Roosamaster syötöt.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sbf, 25.8.2012.

  1. sbf

    sbf Gearhead

    Kopeloin tossa vanhaa 5.7dx:än pumppaa käsissä.
    näissä vanhoissa on kannen takapäässä jengattu reikä jossa on tulppa.
    Jotain vartenhan se reikä siihen on tehtaalla jätetty.
    Oliskohan siinä mahdollisuus että voisi säätää savuruuvin nestepäästä pohjaan ja rakentaa tohon reikään säädettävän stopparin jolloin voisi säätää syötöt mielen mukaan mm leimalle ilman isompaa naftan läträämistä?
    Tarkennetaan että tää reikä osuu justiinsa metering valven ätylän kohdalle.
    tuntuu jo nyt ettei asiasta viriä isompaa keskustelua.
     
  2. Sambo

    Sambo 1st gear

    Itse pari päivää sitten jakajan purkaneena ihmettelin samaa asiaa jotta mikä on tulpan tarkoitus.Olisko se kumminkin jotain huollon/testauksen/säädön yhteydessä suoritettavaa toimenpidettä varten siihen tällätty?

    Siihen en kyllä uskalla ottaa kantaa,kantsiiko tuota valvea alkaa ajon aikana siitä säätämään kuvailemallasi patentilla :D

    [​IMG]

    Asiasta toiseen,onko kukaan vertaillut tuleeko pumpusta miten paljon äänekkäämpi kun alkuperäinen painokorin vaimenninrengas korvataan kiinteällä ratkaisulla(EID).Koepenkissä ajaessahan tuon äänen varsinaisesti vasta pääsee kuulemaan,ilman mahdollisia muita moottorin sivuääniä.Eräs vanhempi guru väittää että GM aikanaan vaati Stanadyneä varustamaan kaikki heidän autoihinsa tulevat pumput tällä pellathaanilevyllä vain sen takia että käyntiääni ei kuullostaisi niin diisseliltä.Ja sielläpäinhän tunnetusti siihen aikaan kammoksuttiin/hävettiin dieseleitä :D
    Ja sen tarkoituskaan ei ole kestää niinkauan kuin muut osat.Voi mennä vaikkapa 5 vuoden sisään rikki..
     
  3. kapa

    kapa 3rd gear

    uudemmissa stanadyneissä siinä on ulkoo säädettävä syötönrajotinruuvi
     

Kerro tästä muillekin!