RPM Air-Gap imusarja sb mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Belvedereman, 3.10.2007.

  1. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Täytyypäs kysyä onko kenelläkään samanlaista ongelmaa. Kysymyksessä siis pikkulohkomopareihin tarkoitettu Edelbrockin RPM Air-Gap imusarja, tuotenumero 7576. Holleyn 750 cfm kaasutin 3310 mallia ei oikein tunnu istuvan moitteettomasti tuohon imusarjaan. Kuskin puolella kaasuttimen läpät ottavat hieman kiinni imusarjan keskijakajaan tuossa kaasuttimen alla, itseasiassa kun siihen päälle laittaa tuuman paksuisen nelireikäisen spacerin ja katsoo sen läpi niin näyttäis olevan hieman liian paksu se keskiosa siinä imusarjassa ainakin jos vertaa kuinka kaukana Holleyn läpät ovat. Eli muodostuu porras jonka vois kuvitella haittaavan virtauksia. Ja tämä siis vain kuskin puolella.

    Onkos mulla joku maanantaikappale imusarjasta vai mitä? Siis jos joku tästä selostuksesta jotain ymmärsi...
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Njaa sen verran tiedän, ettei mun edelin 600 käynyt jonkun PowerPlus merkkisen air-gap imarin päälle, otti läpät kiinni, aukes pintakaasun verran ennen kuin nalkkas. jollain välilevyllä olis voinu ehkä toimia.

    Mutta holley toimi.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on tommosen päällä 600 holley ja mahtuu. Ei muutakun vingutteleen matskua pois. Alumiiniä on helppo työstää.
     
  4. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Tosiaan nuo molemmat aukot imusarjassa ovat saman kokoisia keskenään ja leveydeltään sen n. 43 milliä mitä tuon Holleyn läpät ovat halkaisijaltaan, mutta se keskiosa imusarjasta on vaan liian paksu.

    Joku Standard abrasiven porttaussarja mulla on ollut tuolla hyllyssä, täytyypäs tutustua siihen ja katsoa millä sitä rupeaa hiomaan materiaalia pois. Onneksi tuo alumiini kuitenkin on melko helposti muokattavissa.
     
  5. martti-66

    martti-66 3rd gear

    mulla kävi sama juttu kun vaihdoin 600:n holikan tilalle
    eb:n 650avs:n.takaläpät ei mahtunu aukee ennenkun hio
    imarista tuotetta pois.korotusta ei pysty käyttää kun tulee
    konepelti vastaa.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Noita air-gappeja ei taida ollakaan kuin maanantai kappaleita,vaan valut ei oo ihan menneet putkeen mut eiköhän niistä työstämällä saa sovitettua...

    Tasareikäisellehän nuo on tarkoitettukin,et ei sinne tarvis edelin "spread boret" sopiakaan ilman välipalaa,mut kyllä tuon Holleyn 3310:n pitäis sinne mennä "heittämällä",mut tainnut hiukan kaasuttimen kiinnitysreiät vipata tehtaalla...
     
  7. rbask

    rbask Gearhead

    moro, mulla on 750 vac demon ja se sopii air gappiin päälle ilman muutoksia, ehkä sain ostettu version "made on a tuesday" :lol:
     
  8. Rokster

    Rokster 1st gear

    Mulla on sitten kai keskiviikko malli. Heittämällä paikalleen, Edelin Performer 600cfm.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Kyse olikin air gapista, ei perus performeristä
     
  10. rbask

    rbask Gearhead

    mulla olis kuiten väh vaikeuksia saada sitä koneseen kiinni, ainakin yksi runnereista oli pultinreikä niin lähellä että piti vaihtaa toiselle "pultinkallo malli".
    no on aina oltava jotain, mielestäni air-gap sopii hyvin mun 360:lle
     
  11. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    pitääpä kattoa itelläkin toi että aukeeko toisiot edes kokonaan demonin 625 ja airgap kopiolla missä mitat muutenki jo heittää joka suuntaan..

    ois halpoja heppoja lisää jos huomais tollasta..
     

Kerro tästä muillekin!