Rovanperä voitti La Carrera Panamericanan!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja JanneK, 29.10.2010.

  1. JanneK

    JanneK 3rd gear

  2. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Ei ole varmasti niitä helpoimpia kisoja. Onnea Harrille ja Studebakerille.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Enpä edes tiennyt että poranterä oli tuolla mukana kisaamassa. Upea saavutus joka tapauksessa. Toivottavasti ensi vuonna mukana puolustamassa voittoa useampien suomalaisten kera.
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Helevetin hieno juttu, onnittelut!!!

    Sivukommenttina: jos joku keksii mistä voi ostaa La Carrera Panamericana -aiheisia paitoja niin olisin kiitollinen vinkistä, olen yrittänyt etsiskellä mutta ei oikein löydy. Tuohan on minun mielestäni mualiman hienoin tapahtuma...
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Onnittelut voitosta Rovanperälle.
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Jotain tämän tyylistä (vapaampia sääntöjö ja erikoista kalustoa) kaipaisi ralli Suomessakin. On meinaan ainakin sm-sarja aika aneemista katteltavaa.
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    http://www.panamrace.com/shop/index.html
     
  8. MH

    MH 3rd gear

    http://www.mhracing.com.mx/

    Tuolta löytyy hyvää videopätkää rallista ja juttua autojen rakentelusta ym.
    (Ei ole mun paja hyvistä nimikirjaimista huolimatta :lol: )
     
  9. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Eikä unohdeta Sakkea.

    Niinpä. Mutta SM-sarjojen tehtävähän ei olekaan olla hauskaa vaan professionaalia.

    Jos hyvin käy löytyy sprintistä ensi kaudella oikean kuuloista ääntä. :wink:
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Hienosti on Hartsa ajannut, jos ensi yrittämällä voittaa. Tottunut ajamaan suunnilleen aivan eri tyylin autolla ja heti voittoon, onnea Harri.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Suomalainen RallyPená näytti meksikolaisille miten ajetaan...

    Miksi joka toisella on alla tommonen Stubernaakkeli?
    Onko ne jotenkin hyviä juuri tuossa lajissa vai eikö niistä muuhun ole?
    :eek:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Menikö vittuilu loppuun

    Helpottikko?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    repeli kuittaa ja onnittelee. Toi ei ole mkn jokkisskaba, mutta herra Rovanperä näytti missä mennään ja mkä on homman nimi?
    Äläkä sä syntinen mene surffaa vanhoille päiiville. Niitä limllejä on täälläkin pitkin pimein. Sig Gloria Mundi sanoo vanha rakkari.
    Mutta kertokee kun ton motti leipo kiinni?(???)
    Kyllä täällä om nähty paljon kv eeli kansainvälisiä. Nää mitkä mua dumaa mua täällä ei tunnu missään enkä pidä niitä yhtään minään! vittufak kaikki hynit tohon perään.
     
  14. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Hienoa, Rovanperä!!![​IMG]
     
  15. Make2

    Make2 3rd gear

    Säännöt on laadittu siten, että tuollainen stude on erittäin kilpailukykyinen. Luin jostain että tuossa autossa olisi ollut 600 hp. Chevyn pikkulohko. Itse tunnen historiikista vain FIA säännöt ja niistä nuo poikkeavat rajusti. Minulla on sellainen käsitys että nuo autot on rakennettu aika pitkälle vain tuohon yhteen kilpailuun.

    Ai niin onnea vaan Harrille. Toivottavasti nähdään vielä Suomessakin ajamassa jossain luokassa....
     
  16. PekkaP

    PekkaP 3rd gear

    Kisassa on muutama eri luokka ....

    Turismo Mayor (Rovanperä #1 - Onnittelut! ) luokka , jossa mennään kovinta kyytiä ja kalustusto ei niin "period correct" --

    Original Panamericana taas on se luokka jossa kalusto on vm 1954 tai vanhempaa ja tekniikka suht alkup. -- tämän luokan voitti John ja Chrislana Gregory -- 1954 Studebaker ( Studebakerin omalla V8:lla ja manuaalilla varustettu ).

    tuloksia tuolla

    http://lacarrera2007.blogspot.com/2010/ ... nners.html


    Ikävä ulosajo jarrujen kadottua ... mutta onneksi molemmat selvisivät (video alla olevalla ) ...

    http://lacarrera2007.blogspot.com/2010/ ... d-can.html

    Muutama vintage video...

    http://lacarrera2007.blogspot.com/2010/ ... video.html
     
  17. hla

    hla Gearhead

    Hieman OT, mut liittyy Rovanperään kuitenkin.

    Äijä osti Sean Hyland Motorsportilta Mustangin ja joku siellä tajus kenestä oli kyse. Ne kutsui Harrin kylään ja siitä syntyi 3 offroad kilpailun sopimus 800hp Ramilla. Aika hyvin se niissäkin on pärjännyt.... Esim. Baja1000
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Elämää suurempi mahtava juttu!
    Tulee mielen vanhojen mottipäiden juttuja kun ne esim olo Ankkalinnassa yälämatka ajoissa. Vatanen oli, mutta voittiko siitä ei mulla ole vahvaa tietoa. Sakke oli siellä viime vuonna. Sen verran mitä herraa tunnen se ei ollut viimeinen kerta. Lähetää aluks mukaan iha hisu kissu vaapulavissu,
    Siitä se alkaa eikä paluuta ole.
    Tsiisus miten hienoja kuvia tuolta!
    Lisää kuvia pliis?
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Muistelisin että Vatanen voitti jollakin Peugeotin nelivedolla. Matti Alamäkikin kävi kokeilemassa rallicross Porschella mutta ei tainnut kummemmin menestyä kun ajoi pihalle (onnekseen kai radan alkupäässä...).
     

Kerro tästä muillekin!