Ruisku sanastoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CCZ28, 16.1.2020.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Data loggausta katsellut ja näihin suomennosta...

    Mitä tarkoittaa:

    Aft corr. (%) ?
    Inj. DC (%) ?
    VE (%) ?
    Load %
    CTS corr.(%)
     
    Muokattu: 16.1.2020
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Noi muut ei ole yht'äkkiä tuttuja.
     
  3. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Air Flow Temperature Correction varmaan

    Ja vika sit Coolant Temperature Sensor Correction ehkä.

    Jostai syystä siel on noille varmaa omat säätösä jos tarttee vähä säätää? Voin olla väärässäkin mutta tohon ne viittais kyl mun tietämyksen mukaa.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ok.
    Noitten tulkinta vielä vähän hakusessa kun load % on tyhjäkäynnillä n. 70 ja täysräyhä päällä 201
    ja VE % tyhjällä 63 ja täysillä 116 ?
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Pitäisi tietää mihin logiikkaan Load perustuu.

    Jos ei ole MAFfia ja jos seos on kohdallaan niin sitten VE on se minkä loki kertoo. Toki sitä voi vääristää esimerkiksi väärin mallinnetut polttoaineensuuttimet.
     
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ei ole MAFfia, seos on kohdallaan, Tämä on Fast efi
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ahaa.

    No siihenhän on ihan manuaalikin tarjolla. Se auttaa kummasti käännöstöissäkin.
     
  8. Kyllä:

    https://static.speedwaymotors.com/pdf/910-30227.pdf

    INJ DC% Injector Duty cycle. This is a comparison of how long the injectors are open
    compared to how much total time is available for them to be open. If this
    reaches 100%, it means the injectors physically cannot flow any more fuel.
    They are already open for as long as they possibly can be given the current
    engine RPM.

    LOAD% Calculated load. A comparison of the current manifold pressure vs. the ambient
    atmospheric pressure. Unlike the reading from the MAP sensor – which is
    affected by altitude – Load should always be consistent. That is, wide open
    throttle should ways be around 100% regardless of altitude and ambient
    atmospheric pressure.
     
  9. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Learning - oppiminen,
    Mitä se oppii, säätääkö se jotain vai miten tuo on ymmärrettävissä ?
     
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Meinaisiko se mukautumista? Boschin testerillä näkee arvot: lyhyt aikainen seos korjaus ja pitkä aikainen seos korjaus. En muista miten ne oli lyhennettynä... Eli miten muuttaa seos-skaalaa tietyllä aika välillä...?
     
  11. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Yleensä STFT ja LTFT.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Allaolevan perusteella...:
    ...sulla on jokin metsässä boksin perusasetuksissa.

    Veikkaisin MAP-sensorin skaalaa.

    Ihan ne perusasetukset pitäisi saada ensin kohdalleen, jotta säätäminen etenee loogisesti. Laita vaikka virrat päälle ja seuraa mikä on MAP-anturin arvo ilman että moottori edes käy.
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Säätäähän se.

    Ihan vittuilematta; käyhän hakemassa kirjastosta nykyaikainen ammatttikouluihin tarkoitettu moottoritekniikan perusopus. Ei se ainakaan haittaa, vaikka sellaisen plaraa läpi muutamassa illassa.
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    selittääkö ku tämä on ahdettu..
     
    Muokattu: 27.1.2020
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Siinä tapauksessa on loogista, että load menisi vaikka nyt tuplaten vapariin nähden. Myös VE:n skaala voisi olla se mitä kirjoitit.
     
  16. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Käyttämällä pakokaasuvirran happianturin palautetta, se tekee jatkuvasti polttoaineen säätöjä moottorin erilaisten olosuhteiden kompensoimiseksi.
     
  17. CCZ28

    CCZ28 Gearhead


    Tämä oli hyvä tietää , kiitos

    Nämä onkin jo tarkisteltu et on learning ja closed loop päällä. (ja tuollahan onkin tuolle oppimiselle eri arvoja valittavissa milloin oppiminen päällä/pois)
     
  18. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Sittenkun on laitettu triggeriin sytty ennakkoa vaikka 30 astetta niin,

    Spark parameters:stä - Crank ref. angle (*btdc) vaikka 10 astetta, niin mitäs tämä tekee ?

    - Fixed timing vaikka 10 astetta, niin tämä tekee mitä ?
     
  19. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    aiheuttaa sen että todellinen ennakko on 20 astetta ennemmän kuin kartasta säädetty
    jos edellä olevat vielä voimassa niin lukitsee ennakoksi kiinteän 30 astetta
     
  20. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Fast xfi ja Msd 6530 kytkentä.
    Laitoin triggeriin 30 astetta ennakkoa ja johto fast ecuun ja crank ref angle laitoin nollaan, (IPU crank on rastitettu.)
    Msd 6530 boxin ennakot nollassa, mutta startatessa ennakot on jotain ihan ….tyyliin 60,70 (..ei saa kunnolla selvää...)
    Laitoinko nyt ihan oikein..?
     
    Muokattu: 14.3.2020

Kerro tästä muillekin!