Rummut - oikea puoli puree aina ensimmäisenä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Holley, 1.12.2012.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    En tiedä mistä jatkaa, GM-farmarin takajarrut, käyttöjarrut, kyseessä.
    Vaihdettu ristiin rummut oikea-vasen. Ei siis voi johtua mistään "soikeasta rummusta".
    Vaihdettu jarrukengät uusiin. On jopa oikein päin laitettu, lyhyempi kenkä eteen kummallakin puolella.
    Vaihdettu vasen työsylinteri.
    Vasen ei pidä niin hyvin kuin oikea, mutta siis kuitenkin toimii.
    Katsastuksessa siis tulee hylsyä, jarrut tuntuvat ihan hyviltä normikäytössä.
    Akselin päälläkö lie "jakotukki", joka jakaa nesteet vasen/oikea. Kai sekin sitten pitää vaihtaa?
    Käsijarrun perussäätö - voiko se vaikuttaa käyttöjarruun? On vaan niin ruostuneen jumissa, ettei sen säätö ole ihan helppo juttu.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Oletko tarkastanut ettei oikeanpuolen työsylinterin takimmainen mäntä ole jumissa?
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    No en ole kyllä sitä tarkastanut - tietenkin lentokonehuoltomenetelmällä pitäisi vaihtaa sekin työsylinteri. Jos tosiaan vain toinen mäntä on jumissa, silloinhan se jarru tosiaan periaatteessa toimii! Kiitos vihjeestä, vaihdan.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen aika varma että käsijarrun säätö on tuossa ongelma. Jos jommankumman puolen seisontajarrumekanismin välitanko pakottaa kengät yläpäästään irti ankkuritapista, niin itsetehostus hirttää jarrun kiinni.

    Ja rälläkkä ei ole oikea keino säätää seisontajarruja/välitankoa, jarruvaijerin uusminen on.
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    Voithan sen testata:pakita ja tee lukkojarrutus.Jos takimmainen mäntä on jumissa se puoli ei jarruta kovin tehokkaasti.
    Duo-servo tyyppisten jarrujen toimintahan on monimutkaisempaa kuin äkkiä arvaisikaan.
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    x 2

    Tuossa tuskailin Cutlassin vastaavien takajarrujen kanssa vastaavilla oireilla aikani, kunnes leipääntyneenä tilasin rokkiautosta kaikki uutta vaijereineen ja jousineen päivineen. Toimii, ja tuli kivan näköiset, kun on paljon erivärisiä pikku jousiloita ja hanikoita.
     

Kerro tästä muillekin!