RVS uusi elämä autollesi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 251265, 18.10.2008.

  1. 251265

    251265 1st gear

    Onko kokemuksia tuollaisesta ihmeaineesta kellään?
    Maksaa ihan Osmona, joten; toisaalta
    en uskalla rahojani heittää mäkeen, toisaalta
    kun on niin pirun kallista niin luulis sen futaavan..
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Siksi kun se on niin kallista, sen luullaan toimivan... Säästä rahas, kusetusta kaikki ihmeaineet. Vaikka olis kuinka venäläisten raketti-insinöörien kehittämää. :wc:
     
  3. bootsi

    bootsi Gearhead

    Juuri näin...

    Äläkä odota kehuvia kirjoituksia, niitäkin kun joku helppoheikki kohta tarjoaa. :wink:
     
  4. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Anteeksi heikkouteni! Minä olen käsitellyt moottorini tuolla aineella vieläpä kahteen kertaan ja ainakin kone pyörii startatessa paremmin ja alkuun öljynpaine lisääntyi vähän .Muuten en ole huomannut mitään tehon nousua tai kulutuksen pienentymistä.Öljykorkin alapinta muuttui harmaaksi.Olen näiden "ihmeaineiden" käyttäjä ja aikoinaan ostin stp:tä ja motoruppia monta putelia ja todennäköisesti ostan taas kun uusi ihmeaine ilmaantuu markkinoille. :D
     
  5. NymiS

    NymiS Gearhead

    Yhden vaihdelaatikon hiljaiseksi saaneena ja koneen öljynpaineiden nousun jälkeen ei voi todeta kuin että jotain vaikutusta aineella on.
    RVS ei ole ihme aine, se on vain lisä aine.
    Jo purkissakin mainitaan että ei korjaa mekaanisesti rikkoutuneita osia.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jep, kokeiltu on ja hyväksi havaittu. Oldsin koneesta alkoi viime kesänä kuulua aika huolestuttavaa ääntä, 80 kml ja 60 v avaamatta ajettu balakerta, että ihmekös tuo. Ensin epäilin vesipumppua, mutta ei ollut se, niiltä paikkein kumminkin kuuluu. Ehkä nokka-akselin laakeri tms.

    Ennen koneen pistämistä osiksi ajattelin tuota RVS:ää piruuttani kokeilla ajatellen, että eipä sitä korkealta putoa jos ei toimi - se kuitenkin oli ainoa "ihmeaine", josta oikeasti olin kuullut/lukenut olevan apua muualtakin kuin valmistajan sivuilta. Ja jos yhdenkin kesän pidempään ajelee, niin tökötti on hintansa haukkunut. No, nyt on reilu vuosi ja n. 2 kml ajeltu, eikä merkkiäkään tuosta häiriöäänestä ole kuulunut. En uskokaan, että vika on kokonaan korjaantunut, mutta jotain kumminkin on selvästi tapahtunut. Puristuksia en ole mittaillut muuta kuin n. vuosi ennen käsittelyä oli jo yhden pytyn puristukset selvästi alemmat ja vaikka nyppäsi sen tulpanjohdon irti, niin käyntiääneen tuli vain juuri ja juuri havaittava muutos. Nyt samainsen tulpanjohdon irtinyppääminen tekee saman muutoksen ääneen kuin muissakin pytyissä. Voisi ehkä talven mittaan mitata taas ne puristuksetkin - muistaisi vaan, että paljonko alempi se yksi oli, ehkä n. 30%.

    Eli yhteenvetona: ei se vanhasta moottorista uutta tee, mutta saattaapa hyvinkin jatkaa hiukan auton matkaa. Omien kokemusten perusteella voin suositella.

    Niinjoo, nyt on myös isäni -52 BMW:ssä moottorissa samat mömmöt. Vasta 400 km ajettu, eli kohta pitää vaihtaa öljyt ja tehdä uusi käsittely, mutta kuulemma nyt on jo parannusta moottorin toiminnassa havaittavissa.

    P.S. Eikös tässä juuri kokemuksia kyselty, onko nimimerkeillä 1purehell ja bootsi sitten kokemuksia että ei toimi, kun noin on vahvat mielipiteet? No, ihan sama minulle, uskoo ken tahtoo ja kokeilee ken kokeilee.
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei ole RVS:stä kokemusta, mutta tutustuttu on niihin koneisiin, jotka on saaneet "viimeisen voitelun" noilla ihmelisäaineilla. Siksi tietty skeptisyys, koska rikkinäinen ei yleensä korjaudu itsestään.

    Hyvä jos toimii. Itse en laittaisi.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    en usko että tuo aine ainakaan huonontaa, mutta tuskin huonoa konetta paljoa parantaakaan, ehkä jonku uuden koneen voisin kasata tollasen kaman kanssa, et saa heti ensistartissa hyvän voitelun.
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Esim. STP:n Stop Smokea harva laittaa ehjään koneeseen, joten todennäköisesti sellaisesta koneesta sanomista löytyy joka tapauksessa.
    Silti en kyllä omaan koneeseen kaataisi mitään muovia tukkimaan loppujakin paikkoja.

    Yleensäkään öljyn sekaan ei saisi sekoittaa mitään lisäaineita, koska öljyn ominaisuudet menevät sekaisin.
     
  10. terence hill

    terence hill Gearhead

    Mulla oli RVS:ää volkkarin diisselis,hyvin pelas tai ei ainaka hajonnu ku sitä käytin!Öljyn paineet parani jonkin verran ja lähti käymään paremmin pakkasella.
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Väljät sylinterit, kuluneet nokat, kuluneet laakerit, ylipäätään rehellisen totaalikulunut moottori. Mistään yksittäisestä laakeri- tai nostajavauriosta puhumattakaan: aika ihmemömmöä on, jos pystyy noita asioita fiksaamaan. Oletteko kokeilleet ennen ihmeaineita pistää esim. jäykempiä öljyjä? On varmasti halpa kikka - itse asiassa voi jopa halventaa öljynvaihtokuluja - ja sama vaikutus: voi hyvinkin nostaa öljynpaineita ja vähentää öljynkulutusta, mutta ihan takuulla ei korjaa mitään noista vioista, vaan päinvastoin huonomminhan öljyt silloin kiertää. Juu, en ole kokeillut. En ole myöskään käynyt ennustajalla enkä tilannut kaivonpaikan katsojaa, joten todisteita näiden mitätöimiseksi ei ole. Oli muuten Tekniikan Maailmassa jo vuonna 1958 juttua, kun ne osti Wynschiä (tms. kirjoitettu) ja ostivat vanhan '36 Plymouthin! Kierrättivät aineen öljyjen seassa ja sitten ne laski siitä Plymarista öljyt pois ja lähtivät ajelemaan tuon aikaisia "valtateitä". Jossain 11 km kohdalla kuului joku napsaus, mutta lopulta matkaa taittui 16 km ennen kuin kone lopulta leikkas kiinni!
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No en. 1-aste 3-kymppisestä huono jäykentää, jos haluaa vielä 0-keleillä käyntiin saada :rotfl: Ja niinkuin sanoinkin, niin en hetkeäkään kuvittele, että vika olisi korjaantunut, mutta jos kesän pari saa jatkoaikaa ennen koneremppaa, olen tyytyväinen. Ja nyt on varmuudella jo yksi kesä tullut.

    Jaa niin, koitinhan minä ensi sitä STP:n "siirappia". Tosiaankin häiriöääneen vaikutus oli sama, mutta kesti vain n. 400 km. Nyt menty kuitenkin jo ainakin 6-kertainen matka tuolla RVS:llä.

    Ja niinhän siinä RVS:n käyttöohjeessakin sanotaan, että ei saa käyttää kohteisiin, joissa on jo mekaaninen vika - vain normaalisti kuluneisiin laitteisiin. Käytännössä tarkoittanee sitä, että eivät halua vastata seurauksista / takaa tuloksia. Mutta kerrankos sitä käyttöohjeille kintaalla viitataan :lol:
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Täällä taas pitää kovinta ääntä skeptikot joilla ei ole mitään kokemuksia just rvs:stä, wynssit motorupit sun muut on vain öljynlisäaineita. :lol:

    RVS ei ole edes lisäaine, sen "jämät" itseasiassa kuuluu poistaa koneesta pian käsittelyn jälkeen,
    se on ferrosilikaatti jolla pinnoitetaan teräs vs teräs liukupinnat joissa kosketusta öljyvoitelusta huolimatta pääsee syntymään,
    kitkakerroin näissä paikoissa putoaa todella alhaiseksi.

    Samalla pintoihin rakentuu uutta materiaalia eli vahvuutta eli esim männänrengas päittäisvlys väistämättä ainakin hiukan pienenee.

    Oon avannut koneen jossa rvs mömmö on käytetty ja ajettu senjälkeen muutama kymppi
    Sylintereihin oli rakentunut jokin pinnoite, yksiselitteisen selkeä väriero normaaliin verrattuna ja pitkittäisissäkin naarmuissa täyttymistä, selvästi vielä sävyeroa ympäristöönsäkin nähden.

    Puskuri ohjelman tuottajat ajoivat sierralla rvs käsittelyn jälkeen motaria 160km kokonaan ilman öljyä, eikä kone edes tuhoutunut, oikeastaan edes kärsinyt siitä.

    Henk.koht en vieläkään ota asiaan kantaa, vain faktoja.
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    Tarkoitat varmaan, ohkaisempaan vaikea löytää. Tuo on ohuinta öljyä, mitä kaupassa myydään 4T koneeseen.

    Paitsi yksi nokan laakeri taisi pettää. Se, mikä minua tuossa kokeessa eniten ihmetytti, oli se, että testi lopetettiin, kun nokan stefa petti ja kone alkoi ymmärtääkseni vuotamaan öljyä. :-?
     
  15. montego

    montego 1st gear

    Jos oikein muistan,nokka-akselin stefa kärysi ja hirtti kiinni.
     
  16. jviirret

    jviirret 1st gear

    Noita muutamia testituloksia kahlailin läpi, enkä huomannut että käsittelyn kestoikää olisi missään testattu :eek: Pitääkö käsittely uusia 100, 1000, 10 000 vai 100 000km:n välein?
    Jo pelkkä öljyn vaihto varmaankin parantaa tehoja ja vääntöjä tuon muutaman prosentin mitä tämänkin aineen vaikutus noissa mittauksissa näyttää olevan.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Öljyvuoto muistikuva on varmaan siitä et jätkät siin vaihees laitto koneeseen öljyt ja ajoi sen hämeenlinnasta taksisin hesaan vantaalle mihin se nyt oli ja se vuosi jakopään öljyiseksi.

    Se on rvs sivuilla tarjolla se video jos jaksaa vartoilla 20mekan latautumista.

    Kone purettiin, akselit ei ollu sinistyny, nokat kondikses, ei laakerit epänormaalisti kulunu, tai renkaatmännä eli ei ollu liukupinnat ainakaan kohtuuttomasti kuumentunut, kitka siis oli erittäin pieni, pakko olla.

    Ottaen viel huomioon että keskiverto moottori laukee, jumii ja menee ihan paskaksi viimeistään muutamas minuutis ilman öljyä.

    Audiq, mitä muuten tarkoitit muovilisäaineiden haitallisuudella koneessa, eiks nykyöljyjen viskositeetin laajentajat pääasias oo just nimenomaan polymeerilisäaineita jotka turpoo kuumetessaan.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    100 tkm sille muistaakseni olis annettu uusintaväliksi kevyessä normiajossa.
     
  19. jviirret

    jviirret 1st gear

    Mutta mitään testitulosta tästä ei siis ole? Tai takuuta?
     
  20. audiq

    audiq Gearhead

    Ilmeisesti kohtuu kaikessa. Nuo STP:eet sun muut kun tuntuvat kovin muovisille.
    Lisäksi todennäköisesti vaikuttaa myös se, mihin öljyyn lisäaine sotketaan. Yleensähän vanhaan moottoriin laitetaan mahdollisimman halvat öljyt, jotka taas eivät omiakaan sotkuja pysty pitämään puhtaina.

    Noihin nykyöljyjen viskositeetin laajentajiin en sen enempää ota kantaa, ettei mene kinaamiseksi. :lol:

    Tuo, että koneella pystyy ajamaan hetken ilman öljyjä, ei ole mikään temppu öljyvalmistajalle, mutta se on täysin tarpeeton ominaisuus moottoriöljyssä.
    Kuitenkin se ominaisuus olisi jostain muusta ominaisuudesta pois.
     

Kerro tästä muillekin!