Runkolaakeripukkien studit ja linjahoonaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vemu, 4.4.2007.

  1. vemu

    vemu 1st gear

    ARP kehoittaa linjahoonaamaan lohkon runkolaakeripukkien studien asennuksen jälkeen. Näin tekivät myös V8 projektissa.

    Mikä tuossa saa runkolaakerilinjan elämään, vai asettuuko laakeripukki studilla jotenkin eriävästi pulttiin verrattuna?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se runkopukkikin saattaa asettua vähän erilailla, sen lisäks kierresyvyys ja moemntti on toinen, jolloin momenttiinvedon aiheuttamat muodonmuutokset on myös erilaisia.
     
  3. tapio

    tapio Gearhead

    Toisaalta David Vizard toteaa linjahoonauksesta yksiselitteisesti "Spend your money elsewhere!".

    Perusteluna hän mainitsee, että kiukkuinen Chevyn pikkulohko saattaa rasitettaessa elää jopa 1/8 tuumaa lohkon kulmasta kulmaan mitattuna. Tuohon verrattuna linjahoonaus on hifistelyä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kovat kierrokset rasittaa lohkoa ja pukkeja helvetisti enemmän kuin esim. pumpulla saatu teho alhaisilla jenkoilla. Pukeissa tapahtuu "cap walk" ilmiö joka kuluttaa lohkon/pukkien kosketuspintaa. Jos ne olettaa että pinnat tällätään vanhaan lohkoon??
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jotta siihen 1/8 tuuman elämiseen päästäis, niin mielellään kampura kuitenkin sais pyöriä kun se asennetaan, sekä laakerivälykset olla kohdallaan.
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mä tekisin yksinkertaisesti näin,asentaisin studit.koe kasaus,pyöriikö herkästi,jos pyörii,turhaan kantaa rahaa koneistamolle.Musta toi linjahoonaus on aina ollut "hifistelyä" Ikävä kyllä,en oo koskaan päässyt kokeilemaan teoriaani.Nykypataan tehtiin kyllä linjahoonaus,johtui siitä kun oli aftermarket lohko.Kylläpä pyöri herkästi :eek:
     
  7. vemu

    vemu 1st gear

    Tuollainen kertaalleen kasattu mutta käyttämätön Mexico/Goodwrench olisi tässäkin lähtökohtana.
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mulla on kyllä Mexico/Mopar Megablock Performance lohko :rotfl: Mun pointti oli se,jos sulla on ollut ajossa toimiva moottori ja nyt haluat vaihtaa studit,tekisin sen koekasauksen kautta.Sitten kun lähdet iskemättömästä lohkosta liikkeelle,kaikki joutuu tarkistamaan ja koneistamaan.Toisaalta saattaahan kaikki olla mitoissaan.Voi olla,että pepet osaa tehdä paremmin letukoita kuin mopareita :eek:
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Juuri näin kuin Jukka63 kirjoitti mulle sanoi eräs alalla hyvin tunnustettu koneistaja :D
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

  11. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Laitoin sbc:hen studit ja koneistamolle sanoin, että linjahoonaavat muiden toimenpiteiden lisäksi. Sitä ne eivät kuitenkaan tehneet ja koekasauksessa hokasin, että kampi pyörii vallan hyvin. Kyllähän sitä suositellaan ja itsekin sen halusin tehtäväksi, mutta nyt kävi näin. Luulis, että jos koneistamo jostain rahaa saa niin ne tekee sen. Ilmeisesti olin niin persaukisen näköinen, että sääli iski päälle. Tosin ykskään niistä ei ollut :pinup: :rotfl:
     
  12. jukka63

    jukka63 1st gear

    Lisää studeista,ei ymmärrä mihin niitä tarvitaan.Normi katupelissä.Taitaa olla US-partsin myyntipuhetta jne..Taitaa olla valmistelua tulevaan voimamoottoriin, 700 hp.Tossa teholuokassa ymmärrän kyllä studit,Arppi väittää ihan uskomattomia eroja pultti vs studit :eek: Itelläkin on pukeissa studit,eipä noi hirveitä maksaneet.Koneistaja sanoi "varmuuden vuoksi"vaikka mopen Megablokissa tulee lohkon kyljestä muutama pultti suoraan pukkeihin.Tehoakin on vain 692 hp ja vääntöä sopivasti katubiiliin 950 Nm :D
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Löytyykö jukalta yhtään fotoa tästä chargerista pumpun kanssa? :D
     
  14. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    Kun on tossa tallilla ton alkuperäisen kyselijän, vemun, touhuja seurannut niin kyllä ne studit varmaan tulee ihan tarpeeseen... jotain ihme mutkia se on pakosarjojen päihin laittamassa ja jotain höpissyt välijäähdyistä :eek: omituisia noi cheevu miehet :poff:
     
  15. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Jos saat jostain lainaan reikämikron, niin voithan vetää pukit momenttiin ja mittoa laakeripesät.. kyllä niiden kanssa hieman suurempi puristusvoima syntyy kun ovat tiheämmällä kierteellä.

    Kannattaa samalla porata ne studit hieman syvemmälle lohkoon ja vetää epoksilla kiinni, sällit ajelee ameriikassa 600hp pikkulohkoilla ovaalia kaksipulttisilla joissa on syvemmälle poratut studit ja ne kierrättää koneita aik korkealle.
     
  16. jukka63

    jukka63 1st gear

    Filmaus politiiikka on heikkoa,20 kuvaa lyötyy digikamerasta.En osaa laittaa nettiin.Toukokuun cruisinkiin tarvitaan juoppokuskia,oletko vapaaehtoinen?Sikapoljenta on sallittua,kun ollaan ajettu muutama testilenkki ja oon tarpeeksi jurrissa :D
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Näin juuri olis parasta tehdä!

    Tuossapa saavat hiukan 4bolt-miehet "balsamia" :poff:
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyllhän aina moparin puikoissa kelpaa oikean jalan nilkkaa oikaista. Mutta katotaan nyt saanko ton oman lossin liikenteeseen. :D
     

Kerro tästä muillekin!