Roots GM 6,2D vaniin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mpjaprotopaja, 6.8.2005.

  1. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Periaatteella ja luulolla, eikös kiisselin ahtamisessa periaatteessa riitä että ilmaa tulee riittävästi?
    Tarjolla olisi 4-71 ruuvi joka muutes mitotusten mukaan on ymmärtääkseni pienemmille koneille mutta onko noi bensakoneiden arvoja?
    Kiisseli kun pyörii hitaammin ja tavoitteena on saada puhtaampi palaminen+vähän lisää kaakeja+vääntöä= pienempi polttoaineen kulutus.
    Turbon asentaminen kun vaatii kevyttä lisätyötä jotta sen saa mahtumaan vanin "suureen" konehuoneeseen. Kyseinen ruuvi ois nii pal näppärämpi asentaa.
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Ruuvi VAI 4/71? Se, että se on mitotettu 2-tahti koneeseen vaikuttaa varmaan enemmän kuin bensan ja dieselin ero. Siis tämä 4x71cu.in. Dieselin ahtamisesta rootsilla oli turinaa jokin aika sitten. Näkemys olis edelleen, että kun ei ole ilmanvirtausta rajottavaa läppää, kävis kone kokoajan suunnilleen samalla ahtopaineella startista sammutukseen. Onko siinä sitten mitään järkeä on ihan eri juttu.

    Onpas tänään ahdettu yhelle päivälle. 8)
     

Kerro tästä muillekin!