RVS tuotteet jenkkiautoissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rooroo1, 13.10.2012.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Onko kenelläkään kokemuksia RVS moottorin "kunnostus"tuotteista jenkkikoneiden kanssa? Oma olds 307 syö öljyä jonkun verran ja kun en ole vielä voittanut lotossa niin ajattelin kysellä että saisko tällä lykättyä koneen remontointia jonkun verran.samalla kiinnostaisi kipata samaa sarjaa myös th200-4r:ään joka on kanssa parhaat päivänsä nähnyt, kun valmistaja lupailee tuotteen sopivan myös automaattivaihteistojen "kunnostukseen".
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No eipä se RVS erottele koneen valmistusmaata... Toimii kuluneissa vehkeissä mutta EI tietenkään korjaa mekaanisesti vaurioituneita uuden veroisiksi.

    Kokemusta on takatuuppari Skodan huutavasta/takertelevasta (laakerivikaa) laatikosta, hiljeni huomattavasti ja takertelu väheni. Toki vaihdoin uudet öljytkin samalla.

    Mustangin kone, orastava laakerivika, siirsi vikaa ja loppui flektin pyöriminen tyhjäkäynnillä ja potku parani. Tosin aine oli Resurs; Ryssien ihmeaine, halvempaa kuin RVS.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oldsin 303 piti aika pahaa "natkutusta" tyhjäkäynnillä. Epäilin vesipumppua, mutta hihan poistaminen ei muuttanut tilannetta, olisiko sitten ollut nokka-akselin laakeri? Wynnsin viskositeettia nostavalla lisäaineella ääni hävisi 400 km ajaksi ja palasi sitten samanlaisena. RVS:llä se on pysynyt poissa nyt 4 vuotta ja 11 000 km. Tuon verran ainakin on siis lykkäystä koneen avaamiseen saatu, sen verran pahankuuloinen se ääni oli että kohta olisi pitänyt kurkata.

    Tänä kesänä laitoin saman vehkeen hydramaticiin ja matka-Hiivatin moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Niiden toiminnassa ei ollut mitään vikaa eikä siten eroa ole huomannut, mutta jospa elinikää tulisi lisää ja polttoaineen kulutus vähän laskisi. Nuo hiivattien vaihdelaatikot tunnetusti ei ole kovin pitkäikäisiä matkailukäytössä.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    OT: EI saa vedättää vitosella.... Laakerit ei saa voitelua. Saattaa RVS auttaa varsinkin jos tökötin lisäyksen jälkeen välttää vitosta jonkin aikaa.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tiedossa on, vitosta ei ole käytetty alle 80 nopeudessa. Tuo ohjeesi välttää vitosta on RVS:n käsittelyohjeiden vastainen, siinä nimenomaan käsketään käyttää kaikkia vaihteita (myös moottorijarrutuksella) ensimmäisen tunnin aikana aineen lisäyksen jälkeen. Se suojaava pinta kait muodostuu paineen ja/tai lämmön vaikutuksesta kitkapinnoille. Miksi mielestäsi pitäisi välttää vitosta RVS:n jälkeen?
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    -No sitten toimitaan ohjeen mukaan. Aattelin vaan että jos välttää ihan aluksi vitosta, aine levittyy vitosen laakereihin ja rattaisiin ilman rasitusta, oli tiedossa että paine/lämpö kiinnittää tökötin. Ko kaiketi roiskeista saavat voitelunsa. Ja alle 80km/h ei roiski tarpeeksi ja siksi hajoavat rasituksen alla...

    Mutta kuten aiemmin mainitsin Skodan laatikko parani ihan aikuisten oikeasti ja nimenomaan RVS-aineella. Ja ei poikinu sinä aikana, n.1v, minkä Sokota oli minulla vaikka keulin sillä muiden ja omaksi ilokseni 8)
     
  7. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Rämpylän 80-nopeudessa hieman ulvonut perä hiljeni aika totaalisesti RVS-käsittelyn jälkeen ja on pari kesää nyt myös pysynyt hiljaisena.
     
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kannattaa vetää jotain ihan litkumineraaliöljyä sen rvs aineen kanssa.
    Suosittelen vielä ensin ajamaan öljynpuhdistusaineen esim. liguid moly.
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Täytyypä laittaa hankintalistalle sitten kun on kaiketi ihan toimivaa tavaraa.kuitenkin jos menisin ehdottamaan tuonne moottorikoneistamoon porausta ja uusia mäntiä renkaineen niillä varoilla joita nyt on käytettävissä niin varmaankin heittäisivät pihalle samoin tein pitkän porttikiellon kanssa.
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Ylikokomännät olsmon 307 pataan on sitte aika kiven alla.
    Männäthän niistä on yleensä ollu aivan loppu rengasuriltaan, mitä noita on tullu purettua.
    Unohdetaan toi ylimmäinen rivi, vilkasin piruuttani ebay tarjontaa ja niitähän on joka lähtöön tarjolla lahjoitushintaan.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaa, mitäs ainetta se RVS oikein on ja mistä sitä saa?
    Tuo astron perän ulina alkaa häiritä pikkuhiljaa. Ulina ei ole koventunut mutta sietokyky on alentunut :)

    Vaan kärsiikös sitä tuollaiseen lukkoperään laitella?
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuolla on tietoa aineesta ja jälleenmyyjistä http://www.rvs.fi/ siellä sanotaan ettei riko mitään mutta sopivuudesta lukkoperään kannattaa kysyä joltain viisaammalta.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mistäs löytyy sellainen viisaampi, joka uskaltaa sanoa käykö em. aine astron tms. lukkoperään?
     
  14. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Osaiskohan ne tuolla putiikissa sanoa jotain tuohon? tarttis varmaan ittensäkin soittaa sinne ja kysyä tuosta th200-4r:stä.
     
  15. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Otin puhelimen käteen ja soitin tuon tuotteen päämajaan,lähinnä tuon th:n tiimoilta mutta kysyin myös asiaasi.vastauksena oli että voi käyttää huoletta,ei ole tullut negatiivista palautetta ainakaan koskaan perien suhteen.
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ok, kiitoksia vaivannäöstä.

    Menee itsellä varmaan kyllä ensi keväälle, ennen kuin voi tehdä käsittelyä. Tuohan vaati sitä kovaa ajoa aineen lisäyksen jälkeen ja luulen, että omat ajot on servoletilla tältä vuodelta ajettu perjantain jälkeen.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Sama juttu itelläkin,keväälle menee.Buikki on menossa talviunille heti kun saan talvilinttaan leiman ja nyt ei oikeen tule muutenkaan enää kilometrejä kovin häävisti,töihin ja kauppaan lähinnä kun ei viitsisi suolata enempää kun on pakko,sen verran tuli tehtyä peltiä viime keväällä.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaahas, mistäs noita halvempia tuotteita oikein löytyy, tuota resursia ja mikä se hollantilainen tms. tuote nyt oli. Yhtä romua pitäisi vähän tekohengittää vaikka toinen kone on ( pihalla pakkasessa koneenvaihto...) odottamassa.
    Tai mitkä ne tämän hetken kokemukset on, onko se huuhaata vai ei?
    Tuo rvs tulee ison öljytilavuuden koneessa aika kalliiksi kokeiluksi. Ainakin nollatuloilla.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tästä oli isompi keskustelu aiemmin mutten haulla löytänyt koska se niin täyspsska haku.

    Mutta tein keväällä käsittelyn nyt 332 tkm ajettuun made in usa korean kippoon. Mitään vaikutuksia en havainnut. Nyt siis kymppitonni ajettu sen jälkeen.

    Bensakulunki ennallaan, venttiilikoneisto rallattaa niinkun ennenkin ja öljyä ei kulu (riippuu öljystä).

    Tais vihdoin nyt talvella vaan löytyä öljy mistä se tykkää, mobil1 synteettinen 0w-30. Suht hiljainen ja pysyy koneessa.
     
    Muokattu: 15.12.2016
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

Kerro tästä muillekin!