Route66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja palontie, 26.10.2014.

  1. onre

    onre 3rd gear

    Tuo SF-LA-pätkä on kyllä ihan mahtava, suosittelen lämpimästi. En muista mistä Route 66 tarkalleen meni, mutta Kaliforniassa tie numero 74 lähtee LA:n eteläpuolelta Dana Pointista ja menee luonnonpuiston läpi kohti Lake Elsinorea, jossa on vuorenrinteestä suhtkoht mielettömät näköalat ison järven yli kaupunkiin. Tien varrella oli myös paikallisten mp-harrastajien suosimia pysähdyspaikkoja.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli toi kannattais ajella molempiin suuntiin sinne 66 ja palailla sit noita maisema teitä
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    2010 ajettiin New Yorkista Losiin, mistä loppupätkä 66:sta tai sen viertä. Autonvuokra siihen aikaan oli pari tonnia kuukaudesta (suburban) ja jättömaksu 500. Yöpymiset on luokkaa 50 taalaa per yö, pidempiä aikoja jos oleilee samassa paikassa, niin voi saada halvemmalla. kalliimpiakin paikkoja toki on.
    Keskilänsi on tylsää seutua, mutta muuten reitti on kyllä upea. Samanlaista se oli silloinkin esim. gallupissa, missä eilisessä jaksossa haapasalo tapasi vaan juoppoja intiaaneja :)
     
  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kalifornia-Nevada -akselille saa tosiaan aikaa kulumaan mukavasti. Itsekkin siellä 1kk ajelleena tuli todettua, että toisenkin kuukauden olisi saanut menemään mukavasti.
    Pitkäveteisimpiä hetkiä olivat autiomaiden ylitykset (Nevada ja Mojave), jonka myötä tuli omalla kohdalla todettua että roadtrippailussa pelkkä suoraan ajaminen on tappavan tylsää, suoranaista loma-ajan tuhlausta.
    Mukavampaa on pysähdellä eri paikoissa matkan varrella ja pitää siirtymätaipaleet lyhyinä. Senpä vuoksi köröttelimme LA-SF väliäkin ainakin kolme vuorokautta. :)
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ylen uutisissa nyt just juttua aiheesta.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Köyhän miehen versionhan voi ajaa Suomessa. Valtatie 66 kulkee täällä Orivedeltä Lapualle. :wink:
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tossa olisi pointtia jollain erikoisemmalla tyylillä tehdä esim. lainkaan pysähtymättä.


    Moottoripyörä kerhossa vielä ollessa, mietin tarrojen lanseeraamista jonka sais laittaa esille kun on ajanut koko tien tankkaamatta tai just pysähtymättä.
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    "Tossa olisi pointtia jollain erikoisemmalla tyylillä tehdä esim. lainkaan pysähtymättä."

    Taikka sitten toppaa jokaisen automiehen tykönä...

    Alottais vaikka tosta Eyeballista Orihvelellä ja päättäis tonne Lapualle Mietmi:lle... ja saa tässä meikän tontillakin Ruavelellä poiketa. Ois aika monta paikka ja menis varmaan muutama päivä. Ja kokemuksia kertyis niin kuin tolle Ville Happosaaville.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Pohojanmaata lähestyttäessä alkais jänskättämään : " Mihinkähän mä nyt oon pääni pistäny ??..."
     
  11. JnZm

    JnZm Gearhead

    Kannattaisin jälkimmäistä, kantatie 66:n pituus kun on alle 200km, ei kai tuommoinen matka ny oo kummoinen yhdellä istumalla?
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mites kun se "paikallinen" auto pitäis hommaa tohon reissuun, niin olisko se suomessa sit Talbot vai? Eihän se keinu samalla tavalla kuin villen pontiac mut saattaa just kestää ton suomen 66:n
     
  13. JnZm

    JnZm Gearhead

    Saab 90? :rotfl:
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Niitä ei ole ainakaan tehty koskaan missään muualla kuin Suomessa... :) Monia muita Suomessa tehtyjä automalleja on tehty muuallakin.

    Toki 900 Cabrio olisi toinen sellainen, mutta muita 900:sia on tehty muuallakin. Joistain automalleista ei selviä kuin VIN-koodista onko se tehty Suomessa vai muualla, harmi, että esimerkiksi oma Opel Calibrani ei ole kotimainen, vaan Saksassa tehty, VIN-koodista tarkistettuna (noissa Calibroissa tehdaskoodi 1=Rüsselsheim Saksa ja 9=Uusikaupunki Suomi).

    En ole itse route 66:sta koskaan ajanut (Kantatie 66:sta kyllä jonkun matkaa), mutta USA:ssa viime talven asuessa tuli siellä jonkun verran pyörittyä muuten, monissa paikoissa on todella upeita maisemia, joissain paikoissa tylsää pusikkoa tai metsikköä tai peltoa...

    Joskus tosin sää teki tepposia, esimerkiksi kun yhtenä päivänä lähdin Coloradossa ajelemaan vuoristoon, lähtiessä oli hieno sää, mutta sitten takaisin tullessa sen lisäksi että tuli pimeä, tuli myös äkkinäinen lumimyrsky eikä meinannut nähdä yhtään mitään eteen eikä mihinkään muuhunkaan suuntaan ja ajaminen mutkaista tietä pimeässä ja lumimyrskyssä lähes nollanäkyvyydellä oli sanotaanko nyt erittäinkin stressaavaa touhua kieli keskellä suuta.

    Tai se, kun olin yhdellä autoreissulla Pennsylvaniassa ja suunnitellut yöpyväni hotellissa (minulla oli tiettyyn ketjuun ilmaisia yöpymisiä) ja paikan päällä sitten vasta selvisi, että kaikissa kyseisen alueen sen ketjun hotelleissa oli täyttä... ei kuin vain sitten yöllä jatkamaan matkaa seuraavaan kaupunkiin... sekään ei ollut ihan ihannetilanne, kun ottaa huomioon, että samana päivänä olin jo ajanut satoja maileja... (olisi kannattanut jo aiemmin tehdä varaus sinne hotelliin siis, mutta kun samana päivänä oli operaattorini tehnyt mokan ja netti ei toiminutkaan vaikka olisi pitänyt... uusi jo maksettu prepaid mobiilinettikuukausi ei lähtenytkään päälle ja vanha kausi lakkasi toimimasta... ne mokailivat ihan joka kerralla siinä uusimisessa, sitä kun ei onnistunut maksaa kuin liikkeessä paikan päällä, vaikka kännykkäliittymän pystyi maksamaan itsekin, syynä oli se, että mobiililaajakaistalla ei pysty vastaanottamaan tekstiviestiä, jonka kautta olisi pitänyt tilata salasana sinne nettipalveluun... ratkaisua ei ollut muuta kuin maksaa se aina liikkeessä paikan päällä ja joka kerta ne epäonnistuivat ekalla kerralla sen uuden kauden aktivoimisen).

    Joka tapauksessa kannattaa käydä ostamassa paikallinen prepaid-liittymä kännykkään ja/tai tablettiin, niin ei ole ihan ilmaisen wifin kahviloiden ym. varassa, vaikka niistäkin on apua. Tosin route 66:n tapaisella ei-missään-menevällä maantiellä ei välttämättä USA:ssa kenttää löydy, sitä voi olla vain suuremmilla teillä ja kaupungeissa... siihenkin vaikuttaa, minkä operaattorin liittymän ottaa.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei helvetti :pinup: kelvannut härmän 66 talbotilla :poff: Joutuu siis ton jenkkiversion tekemään.1/2v vuoden päästä sitten vasta pääsee lentoliput varaamaan.66 vuoden autoja jo chigagon suunnalta katellaan..Lähinnä buick sportswagon tai vastaava, caddy de ville ja ja ja ja...
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kakkosella tänään klo 19.10 - 20.00 Matkapassi.
    Pohjois-Amerikassa Justin Shapiro seuraa amerikkalaista unelmaa Route 66 -tiellä ja henkeäsalpaavan kauniilla Blue Ridge Parkway'llä. Hän vierailee kantri- ja soulmusiikin kehdoissa ja Arizonan meteoriittikraaterilla.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Päivitellään tätä.Nyt ois lähellä ajankohta jolloin flygari tiketit sais varattua.Ja kumminkohan päin toi trippi ois järkevämpi tehdä jos sieltä auton lopussa survoisi laivaan?chigagosta ei varmaan yli tuhatta kilsaa ole rannikolle.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja mikäköhän olisi sellainen sopiva kuukausi että lämmöt on pääsääntöisesti +20 paremmalla puolella?3viikkoa olis tarkoitus olla tienpäällä ja varmaan viikko sitten rannikolla.
     
  19. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    Viime viikolla ajeltiin Nevadan puolella Routella ja lämpöä oli 40+. :D
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    No se rupee jo olemaan kohdillaan!:)
     

Kerro tästä muillekin!