Rover 214 -99 venttiilit nakuttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Suburi95, 15.4.2016.

  1. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Kyseisessä britti-ihmeessä ilmeisesti tyyppiominaisuutena nakuttaa venttiilit tai joku niistä. Nehän on hydrauliset. Nostajia on vaihdeltu historian aikana, mutta meteliä ei vaan tunnu saavan pois.

    Onko raadilla kokemuksia?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites eri öljyt vaikuttaa?
     
  3. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    notuota, eri öljyi ei kylkään ole kokkeiltu, Goldit ollu käytössä. Mitä olis hyvä koittaa?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos kerran osat ovat ok ja välykset ja tyyppiviasta puhe.

    Omat kokemukset on joko 5w30 tai sitten joku jäykkä 10w40. Jos kierto huonoa/paine yläkertaan niin jämäkämpää, jos taas ahdasta ja paskaa niin liru toimii paremmin.


    Mekaaninen vika se silti yleensä on.
     
  5. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    huuhteluöljyista höpisi joku netissä, "oikealla" öljyllä ... jotain vaikutusta, mikä sitten oikea olisi. Gold 5W40, sama nakutus kylmänä tai lämpösenä. Veto, siis liikkeellelähtö tms. ihankuin vähenisi sillähetkellä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinno voihan sinne omalla vastuulla laittaa 0,5-1l löpöä kuumaan öljyyn ja käytellä tyhjäkäynnillä 10-15min. Ajaa saman asian kuin huuhteluöljy. Omalla vastuulla.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ja tuo ylläoleva vinkki ennen öljynvaihtoa.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin aivan! Öljyt ja suodatin vaihtoon tuon jälkeen. Kun on öljyt kaikki tippuneet niin kahvikupillinen puhdasta öljyä vielä korkista sisään. Kerää vielä kuonat pohjan reiän sivuilta. Ainakin tulee parempi mieli jos ei muuta.
     
  9. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Tyyppivikana tuossa alkupään K sarjan koneessa on männän helmat. Ihan turhaa siitä on mitään venttiilivikaa etsiä ja öljyjä vaihtaa.

    Googlella löytyy rover K-series piston slap.. Vika vissiin johtuu moottorin ohjausjärjestelmästä joka holvaa liikaa bensaa koko kierrosalueen ja huuhtelee öljykalvon pois sylinteristä.
     
  10. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Ohos..? Eli mitään ei ole tehtävissä?
    Good bye, Honey.
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tuosta ei kannata olla hirveän huolissaa jos kone ei syö öljyä. Itse ajelen arkiajot Chryslerillä jonka koneessa oli aika pahan kuuloinen piston slap jo ostettaessa. Nyt on menty 30 000 kilsaa ilman ongelmia. Ainoa haitta on se melu, kuulostaa bensakone aivan dieseliltä ja aamulla kun starttaa luulee aina että kiertokangen laakerit räjähtää kun se kolkotus kuuluu.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Volvoissahan on b sarjan koneisssa ollut tuota ja taitaa olla uudemmissa chevyn pikapeissa jossakin koneessa?


    On vaan tosiaan ärsyttävä ja varsinkin talvella kylmällä koneella karun kuulonen. Vielä kun tähän yhdistää sen että piston slapilla voi ajaa huoletta 10000-300000km niin ei viitsi henk koht arpoa.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tältä se kuulostaa.

     

Kerro tästä muillekin!