan otettavaksi käyttöön mahdollisimman pian. Veron käyttöönotto vaatii Ajoneuvohallintokeskuksen tietojärjestelmien muuttamista. Muutosten edellyttämä aikataulu täsmentyy myöhemmin. Koska ajoneuvovero on päiväkohtainen ja se kannetaan juoksevalta 12 kuukauden pituiselta verokaudelta etukäteen lähetettävillä verolipuilla, uusien veroperusteiden sisäänajo vaatii lisäksi 12 kuukauden pituisen siirtymäajan, jotta uudet veroperusteet voidaan saattaa verokaudesta riippumatta voimaan kaikille verovelvollisille samasta ajankohdasta lukien. Tämä on perusteltua verovelvollisten yhdenmukaisten kohtelun takia. Koska tässä vaiheessa ei tarkasti pystytä arvioimaan lain voimaantulon ajankohtaa, ehdotetaan, että laki tulisi voimaan myöhemmin asetuksella säädettävänä ajankohtana. Tavoitteena kuitenkin on, että laki tulisi voimaan maaliskuussa 2010. Ensimmäinen päivä, jolta vero kannettaisiin uusien veroperusteiden mukaan, olisi siten maaliskuussa 2011.
    :wink:

    3.1 Taloudelliset vaikutukset
    Ehdotettu pakettiautojen veromuutos merkitsisi, että niiden perusveron tuotto nousisi arviolta 87 miljoonaan euroon, kun tuotto nykyisillä veroperusteilla on noin 37 miljoonaa euroa. Matkailuautojen osalta tuotto kasvaisi nykyisestä noin neljästä miljoonasta eurosta noin 14 miljoonaan euroon. Arviot on tehty nykyisellä autokannalla

    En paljon laskisi karavaanereiden varaan,puhutaan kuitenkin kymmenestä
    miljoonasta...

    Uudessa lakialoitteessa on huomioitu ettei saada hyötyä henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi. Eli tuskin halutaan että saadaan hyötyä pakettiauton muuttamisesta matkailuautoksi, eli matkailuautoille tulee sama kohtelu.

    Täytyy muistaa että uudistukset ovat aina heikennyksiä!
     
  9. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Repecab kiteytti kyllä viiltävästi :D , itse laskin että tuon veronkorotus korkeintaan parantaa elämänlaatua/terveydentilaa, sillä korotuksen voi kompensoida jättämällä 2-2.5 ravintolailtaa taksiajeluineen väliin vuodessa....ja taas voi bensa ha vanilla huristella hymyssä suin :D
     
  10. sami

    sami Gearhead

    No mut jos käy vaan sen 2-2,5 kertaa vuodessa siellä baarissa taksilla.
    Eli veron korotuksen jälkeen täytyy siirtyä pelkkiin kalsarikänneihin. Sit kun ne ens kerralla korottaa tai keksii uuden veron, ni joku viisas tulee ja sanoo et voithan sä jättää väliin ne 2-2,5 kalsarikänniä vuodessa vetämättä.

    Mieluumminhan sitä valtiolle antaa noi rahat kuin että käyttäisi ne oman mielenterveyden ylläpitämiseen lähtemällä joskus kavereiden kanssa ulos viettämään laatuaikaa.

    Tän lisäks kun täytyy sähköä säästää että saa kuitattua ne sähkönhinnan korotukset ja tiputtaa kämpän lämpötilaa 1 asteella aina kun tulee energiaan korotuksia niin ens syksynä meikän voi viedä johki vitun niuvanniemeen
    hoitoon kun on tullu istuttua kylmässä ja pimeessä mökissä yksinään ilman minkäänlaisia virikkeitä.

    Aijoo, mut sithän mä voin ajella sillä saatanan kalliisti verotetulla dieseli vanilla... :poff:
    Mitä sitä muuta elämässä tartteekaan.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siskollani on jenkkiläinen asuntoauto. Painaa melkein 7 tonnii. Fordin 7.5 turpo diisseli. Sillä ei montaa kertaa vuodessa ajeta. Nyky lakien mukaan se on M1 luokan henkilöauto(?). C kortti vaaditaan ofkoos koska painoa tällä henkilöautolla on melkein tuplasti siihen 3500 kiloon.
    Heittäkää joku varovainen skenaario paljon tolle tulee raippaa?
     
  12. cenote

    cenote 1st gear

    Eikö tuollainen ole helppo katsastaa kuorma-autoksi? Jos rek. 10/01 jälkeen, niin tarvitaan rajoitin.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei onnistu. En ymmärrä miksi? Se on M1 henkilöauto. Saksasta haettu siellä kaikilla hyväksytyillä varusteilla mitkä -yllätys yllätys- ei kelvanneet täällä- Esim räjähtämättömät kaasusäiliöt piti korvata pulloilla ym..
    Kilpiin saaminen oli pieni jumppa. Kilvissä on, mutta tulevaisuus ei näytä mitenkään hyvältä.
    Kuorkiksi sitä ei saa. Heittäkä nyt jtn arvioo paljon tulee raippaa?
     
  14. tw

    tw 1st gear

    [quote Mutta HC jätkät ne maksaa siitä 8-hengen henkilöautoksi rekisteröidyistä Vaneista vakuutusmaksut+käyttöverot+dieselverot silmiä räpäyttämättä :rotfl:[/quote]

    Taidan olla sitten HC erittän isolla H:lla kun mulla on ajokalustona kaks vainia ja yks pikkari.

    Mää voin maksaa sen ilmastonmuutoksen :mad:
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jos se olis kuorkki, niin siinähän pitäs olla se tavaratila puolet autosta, mitä siinä tuskin nyt on. Siksipä käsittääkseni esim. autonkuljetusbussit tuppaa oleen kuorkkeja, mutta bändien keikkabussit on nykyään henkilöautoja... En usko, että toi koskee niitä, kun muuten loppuis taival aika lyhyeen monelta jos jotain 15 tonnin dösästä alettas maksaan arpajaisveroa. Tai jotain sinnepäin...

    Mahtaisiko siihen tulla raja just sen 3500 tonnin ylityksen kohdalle. Eli oli henkilöauto tahi ei, niin korttiluokka määrää maksun?

    Toikin on henkilöauto :rotfl: http://www.keikkabussi.fi/KEIKKABUSSI/SUPERIOR.html#0
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vittu tää on perseestä saatanan sarvikuonot!
    Sorry en tarkoita teitä Oden aktiivit.
    Ísisiskoni nähny koko mun elämän ja miten mä oon jenkkejä duunannu. Kiertäny ja kaarrellu rakentelussa. Siis lakeja. Sisko halus Chevy vaniin pohjautuvan härvelin jälkeen sellaisen auton mikä on Asuntoauto ilman kompromisseja. Ei, se ei ollut solifer lmc vaan Ford amerikasta. Ilman kompromisseja. Vitun iso huussi, mutta miten sille käy? Pitäisikö jatkaa repelien kapinaa ja nykyään maksaa kun edes saa vielä ajaa?
    Mutta paljon tolle M1 henkilöautolle mitä ei saa kuorkiks tulee raippaa?????

    58
     
  17. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    M1 auto kokonaismassa yli 3401kg=485e ja siihen kiisseliveroy päälle
    Eli toi 485 on maksimi kun verotus menee kokonaismassan mukaan.
     
  18. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

  19. FA18

    FA18 3rd gear

  20. jviirret

    jviirret 1st gear

Kerro tästä muillekin!