Ruiskun imusarja ja ohjausboksi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jake, 29.12.2004.

  1. Jake

    Jake Gearhead

    Eli nyt olisi projektit siinä vaiheessa, että pitäisi tehdä/teettää Moparin M1 imusarjaan paikat ruiskusuuttimille ja näille sopivat fuel railit. Pystyykö nämä tekemaan itse vai onko sellainen homma, että kannattaa teettää jollain asiantuntevalla taholla, kuten esim. am-works:issä. Kokemuksia ja mielipiteitä kaivattaisiin.
    Samalla olisi tarkoitus hankkia ruiskusysteemille ohjaussysteemit. Mielipiteitä ja kokemuksia kaivattaisiin eri merkeistä. Ohjattavana olisi moparin 400 cid isolohko turbolla.
    Kiitos jo etukäteen :D
     
  2. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Mulla on kanssa omatekoiset imusarja, jakotukit ja läppärunko. Toki valmista palikkaa käytettiin aihioina mm. imusarjassa (VictorJr). Kysyy viitseliäisyyttä ja aika paljon aikaa. Polttoaineen jakopalikat syntyivät ihan alumiinikappaleista jyrsimällä, poraamalla ja kierteittämällä. Letkujakin suihkuille kokeilin "hätäratkaisuna", mutta en suosittele kenellekään.

    Ohjaimena on MS v2.2, kesäksi MS&S crank triggerin ohjaamana.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on kanssa työn alla ruiskusysteemi. Tarkoitus olisi muuttaa RPM airgap imukansi ruiskuversioksi. Holleyn Läppärunko ja Megasquirt ohjain.
    Jakotukit olis tarkoitus tehdä kans alumiinipalikoista poraamalla, jyrsimällä jne. Valmiita sopivia ei taida löytyä.
    Megasquirt toimii hyvin myös turbokoneissa, MAP anturin voi joutua vaihtamaan jos käyttää isoja paineita. Nythän noita Megasquirtteja saa rakennussarjana esim Partcosta, niin että ei tarvii tilata jenkeistä.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  5. Jake

    Jake Gearhead

    Turbomustang sivuilla on tullut kyllä käytyä, mutta ei sen foorumissa. Lähinnä on tullut rakenneratkaisuja käytyä katsomassa.
     
  6. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Ohimennen tuli tossa mopen jenkkisivuilta luettua kun eräs hemmo oli itse duunannu 5.0 GT Mustangin koko ilma/bensapuolen 360 mopsiin. Jopa Phordin tehtaan kaverit oli innostunu rojektista että olivat mukana.
    Sanoivat Phordin ruiskusydeemin olevan ylivoimanen muihin nähden kun se tuunaa ite itteään MAF:in ja lambdan mukaan. no näin omaakin T-birdiä hieman tunanneena, ohjuri hoitaa kaiken laskennan. Jos kiinnostaa voin yrittää kaivaa linkin ko. kaverilta ja mitä tekivät tarkalleen...
     

Kerro tästä muillekin!