Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. stealth

    stealth Gearhead

    Niin.... mitä ne on tehneet???
     
  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Huijjanneet päästöissä!
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    lisänneet kulutusta vähempien päästöjen vuoksi just noilla menetelmillä mitä tuolla sanoin+ sit puristusten laskulla.

    summasummarun pienemmät päästöt ei tarkota pienempää kulutusta. ei nyt eikä ennen.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    poikkeuksen tekee myös ne jotka osaa ne kaasarit ja sytkät säätää tarpeeks kohilleen.
     
    Muokattu: 12.11.2017
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. stealth

    stealth Gearhead

    Niin, ensimmäiset kaasari kokeilut tein 25-v sitten, jossain jemmassa on vielä myös holleyn 2-vaiheisia povervalveja, niitä ei vissiin enää saa:odroll:

    Monet säätösarjat myös tuli virranjakajiin laitettua, teetin jopa 15v sitten erilaisia keskipakopainoja keskipakosäätimelle jotta sain halutun keskipakoennakon. vuosien kokemukseen perustuen sanon kokemuksen kurkkuäänellä että, jos aijot ajella koslalla panosta ruiskuun ja ohjattuun syttyyn, se on näillä polttoaineen hinnoilla tätä päivää.
     
    Roc tykkää tästä.
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Ja witun posket.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ihmettele itse, niin minäkin tein :D
     
    stealth tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Päästöjen kannalta oleellinen seossuhde ei ole välttämättä taloudellisin.
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ihan helppoa, lukee ohjeet ja laittaa vaan kuntoon :D Siinä vaiheessa kun joutuu luovuttaa ja laittaa kaasarin tilalle, voi samalla luovuttaa muutenkin :D
     
    stealth tykkää tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jaa a, väitätkö nyt ihan tosissaan että pienemmät puristukset ei lisää kulutusta?

    väitätkö yhtä tosissaan että pienemmät sytkäennakot ei lisää kulutusta??

    tai että se pre-saasteajan kaasareiden laihemmat cruise seokset nostaa kulutusta saasteajan rikkaampiin labda ohjattuihin cruise seoksiin verrattuna?

    jokanen noista alentaa päästöjä ja lisää kulutusta
     
    Muokattu: 12.11.2017
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Täällähän on sodan merkit ilmassa :D
     
    PauliR ja Rotten tykkäävät tästä.
  12. stealth

    stealth Gearhead

    Mitä ne + sit puristukset on, perseen paino penkkiä vasten vai ??? purista perseellä normaalisti(kummeli)
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en ymmärrä edelleen sitä hyötyä kun quadrajetillä pääsi olds 307 kanssa suunnilleen samoihin mitä toi tbi koneinen 305 capriisi menee. Joitain desejä heittoa jotka vois aatella tulevan ainakin osittain siittä että capriisissa on lukkoturbiini olds koneisessa ei.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    sit on lyhenne sitten sanasta
    + tarkoittaa jonkun asian lisäämistä toiseen
    puristuksilla viittasin 70- luvun alun puristusten laskemiseen jolla laskettiin päästöjä kulutuksen ja tehon kustannuksella
     
  15. stealth

    stealth Gearhead

    Katoppas nyt, suuremmat puristukset lisää kyllä tehoa mutta, moottori tarvii myös energiaa seoksen puristamiseen, lisääntynyt tehontarve lisää myös kulutusta tältäkin kantilta katsottuna, muuttujia on monta.
    Muuttumaton asia on että, kun polttoaineen kulutus pienenee niin, kokonaispäästöt pienenee.
     
  16. stealth

    stealth Gearhead

    No, tuossa 350tbi koneessa syttyennakko on 25-30astetta kun ohjaus piuha on kiinni. Siinä on ohjattu sytytys, laitoin ennakon (ilman ohjaus piuhaa) 10 asteeseen, (valmistaja suositus 0) mielestäni kulkee paremmin ja ehkä kuluttaa vähemmän.
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tyyppi täällä kysyy kandeeko siirtyä ruiskuun vai pysyä kaasarissa. Ukot alkaa tappelee jostai päästöistä! Sinisen värisiä päästöjä tulee ja ne haisee palaneelle kumille
     
    PauliR, 4d sedan, stealth ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. 401

    401 2nd gear

    Tai öljylle.
     
    stealth tykkää tästä.
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tottapa turiset speedy :rotfl:

    Karpov
    :lla on vaan sellanen asenne kun ei saanut TBI:ta toimimaan, että pitää joka paikassa mollata sitä...en kehtaisi kyllä mainostaa jonkin karpuraattorin asentamisella yhtään.
     
    stealth ja PauliR tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!