Ruotsinostalgiaa - suosittelen!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja heikkisj, 11.4.2004.

  1. Make2

    Make2 3rd gear

    [/quote]

    Itse tiedän suomesta löytyvän yhden hemin kyllä missä on alukannet ja yhdet tulpat...

    [/quote]

    Tarkoitat varmaan tätä hopeista kilpuria rannikolta. Siinä on (oli ?) omistajan mukaan A-990 kannet. Harvinaiset nekin, mutta ei aivan yhtä harvinaiset kun nämä Mullenin tekeleet. Se mitkä mallit Jöranilla oli käytössä on muinullekin epäselvää, koska en ole niitä ikinä niitä livenä nähnyt ja noihin aikoihin kun ukko noilla ajoi minäkin lähinnä vain unelmoin tuollaisista Hemi vermeistä.
     
  2. Japi

    Japi 1st gear

    Tuon Englannin tapahtunut tuhopoltto oli aika hämärä toimenpide. Yö aikaan syttyi ja ei ainuttakaan silminnäkijää. Taisi olla liian nopea jollekin.
    Kuulopuheiden (huhujen) mukaan, olisi myös Bosticin -67 Camaroa yritetty polttaa aikoinaan Englannissa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuon perusteella auto on ollut Porissa vai missä?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos toi Persåkerin cuda oli se Ex Donati, ex Sox & Martin cuda, niin sehän oli Suomessakin kilpurina Karhilan Jussilla 80 luvun alussa. Autoverokäytännön takia palautui sitten ruotsiin. Tais täälläkin jääd siitä yks motti (ainakin) taistelutantereelle.

    "Niin onko tuo Cuda majaillut Porissa?"
     
  5. daytona 69

    daytona 69 1st gear

    Persåkerin cuda oli alun perin "motown missle"jenkeistä.
    Auto ei ole donatin vanha,vaan ihan oma yksilö.Se musta hemicuda joka on suomessa pitäisi sen sijaan olla donatin vanha?Jöranin autosta on paperit jäljellä,mutta kukaan ei halua tehdä niitten ympärille autoa.Olisin saanut ostaa paperit parivuotta sitten 12000kr oli hinta.Kori paloi täysin käyttö kelvottomaksi.
     
  6. Simo

    Simo 1st gear

    Kyllä tuo ex Donati oli Ulvilassa, kotipaikan naapurissa.
     
  7. Japi

    Japi 1st gear

    Itselläni on mielikuva, jotta tuo oli sama Cuda joka oli Bruno Donatilla (toinen Ital American omistaja veljeksistä) ja Cuda vieraili myös Suomessa Ulvilassa (jonka Simo jo mainitsi, taisi olla -80 tai -81 kesän) jonka jälkeen myytiin takaisin Donatille Tukholmaan. Syynä oli tuo Suomen autoverotus, vaikka kyseessä oli kilpa-auto. Tuohon aikaan ei toiminut tuo nykyinen kilpa-auto verovapaus. Jöran osti Cudan Donatilta. Jonka jälkeen toimi katuautona mm. noissa Ropstenin ja Uppland-Bron (jossa aikoinaan myös asuin) katu kapinoissa . Muistan keskustelleeni tuosta Cudasta aikoinaan ja minulle jäi mielikuva, jotta kyseessä on sama auto kuin paloi Santa Podissa. Vuotta en muista tarkalleen olisiko jotain 84-86. Cuda syttyi kuin kuin soihtu ja ilmeisesti sytytettiin bensalla tai vastaavalla aineella. Paloi kuitenkin erittäin nopeasti, oli sytyttäjällä myös nopeat jalat. Koska ei jäänyt kiinni ja silminnäkijöitä ei kerinnyt ilmaantua.
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    Cuda paloi syksyllä -84 (veekasi 8/84 sivu 36)
     
  9. Anselmi

    Anselmi Gearhead

  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jöranin aikana Cudassa oli 440 375 mag. Hänen 69 GTXstä jolla ajoi MSää. Hemi meni muualle... Hylsy jäi Englantiin ja eiköhän se makaa nyt PerÅkersilla rullaavana....tosin on erään tutun omistuksessa.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei ole sama auto jos K.M:n autoa meinaat.
     
    MadMike tykkää tästä.
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ok. En ikinä tarkentanut onko se vai ei.
     
  13. Jake

    Jake Gearhead

    Onko jollain tietoa ruotsalaisesta street race Camarosta 1980- luvulta ? Vuosimalli oli 1970 ta 1971, väritykseltään mattamusta ja chopattu. Oli esittelyssä suomenkielisessä Wheels lehdessä yhdessä mattamustan Novan kanssa. Iski pikkupoikana aika kovaa ja lehtikin oli, mutta on hukkunut vuosien varrella. Olis kiva tietää, onko vielä hengissä ?
     
    hantta tykkää tästä.
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    On hengissä. S/G kilpurina Suomessa. Nyt taas mattamustana (?). Ilpo (?) Puolakka oli Suomalainen omistaja Ruotsissa ja alkup.rakentaja ruotsalainen nyk. Offroad harrastaja
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mahdollisesti sama, flippikeulainen auto kävi näytillä Turun Vaasantien katukisoissa, ja taisi olla autojen nopein, vuosi lienee n. -84? Mike muistanee vuoden..
     
    MadMike tykkää tästä.
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sama auto, Puolakka puikoissa vuosi oli-86. Silloin paistoi aurinko Forsman Candynpunaisella Vettellä taisi olla toiseksi nopein auto ja Jacoby 3s pumppu Parisiennella. -87 mä olin mukana prätkällä ja Paraisilta tultiin Voimalla ja leveällä rintamalla.
     
  17. TuomoK

    TuomoK 3rd gear

    Omaa Ruotsi- nostalgiaa: Wenner -Gren Centerillä 80- luvulla
    [​IMG]
     
    MadMike tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    camaro nykyään mäntsälässä, turn key kunnossa mattamustana. Ja ois varmaan ostettavissakin. Ite ajoin sil muutama kesä sitte pari kisaa vielä "SG väreissä" .
     
    MadMike ja hantta tykkäävät tästä.
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juu on mulle siitä vinkattu, jos sais kilpiin Miksei. Orkkis rakentajaan olin yhteydessä jokin aika taaksepäin.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ehkä vähän vaatii suhteita ja harvaa näkemystä. En niin kauheesti tutkinut autoa kun ajoin vaan, et millaset oli rataksut, mut mun käsittääkseni kyl täys omavalmisterunko ja joku volvokeula jne..., mut voi olla et oon väärässä ku noit oon ollu aika paljon. Ei siin mitään, helppo ajaa ja muistaakseni meni 9.3. Sen jälkeen mottii viel entrattu, et vois olla vahvempikn ja säätämällä jotain sais.
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!