Runkonumero hukassa - kaiverrus itse

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Holley, 25.1.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Keväällä leimasin auton Suomen rekisteriin, katsuri näytti mihin halus merkit ( tällä kertaa kuskinpuolen pyörän taa runkopalkkiin), löin ne siihen itte, näytin katsurille joka löi varmistusmerkit ja kirjas otteeseen ylös mistä meistos löytyy.
     
  2. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Americaanossa pistehitsillä peltilätkä konehuoneessa, tehtaan tekemänä.
    Vai olisko maahantuojan?

    Suomessa säännökset vaihtelevat, ajan, automallin, katsurin, paikkakunnan, kuka käyttää katsastuksessa ja vissiin säätilakin vaikuttaa asioihin.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei sillä orkkisnumerolla ole mitään merkitystä suomaliassa, sehän se viisainta oiskin jos sama numero kuin lasin alla oisi se rungon numero jolla kaikki osat yritetään hakea, mutta sitten kun antaa tehtaan tunnistenumeron niin oho kun alkaa löytymään tietoa

    On paaljon itäpyöriä jotka kulkee muualla moottorintunnisteella ja sit suomaliassa runkoon taotaan joku numero jostain lappusesta ja sit on valmet ja ural samalla rungon numerolla
     
  4. Sportsweep

    Sportsweep 3rd gear

    Runkonumeron olen pariin tuonti autoon tehnyt meisteillä parimilliä paksuun rosteri lätkään jonka olen sitten migillä täräyttänyt runkopalkkiin kiinni lätkän päihin porattujen noin 6mm reikien kohdista. Numeroiden molempiin päihin olen jättänyt pari senttiä tilaa katsurin merkeille.
    On kelvannut katsastuksessa kun on hitsattu kiinni ja ei ruostu.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mullakaan ei kelvannut hitsattu runkonumero vaan pitää meistää.

    Ja joka autossa tulee valitukset kun ei ole numeroa kun täällä ei ole ainakaan tuntunut olevan mitään yhdenmukasuutta mihin ne meistetään vai meistetäänkö ollenkaan ja mulle sattuneet ne missä ei ole. Ykskin kahjo katsuri alko höpöttää että runkohan voi olla vaikka varastettu, juu niin voi, olenkin niin urpo että pöllin ruostuneen rungon ja pistän auton alle....
     
  6. Toope

    Toope 2nd gear

    Joo,mut kun suomilandiassa ollaan,niin AINA joudut todistamaan sen kinneris identiteetin,jos pikkanenkin epäilys on VÄÄRINKÄYTÖKSELTÄ, siinä ei auta kumminkaiman kirjalliset todistukset. Ja tosiaan esiisät kusi meidän muroihin runsaasti,että nyky pohjoiskorea meininki on vallalla täällä.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Kyyl toiset konttorit/katsurit kelpuuttaa kaiverretutkin numerot ... ja jos ei kelpuuta, niin kiinnostaisi tietää antaako sama katsuri jokaiselle uudehkollekin kiesille hylsyn? Nimittäin ainakin mun kaikissa tuoreemmissa autoissa on toi numero ollut kaiverrettu...

    -JJ-
     
  8. Se Ville

    Se Ville 1st gear

    Kyllä tämäntapaiset asiat pitäisi olla valtakunnallisesti (eurooppalaisittain) yhtenevät, eli ei saisi olla yksittäisen katsastajan mielipiteestä ja älystä kiinni.

    Suomessa näiden valmistenumeroiden kanssa on takuttu niin kauan, kun katsastustoimintaa on harrastettu. Virheitä valmistenumeroiden kirjauksissa on vuosien kuluessa turhan paljon, joista ajoneuvoharrastajat tämän söhellyksen kärsii.

    Tämä asia Suomessa olisi niitä, joka EU:n pitäisi laittaa kuntoon, eli autotehtaan merkinnät pitää riittää. … eletään edelleen kuin ryssällä.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Velipojan -65 maahantuojan kautta tulleessa Buickissa numero sisälokarissa!!!. Muuten, kyllä esim. vanhoissa Vaneissa on sähkökynällä raapusteltu aina.
     
  10. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    Katsastusmies ohjeisti ystävällisesti runkonumeron löytyvän syylärin apurungosta, kun on lain mukaan rungon osa. Siis kun ei löydetty numeroa mistään :D
    Oheisen numeron siihen raapustelin. Ei ole kaunista jälkeä, ainakaan valokuvassa, vaikka on tunnin tuherruksen tulos.

    [​IMG]

    Siis Dremelin kaiverruspäristimellä askarreltu... Nyt olikin sitten tosi kiva lukea että sähkökynällä raapustetun numeron kanssa voi tulla ongelmia :eek:

    [​IMG]
     
  11. hodis

    hodis 3rd gear

    Malibussa oli kanssa aikoinaan lyöty sisälokariin, varaosa autossa oli kuitenkin rungossa. Yhteen vastaavaan oli lyöty tulipeltiin.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Rintapellin vielä ymmärtää, mutta sisälokari on pulteilla kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!