rumin tuning auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja hillo-, 8.11.2010.

  1. Putte

    Putte 1st gear

  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Minun Sierrani valittiin vuonna 1990 erään autolehden toimesta suomen toiseksi hienoimmin varustelluksi autoksi :rotfl:
    Minun rakentamisillani ei ole tässä topiikissa mitään väliä,
    haussa vain oli rumin tuning auto, minä ehdotin sitä sivikkiä .
    Se varmaan on todella taitavasti rakennettu, euroja palanut, näyttelyvoittaja ja sitä rataa.. entäs sitten?
    Itse ainakin kehtaan ajaa jenkeilläni ainkin 80 vuotiaaksi asti :poff:
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Tässä taas yksi esimerkki. Tällä kertaa amerikkalaisautojen ikoni, 1932 Ford Roadster. Kummassakin autossa on "tuningia" sanan varsinaisessa merkityksessä (nostalgiapelissä on piilotettu polttoaineen ruiskutus).

    http://hubgarage.s3.amazonaws.com/photo ... detail.jpg

    http://www.darrylstarbird.com/images/20 ... /Udell.jpg

    Omasta mielestä nostalgia-versio on paras versio mitä itse olen nähnyt tästä autosta kenenkään koskaan rakentaneen. Toinen versio on taas siitä ei niin miellyttävästä mutta siltikin ehdottomasti katsottavasta päästä.
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Mauton se silti on. :poff:
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ko civikki omasta mielestäni täyttää ämpärirumuuden kriteerit :rotfl:

    sitä jää mondoeta en osaa nimittää miksikään, se on jotenkin määrittelemätön mobiili moderni taideteos, ei enää sovi tuuning kategorioihin :odroll:
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    32 foordit ovat kauneimmillaan orggiksen oloisina.
     
  7. mctikku

    mctikku 1st gear


    Toisilla vaan vanhentuessaan alkaa tyylitaju häviämään. Onneksi Suomessa kaikki eivät aja sillä kaupasta haetulla massa tuotanto autolla vaan uskaltavat rakentaa omien visioidensa mukaisen auton ja olla näin massasta poikkeavia. Vaikkakin Suomessa tuota massasta poikkeavuutta vioroksutaan aika paljon. Eiköhän tässä ole se rumin tuning auto http://www.nettiauto.com/nissan/micra/5941719
     
  8. mctikku

    mctikku 1st gear

    Ja tuninghan tarkoittaa koneen ja alustanmuutoksia.. Styling enemmänkin tätä ulkokuoren ja sisustan muutoksia...
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ahaa, tuning kyllä alunperin tarkoitti radion kanavien hakua...
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    micra on tehty vitsinä, se civikki aivan tosissaan , siks civikki on rumuukisan kunkku ! :rotfl:
     
  11. harri60

    harri60 Gearhead

    Meillä on hienopi roskis pihalla, mitä noi edelliset.
     
  12. mctikku

    mctikku 1st gear


    No itse en ymmärrä miten auto joka on monessa tapahtumassa voittanut yleisön suosikki palkinnon voi muka olla rumin?? Vai onko Suomalaiset niin kateelista porukkaa ku ei itellä ole varaa samanlaiseen/ yhtä kalliiseen?? Rahaa saa töitä tekemällä. Jos tuo muka on rumin niin joku voi laittaa kuvan hienommasta??
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kohtahan tähän tulee vastaus että tää on topikki missä haetaan ruminta...


    Mikä ihme joissain ihmisissä on, että pitää arvostella muiden tekemisiä, kuitenkin kyseessä vain ja ainoastaan makuasia, ei mikään minkä voi jollain asteikolla mitata.

    Mä itse arvostan kaikkia autoja, mihin joku on itseään antanut ja yrittänyt tehdä siitä mieleisensä.
    Mobilismi taasen on suuntaus missä ihmisen maulla tai luovuudella ei ole mitään tekemistä, katsotaan uudesta autosta otettua kuvaa ja kopioidaan se omaan autoon.
    Tuning-autoissa on laitteita mitkä näyttää kamalilta, mutten siltikään sitä hehkuta.
    Museovessoissakin on rumia autoja, enkä sitäkään hehkuta..
     
  14. fairlane 66

    fairlane 66 3rd gear

    No itse en ymmärrä miten auto joka on monessa tapahtumassa voittanut yleisön suosikki palkinnon voi muka olla rumin?? Vai onko Suomalaiset niin kateelista porukkaa ku ei itellä ole varaa samanlaiseen/ yhtä kalliiseen?? Rahaa saa töitä tekemällä. Jos tuo muka on rumin niin joku voi laittaa kuvan hienommasta??[/quote]

    Eikös tässä aiheessa ole ideana se että jokainen laittaa kuvan OMASTA MIELESTÄÄN rumimmasta "tuuninki" kotterosta kuvan?jokainen ei tykkää tuon civikin tyylisistä ja taasen toiset ei tykkää "miedommin tuunatuista" autoista...itse en tuollaisista "tuuninki" kipoista juuri välitä mutta mun puolesta voivat harrastella jos tykkää :argue:
    PS.se johon on eniten dollareita lyöty kiinni ei ole välttämättä hienoin!
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Minä en ainakaan pysty laittamaan kuvaa hienoimmasta, yleisesti ottaen mielestäni tuning sucks :lol:

    reipas cruisinkikin on olemassa sen kunniaksi savonmaalla, tuning sucks cruising :rotfl:
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Aikansa "taideteoksiahan" tuo tuuninki laitteetkin on. Ei toi porua herättänyt Civikki mikään paha ole, ihan hienostihan se on tehty. Ihan omaan makuun vaan ei tuo Aasian autosto nyt istu, mutta se nyt vaan on henkilökohtainen asennevamma. Se mikä tässä on sääli, että tuo "sadantonnin civikki" on parin vuoden päästä nettiautossa kymppitönilla myynnissä parin kolmen uuden omistajan jälkeen säädyttömän raihnaisena ja huonosti pidettynä. Verrataanpa nyt vaikka tuohon Saaren Challengeriin niin sitä ei taida saada sillä sadallatonnilla nyt eikä varsinkaan muutaman vuoden kuluttua. Itse aikoinani tein 6 vuotta tuning autoa, ja lopulta ajoin sillä koko aikana 20tkm ja myin sen 50% siihen uponneista rahoista. Auto oli näyttelyissä ja sai palkintojakin, mutta lopulta se ei tyydyttänyt enää omistajaa kun ikää karttui. Sen jälkeen siirryin jenkkipuolelle ja tällähetkellä tie on valittu entisöinnin parissa. Toivotaan nyt että edes niissä arvo säilyy vaikka ei tuota omaa projektia tosin enää ole tarkoitus koskaan myydäkkään. Siitä täytyy kiittää tuota aiempaa tuning harrastusta, että ilman sen aikana karttuneita taitoja ei tuon haastavan entisöinnin tekemisestä olisi tullut hevon helvettiäkään.
     
  17. hlappis

    hlappis Gearhead

    toi Civicin tyylinen "tuunaus" on jo sou last season.
    joskus 10vuotta sitten tuo oli "nätti",jos silloin tuollaisista tykkäsi.
    nyt tuon tyylistä tuunausta näkee motonetin pihoilla ja karvakäsien koslissa.
    lähinnä nostalgiaa tuollaiset hyvin tehdyt korisarja hirviöt ovat nykyään ja ei kukaan enään tuollaisia oikeasti väsää ellei ole jämähtänyt jonnekkin 2000luvun alkuun.

    tämän hetken kuumin rakentelu tyyli on hyvin esillä NPS-foorumilla sekä stanceworks sun muissa sivustoilla.
    http://www.stanceworks.com/
    https://www.facebook.com/NoPokemonShit?fref=ts (jos et ole Facetuubis ni voi voi).
    mielestäni ihan asiallinen linja nykyään.tarkkuus sekä viimeistely on se must jutska nykyään.

    mutta jatkakaa hienoa topikkia :rotfl: .
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toisaalta tää on hieman omituinen keskustelunaihe harrasteajoneuvo foorumilla.
     
  19. mctikku

    mctikku 1st gear

    Onko se tämä cruising savonlinnassa, missä ajetaan 500€ autoilla navettaa ympäri?? :lol:
     
  20. mctikku

    mctikku 1st gear

    Veikkaan ettei Hondaa myydä ikinä. Omistaja monesti kehunu ettei kukkaan maksaisi tuosta niin paljoa että myisi tai raaskisi luopua. Onhan se sillä ollu jo 10 vuotta.
     

Kerro tästä muillekin!