RPM-paketti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bätmobiili, 24.5.2003.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Osaako joku kertoa kuinka paljon tekniikan luonne muuttuu vakioon verrattuna? Tai siis kuinka selkeesti kuulee / näkee otsallaan että tekniikka ei ole läheskään vakio???

    Lisäselvityksenä todettakoon että putkisto on halk. 2.5" ja siinä on hyvät läpivirtausvaimentajat 2kpl per putki sekä akselin ylitykset joten pakoputkisto ei ääntä paljoa nosta, mutta mutta.....
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    kyllä se mainostettu 420+ hp varmaan kuuluu jopa hyvien putkien kanssa...rump-ty-rump ja sillai :smile:

    Ja alsakannet nyt näkee tosiaan otsallakin, paitsi jos ne maalaa.
     
  3. Japi

    Japi 1st gear

    Riippuu myös minkä luokan RPM-paketti on kyseessä+ koneen sisuskalut männät/kannet. Onko kyseessä pikku- vai isolohko. Jos nuo 2,5 tuuman putket on Chevyn pikkulohkolle niin 2 tuuman putket riittää. Tulee olemaan parempi alavääntö. Jos tulee katukisa käyttöön, niin asia eri. Teho lisäys n.20-30%.
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Sb chevy, imusarja ja nokka+venttiilikoneisto tosta paketista ja alakerta muuten vakio, mutta arp-pulteilla kasattu. Kannet on avarretut valurautaiset...
     
  5. Japi

    Japi 1st gear

    Luultavasti tuo 420hp, joista Triniemi jo mainitsi. Jos kannet henkittää vain hyvin. Koska onhan niitä kansien avarruksia tehty, mutta käynyt päinvastoin. PS. En halua olla ilkeä enkä vittuilla. Koska on hyvin yleistä...
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    okei käytännön tietoa:auto -64 nova ss ei kevennetty,350kone,th350loota 3000stall ja 2.78 PERÄRUUVI!!!245-60-14 KATUKUMMEILLA JA lentokentällä 13.1 ja 175 loppunopeus.
    kokeiltiin 235-60-15 bf drag radiaaleja samalla radalla ja tulos:12.4 ja 182 loppunopeus....ja motissa:750 vac holley-victor jr-rpm kannet-je männät ruttu 11paikkeilla-eagle H profile veivit-rpm nokka.eli aikalailla tollasta pulttaa kii osaa,,,eli TOIMII!!!!ei suuppeja,kuppipenkkejä vain 5"monster kiekkamittari ja hurstin räikkä keppi.
    auto kuuluu tutulleni ja sillä ajetaan ihan normaali liikenteen seassa ilman ongelmia!!!
    and this puppy haven´t been tuned yet...
    eli vacuumissa vakiot suuttimet ja vakio sisusta,sytkä on mitä korvalla kuullostaa..
    kuulemma peräruuvi vaihtuu 3.55 ja liimaradalle ollaan menossa...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko auto valkoinen ja peejoelta
     
  8. Japi

    Japi 1st gear

    Tuntuukin olevan aika pitkä peräruuvi, vaihto tuleekin tarpeeseen. Hatun noston paikka toi vacuumi kaasuttimen käyttö. Henk. pidän enemmän vacuumista, saa paremmin auto kohtaisen kaasuttimen ja toimivamman (pienellä näpertämisellä). Kuin tuplapumpulla.
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    no perkules onhan toi peejoelta.ja valkoinen.
    ja PERKELEEN NOPIA!!!!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    onk se ny nii hirveen nopee
     
  11. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Olen samaa mieltä tossa kaasari asiassa... Omaani tulee 750cfm roshester q-jet.

    Aijai kun pääsis jo repimään omaakin......
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Nostaaks tommonen RPM nokka hirveesti kulutusta? Mä oon tossa harkinnu uutta nokkaa tonne malibun sisään.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    no on siinä sen verran asteita että varmasti kulutus nousee vakionokkaan verrattuna.

    jos nyt muistan edes sinnepäin, niin vakionokka kun on luokkaa 200 astetta @ 0.050" niin RPM-nokka on mallia 234 imu /244 pako.

    Se on taas eri asia onko homma sen arvoista.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös ne peräseinäjoen naiset ainaki puhu ihan yleisesti että miehet olis hirveen nopeita peejoella
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    hommatkaa nyt ihmeessä lukkoperä ja katuslicksit tai vaikka stockissa käytettäviä 9" slicksejä. molemmat vehkeet menee noilla 12 puolelle ja pitkälle. Lukkoperä + slicksit = ehkä 11 sek aikakortti?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu, meikäläinen (se Camaro 67 tyyppi) sai yllättävän hyvin simuloitua Drag 2000 v3.10 ohjelmalla sen huikean 13.1 sek lähdön(Kaikki väliajat satkun tai tonnin tarkkuudella ajetusta & loppunopeus oikea)... Sitten samaan pakettiin sliksit alle, tonnin korkeampi turbaani (2500 --> 3500RPM), huipputiheä(?!) 3.55 välitys ja simu antoi 11.9 sek ajan, mosa oli sama ! Tais 2500RPM turbaanilla olla abouttia 12.5 sek. Pelkästään tuolla 172kmh loppunopeudella pitäisi mennä n. 12.5 sek, jos saisi sen pitopuolen kuntoon...
     
  18. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Stockkereiden tukiraudat on matkittu ja 10.5 katusliksit tulee alle jotta poistuu myös viivalta :smile:
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aikoinaan tuli käytyä löijyllä jossain katukisassa kauhajoella, peränä lukoton 2.73 välityksinen. Ajoin sillä pari lähtöä jotka oli n. 14.4/160. Sitten vaihdoin tilalle 4.4 välityksellisen lukkoklumpin, ja aika oli....14.4/160. Joskus myöhemmin laite meni tavallisilla 205/75/14 renkailla 12.16/186.5. Alle lyötiin M&H 245/60/14 katusliksit ja aika oli 12.2/184. Noihin stockereihin ja niiden alustaan on aika turha verrata kovin tavallista katuautoa, parhaat stockerit vetää 1.3 60-jalkasia ja niihin ei taida päästä kukaan edes jätti DOT palloilla ja nelilinkeillä. Vuorisen Sauli on sentään mennyt 1.3 puolelle? Ainoo mitä mä oon oppinut tossa vuosien varrella on, että muutokset ei aina vie siihen suuntaan mitä kuvittelis.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Missäs vaiheessä löijy ny on... ootko päässy jo testaamaan?
     

Kerro tästä muillekin!