Romuja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 1.10.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaaha..eikös tossa sun aamutopicissa juuri mainita että vaihteisto on remontissa ..en haluaisi olla ilkeä mutta :wink:
    Ja mitä tulee jonkun mainitsemaan harrasteautoiluun niin KAIKKI JENKKI AUTOILLA AJAVAT EIVÄT OLE HARRASTAJIA ..ja vielä vähemmän haluavat olla sitä,eli meitä tavallisia kuluttajiakin löytyy suomenmaasta..jopa..ja vielä kerran sanon nimettömille että huollot sun muut on tehty juuri eikä melkein ajallaan...mutta kun ei kerta kestä niin ei,
    Mutta mun osalta tää asia on ratkastu sillä lailla että ensi viikolla vani menee vaihdossa luotettavammalla kutosella ja manuaalilla varustettuun astroon.
    T; Ari tuomikoski ja vani 400+400
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös noissa tuon ikäluokan junissa paskat tippunu radalle :grin:
    [/quote]

    Niin tippui, mutta väitätkö ettei vessa muka toiminut??
     
  3. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itse olen ollut siinä uskossa noitten euro ja japsi kinnereiden tomaattiaskit olisivat selkeästi kalliimpia korjata kuin jenkkilaatikot? Osat liikkuisivat aivan eri hintaluokissa.

    Korjatkaa jos olen väärässä.

    Ja kyllä se TH-200:nenkin kestää vaunua(kin) vetää kun pitää öljyt kunnossa ja kick-down:in vaijerin pinkeenä.

    Tiedän yhden joka asuntovaunun vedossa hajotti jenkkiaskeja yrittäessään säästää bensaa kevyellä jalalla. Niinhän siinä kävi että minkä bensassa säästi niin laatikkorempassa maksoi :wink: Hanaa vaan ja öljynpaineet ylös...(kai?)
     
  4. j4mpp4

    j4mpp4 1st gear

    Pakko pistää tänne vähän kommenttia myös MERSUN automaattilaatikoista jotka KAHVIPÖYTÄ puheiden mukaan kestää ikuisesti...
    Tuttu taksari sanoi mulle että niiden 300 diesel mersu oli ajettu 120 TKM ja oli JO KOLMAS laatikko menossa =)

    ETTÄ SILLEE kyllä se johtotähti on sitten hyvä "AUTO"...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    -90 6.2 vani ja ajettu 280000 lootana th700 ja ei mitään remonttia ole (vielä)tehty, autolla on vedetty 7 metriä pitkää ja painavaa umpivaunua paljon. öljynlauhdutin on lisätty jo uutena,kardaanin ristikoita vaihdettu repullinen. niin ja vetohommissa aina ajettu 3 vaihteella, öljyt ja suodatin vaihdettu noin 20th välein, en voi moittia.
     
  6. petro_din

    petro_din Gearhead

    sanokees mikä siinä pakkovaihdetta käyttäessä sitä askia särkee?

    enemmän paineita-->öljy virtaa paremmin-->lämpenee vähemmän?

    tietty se lämätiskissä vedätys hajottaa askinku askin vaihteellakun vaihteella, soon selevä!
     
  7. pannupää

    pannupää Gearhead

    taaempana joku nimetön (niinpä niin) murmutti, ettei th700 kestä kuin maksimissaan 100 000 km... mulla on ollut siis tuuria, kun aski on paukahtanut yli 50 000 km sitten eikä ohjaamossa huomaa vieläkään mitään! Ynnä edellisen omistajan ajamat kilsat siihen päälle...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No Izuzuissa ja Suzukeissa (siis maastureissa ja pakuissa) on ollut 4L30 askia, eli omaa sukuaan TH-180 askia sovitettuna ylivaihteella.

    Moista on löytynyt myös Ooppeleista, Holdeneista, ja jopa jenkki Chevy Chevetestä.. Että ei taida perustaltaan olla ihan japski..

    Jaappanissa kun taitaa olla vain yksi suuri autolaaktikkotehdas joka prässää askeja kaikille valmistajille.. Aisan..
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    Aisin-Warner, ovatten himpun verran parempia kuin Borg-Warnerit [​IMG]
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    onhan toi volvon laatikkokin amerikkalainen......200 ja 700 sarjassa.
     
  11. jart$u

    jart$u Gearhead

    KAIKKI automaattilaatikot pohjautuu gm:n -38 suunnitelemaan hydra-maticiin jonka sai ostaa -40 oldsiin. myös japsi- ja MERSU -warnerit. lähivuosina sitä tultiin testaamaan cadillac-panssarivaunuissa.
    toki h-m:llakin on esikuvansa joka löytyy eräänlaisesta potkurin momentinmuuntimesta 1900-luvun alkuvuosilta.
     
  12. Tomppade

    Tomppade 1st gear

    Noh, tossa porukoilla on kesä autona pontiac trans am 5.0l kaasari vehje th700 laatikolla. muuten toiminut ilman mitään, mutta vivustoissa tai joissain on sen verran väljää että pelkkä ykkönen ei aina pelaa. Ja isä on tainnut vaihdella 10tkm välein öljyt, ja autolla on ajettu joku 160tkm. tosin eihnä se tossa pahemmin rasitukselle joudu.
     
  13. porhio

    porhio 3rd gear

    > T; A-T ja vani 400+400.

    Jännää että sulla on ollut nelisatasenkin kanssa ongelmia, eikä edes dieselin perässä. Koppa kuormineen tietysti painaa.

    Mulla oli edellisessä kärryssä aina semmonen tunne, että laatikko (TH-400 & 2000 kg) on se viimeinen osa, joka siitä hajoaa. Eikä hajonnut lievästä yrittämisestä huolimatta, vaikka lähes kaikki muu hajosikin, yleensä ihan pyytämättä ja itsekseen.

    Siinä vaiheessa laatikko hieman pahastui, kun koneenvaihdon jälkeen vääntö kaksinkertaistui, mutta öljynkierron uudelleenohjelmoinin jälkeen kaikki toimi taas hyvin.

    Eli shift-kitistä käytettiin vain se ohjauslevy hieman hihasta ravistetulla hienosäädöllä ja muistaakseni joku jousi. Muu tavara ei soveltunut tuohon tai oli liian työläs asentaa. Ei puhettakaan mistään levyjen lisäämisestä. Vaihtokäytös osakuormalla oli lähes yhtä täydellinen kuin tehtaan virittämänäkin.

    Öljynjäähdytys oli vakio koneen jäähdyttimen sisällä kiertävä lämmönvaihdin. En muista että öljynlämpö olisi koskaan vaarallisen korkeaksi, edes rata-ajossa. Normaaliajossa lämpö oli huomattavasti alle koneen veden ja öljyn käyntilämmön.

    Pakkovaihteita käytin myös ahkerasti tilanteen mukaan. Myös "ylikierroksilta", jolloin laatikko arpoi itse soveliaan kohdan päästää ykköselle (~80 km/h).


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: porhio 2003-10-13 14:25 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!