Ruotsinostalgiaa - suosittelen!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja heikkisj, 11.4.2004.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tässäpä linkki aivan erinomaisen hienoille ruostalaisille nostalgiakiihdyttelysivuille:
    http://www.race68.com/

    Kannattaa sitten varata reippaasti aikaa...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: heikkisj 2004-04-11 15:30 ]</font>
     
  2. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Jepjep,
    Tuollahan on mm. Jöran Persåkerin legendaariset autot! Loistavaa historiikkiä!
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mitenkähän toivottomaksi se Persåkerin aito
    hemicuda oikein paloi ja mitähän raadolle
    tehtiin ? Nykyisin kannataisi kunnostaa
    vaikka ei olisi jäljellä kuin rekisteriote
    yms. Auton rekkarihan oli JMJ573.
    Aika edullisesti oli muuten Koffel saanut
    340 T/A:n v.-73,lohko nascar käyttöön olisi
    maksanut enemmän.
     
  4. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Mun auto on kans mukana tolla sivulla.. Hieman tosin hävettää ku noi muut autot on kyllä sellasia katu tykkejä, eli mulla ei ole siihen nimetykseen vielä ainakaan valttia. Mutta toivottavasti ens kesänä on auto sellasessa iskussa ettei tarvi hävetä näiden muitten seurassa...

    Tosta Persåkerssin Cudasta sen verran että se paloi Santa Podin kisoissa. Mitä siitä Cudasta jäi jäljelle niin ei ole tarkkoja havaintoja. Ehkä Görani upotti sen raadon mereen ku tuli laivalla takas Ruotsiin???

    _________________

    *I would rather push a Mopar down the road, than drive a Ford or a Chevy!!!*

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mefirst 2004-04-12 07:54 ]</font>
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Peråkerin poltetusta autosta oli tapahtuman jälkeen kuvia Bilsport lehdessä.Ei vaan tule mieleen missä numerossa.
     
  6. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kyllä kyllä käyn välillä katomassa tota Sreet Race kalustoo varsinkin Dan Malmssin Dodge Charger -69 hemii ja aika kerskan oloinen Peter Mullerssin Chevelle -70 ja monta muutakin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä 80 luvulla Ruotsissa osattiin. Nuo oli tosi hienoja autoja. Nykyään ollaan menty tyylissä taaksepäin.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep,itte oon 27,eli mistään nostalgiasta ei voi olla kyse,mutta kyllä mäkin olen sitä mieltä että 80-luvun jälkeen ei ole enää mitään mun silmää miellyttävää uutta keksitty.Billet osat on hanurista ja kärrynpyörät ne vasta rumia onkin!
     
  9. Make2

    Make2 3rd gear

    Cudasta en tiedä minne joutui, mutta jo 80-luvulla oli sellainen huhu että auto olisi ollut aito Hemi Cuda. Tekniikka jäi vissiin sen verran ehjäksi niiden "vandaalien" jäljiltä että ukko siirsi sen siihen myöhäisempään Challengeriin. Siinä koneessa oli muistaakseni erittäin harvinaiset Bob Mullenin suunnittelemat (ehkä myös portaamat) 426 alu-kannet. Mullenhan suunnitteli ja portaili näitä alukansia Chryslerin leivissä 60 ja 70 luvulla.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    huhun mukaan samanlaiset em. Mullenin kannet löytynevät eräältä mopar-mieheltä suomenniemeltäkin... :wink:
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos toi Persåkerin cuda oli se Ex Donati, ex Sox & Martin cuda, niin sehän oli Suomessakin kilpurina Karhilan Jussilla 80 luvun alussa. Autoverokäytännön takia palautui sitten ruotsiin. Tais täälläkin jääd siitä yks motti (ainakin) taistelutantereelle.
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Sox & Martin tiimillä lienee ollut useitakin
    autoja , tässä yksi:
    http://www.musclecarcalendar.com/CarSho ... parsP3.htm
    Ovat varmaan rakentaneet uusista autoista.
    Osa muista harvin. autoista rakennettu kilpa-autoiksi silloin kun "bensarosvot"
    olivat sopivan hintaisia ,kuten se 350 taalan 340 T/A joka Persåkerilla oli aidon
    Hemicudan jälkeen kilpurina.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MudMax 2004-04-15 21:36 ]</font>
     
  13. Make2

    Make2 3rd gear

    Huhujen mukaan Jöranin kannet olivat sitä ensimmäisen polven kansia jotka olivat nk. single plug kansia yksillä tulpilla. Nämä "Suomi" kannet ovat taas myöhäisempää dual plug versiota. Tämä siis vain huhujen mukaan :smile:
     
  14. Make2

    Make2 3rd gear

    Uusista autoistahan ne rakennettiin. Autot tulivat suoraan Chrysleriltä ko.pojille. Olivat jo sellaisessa maineessa 70-luvun alussa.

    Minulla on videolla ko. herrojen haastatteluja ja dokumentteja. Pitäisi joskus katsoa uudestaan jo olisi puhetta montaako -70 Cudaa käyttivät kisailussa. En vaan ole katsellut noita videoja sittemmin kun ne jenkeissä televisiosta nauhoitin vuosia sitten. Outoa olisi kyllä jos kovin monta vuotta yhtä korimallia ajoivat kun nuo mallit joka vuosi muuttui. Nillä oli muistaakseni myös myöhempien (72-74) vuosien Challengeri käytössä jossain vaiheessa ? Sitten tietysti tuo Dusteri joka kuvissa vilahtelee.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    Onkohan osa kilpureista kokonaan ilman
    vin-numeroa , eli rakennettu periaatteessa
    varaosista. Olen nähnyt ebayssa myytävänä
    entisiä dragrace-autoja , mainittu ettei ole
    vin-numeroa koska rakennettu uudesta korista
    . Persåkerin Cuda ruotsin e-body listan
    mukaan on bs23r0bxxxjne ,ei varmaan paljon
    kannata kysellä rekisterinumeron perusteella
    ,voi olla käytössä jossain volvossa :smile:
    Olenkin aiemmin ihmetellyt mistä Karhilan
    auto tuli ja mihin hävisi ,nyt sekin selvisi
    kiitos mopemanin.
    heikkisj;lle kiitokset hienosta linkistä.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MudMax 2004-04-16 11:27 ]</font>
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Itse tiedän suomesta löytyvän yhden hemin kyllä missä on alukannet ja yhdet tulpat...
     
  18. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Aika hyvät sivut...Hienoja laitteita!
     
  19. Anselmi

    Anselmi Gearhead

  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Chryslerillahan on ollut jo kauan käytössä "body in white" systeemi, sillä yksityisetkin voivat ostaa pelkän korin kilpuriaihioksi. kasattuna ilman "turhuuksia" kuten saumausaineita, äänieristeitä jne. Niissä ei varmaankaan oo VIN koodia. Mulla ei nyt oo täällä tarkempaa dokumenttia tosta ohjelmasta, mutta voin kaivella.
     

Kerro tästä muillekin!