Ruostekohtien käsittely ja sen päälle pohjamaali???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja grimmari, 10.8.2017.

  1. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Jos meinaa saada 30-40 mikronia paksuutta sprayllä niin se vaatii jopa 10 kerrosta spraytä maalista riippuen
     
  2. TxMike

    TxMike 1st gear

    Mitenkäs onnistuu pohjatöiden teko kylmässä tallissa, eli seinät ja katto mutta aina kylmänä? Meinaan että jos hioo pellille, hitsaa uutta paikkaa jne., alkaakos se heti kukkimaan? Tod näk ainakin itellä se projekti tulisi olemaan vuosi-monta vuotta tossa jamassa.
     
  3. 68SS

    68SS 1st gear

    Onnistuu kun teet osissa, oma projekti peltipinnalla pysyny 6kk kukkimatta kuivassa tallissa. Märkä rätti kun jäi hieman kuivumaan sisäetuloksun päälle niin johan rupes väriä pukkaan. Tarvii sen kosteuden se ruoste. Kuivassa ruostuu kans mutta todella hitaasti. Hioin käsipelin karhunkielellä ja epoksit päälle niin hyvä tuli siitäkin. Itse ehkä jos ulkona peltitöihin lähtisin niin maalaisin kaikki isommat pellit epoksipohjalla jo ennen hitsausta ja sitten pieniin paikkoihin 2k epoksit spraypullosta hitsauksen jälkeen. Ja enpä usko että se pieni pintaruoste haittaa mitään jos pellin molemmin puolin kunnon maalit ja tartunta/karhennus
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä pyyhkäisin fosforihapolla peltipinnan ja konepelti oli isäukon luona pressun alla viime talven, pientä rusketusta paikoin mutta ei voi oikein ruosteeksi sanoa. Alkukesästä pyyhkäisin taas fosforihapolla pintaa annoin kuivua, rusketus hävisi. Sitten hioin ja vedin pohjamaalit päälle.
    Sama homma ovien alareunojen kanssa mutta ne oli vaan pressutallissa.

    Joskus vuosia sitten vaimon autoon vaihdettiin kaaret, jotain lokakuuta ja kylmää keliä. Kuumailmapuhaltimella lämmitin kylkiä ennenkuin spraymaalia ruiskin pintaan. En nyt muista mitä se oli mutta maalikaupasta purkkiin tehtyä metallivärin alle sävytettyä.
    Ja onnistui ihan hyvin, niistä se ei enää ruostunut...
     
  5. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Sekin auttaa kun pyyhkii fosforihapolla peltipinnat. Pellin pintaan jää fosfaattikalvo joka suojaa hapettumiselta.
     
    passerby tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!