Rullakeinujen asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buikki Palanteri, 19.11.2005.

  1. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Mitä pitää ottaa huomioon asennettaessa rullakeinuja? Täytyykö venttiiliin jättää tietty välys? Ei oikeen tuu tosta ohjeiden suomentamisesta mitään.

    Veettää niin veesti ku ei koneen remppa oo edenny kuukauteen rulakeinujen takia.
     
  2. Cherokee!!

    Cherokee!! 1st gear

    Suomentamisesta ois tietysti hyvä apu lähtä liikkeelle. Keinuissahan on tietty suhde (ratio) 1.5 tms. Jos tämä sama kuin alkuperäisissä, ok.
    lukitusmutterin sopivuus ok?Vanhat työntötangot? Jos mekaaninen nokka, niin sillon oltava oma välyksensä imulla ja paolla. Jos hydraulinostajat, sillon säädettävä tietty esijännite, (preload) venttiilille.
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Siis mihin? keinujen väliin, venttiilinvälys?
    Venttiilit voi säätää vanhan tavan mukaan, ei keinuvipujen vaihto muuta sitä. Ainoastaan luiska liikkuu tiukemmallakin välyksellä helpommin, kuin siinä on se rulla pyörimässä.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Itelle ku laitoin Cranen rullat ni asensin ihan vaan perus preloadin enkä mitään muuta. Hydraulinostajat on mulla.Hyvin se vielä talliin viedessä kävi.
     
  5. jakari

    jakari Gearhead

    millaseen vehkeeseen keinuvipat tulevat nimimerkistä päätellen buickiin. Mekaniselle vaiko hydrauliselle nokalle. buickin ventiilikoneisto vaatii pieniä muutoksia jos meinaat mekanista keppiä sovitta koska sillon sinne tarvii saada venttiilivälystä. itse olen ratkaissut välykset säädettävillä työntötangoilla
     

Kerro tästä muillekin!