RVS uusi elämä autollesi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 251265, 18.10.2008.

  1. Toope

    Toope 2nd gear

    Tais kitkakertoimet olla samaa luokkaa kun hydrodynaamisen öljykalvon,jotta ei se nyt niin "reilusti alhaisempi" ole.Huomattavaa tosin se,että se kitkakerroin on kuivana sama.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tekstissä lukee:

    "Erittäin alhainen kitkakerroin, jopa 0,003 – 0,007 (ilman voitelua)."

    Oliko edes timantilla, jolla siis tunnetusti alhaisin kitkakerroin noin alhainen? Teflonilla 0,05 joka on kolmanneksi liukkain materiaali.

    Jos aine oikeasti tekisi tuon niin sillä olis valtavat markkinat.
     
  3. Toope

    Toope 2nd gear

    Täältä lainattua: http://www.rvs.fi/diagnostic/page37.html

    "RVS-käsittelyssä muodostuu luonnollisesti metallikeraaminen pinta, joka suojaa tehokkaasti myös tulevalta kulumiselta myös hyvin toimivan turbon. Metallikeraaminen pinta on hyvin kovaa materiaalia, ja sen kitkakerroin on niinkin pieni kuin 0,003–0,007 (ilman voitelua), mikä vastaa hydrodynaamisen kitkan eli voideltujen pintojen kitkakerrointa 0,001–0,005."
     
  4. ido59

    ido59 Gearhead

    Kaveri toi tallille töistä useamman putelin RVS G2 (oil capacity 1-2l) for gasoline engines. Pahvipakkaukset rypistyneet, joten siltä osin eivät myyntikuntoisia. Purkit eivät vuotaneet.

    Itse en kärmesöljyihin usko - korjataan perusvika jos on tarve. Mutta kun ilmaiseksi saa, niin voisihan tuota kokeilla. Ajattelin kaataa 80-luvun, muuten hyvin toimivaan, 500tkm 6.2 dieseliin. Mistäs se purkista tullut 4gasoline RVS-litku tietää männänrenkaan alla tai kk-laakerin välissä onko se joutunut Gasoline vai Diesel -moottoriin?

    Olisi tuossa yksi vuosituhannnen taitteen bensamersukin, joka toimii ok, joten ei kai tuolla RVS:llä mitään ainakaan riko?
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    olisko pesuaineistuksessa eroa kiisselin ja bensan suhteen?

    ton litkun parasta antia on kai pikkasen pakittaa vasta esmes. hieman lisääntyneestä öljynkulutuksesta ns. ehjässä mosassa tai orastavasta perän jollauksesta ja pyrkiä pysymään siinä.

    ------------------

    ajohan ne jossain teknarissa tms. ohhoijaa sierran tsadista hämeenlinnaan motaria pitkin, kuivana,

    sitten kaatoivat ölpät koneeseen ja ajoivat sen takasin.

    kyllä se ihan saletisti hakkas veivin lakrut yms. väljäksi kun kalvo puuttuu,
    mut normaalisti mootori kaiketi kitkakuumiaa ja leipoo jurkeliin muutamassa minuutissa ilman öljyä.
     
  6. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Aina on ollut myynnissä erillaisia käärmeöljyjä ihmis- ja autokäyttöön.
    Mutta kun tätä RVS-mömmöä oli tarpeeksi kehuttu, niin pitihän sitä itsekin oman rottelon öljyn joukkoon laittaa. Ensin ei mitään eroa aikaisempaan, mutta reilun sadan ajokilometrin jälkeen moottorin tyhjäkäynti nousi parisataa rpm:ää koneeseen koskematta. Joten, kun siinä tyhjäkäyntiruuvia väänsin pienemmälle, niin tuli mieleen että olisikohan oikeasti moottorissa kitka pienentynyt...
     
  7. Mandula

    Mandula 1st gear

    Sen verran pitää korjata, kun vähän joka paikassa sama juttu foorumista riippumatta: kyseessähän ei siis ole mikään öljyn lisäaine, koska tökötti ei muuta mitenkään öljyn ominaisuuksia (ainakaan valmistajan mukaan).
    Tökötti kaadetaan (moottori-, hydrauli, moottoripoltto-)öljyn sekaan koska öljy vain kuljettaa tökötin kohteeseensa.
     
  8. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Kiva että monella toiminut, itsellä ei vaikuttanut mitenkään ulisevaan perään. Ainut ilo on ollut mukana tullut ruisku jota olen käyttänyt jarrujen ilmauksessa ja öljyjen imemisessä.
     
  9. mando

    mando 3rd gear

  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Saattaapi olla että olen jo kommentoinut tähän ketjuun, mutta kukaanhan ei kumminkaan lue vanhempia postauksia...

    Ulisevan/takertelevan Skoda 120L:n loodan sain RVS+uudet öljyt käsittelyllä huomattavasti hiljaisemmaksi ja takertelu hävisi lähes tyystin... vanhoissa öljyissä oli mujua oikein lahjakkaasti eli joku laakeri? Kaiketi oli paskana.

    RVS suht tyyristä ja näin Resurs aineen mainoksen ja pitihän sitä tilata ja kokeilla; Mustangin 3.8 tuppasi käynnistämään flektin puolen minuutin tyhmäkäynnin jälkeen, Resursit koneeseen ja kas, eipä pyöritelly enää flektiä pidempäänkään tyhmäkäyntiä käydessään... Ja paskana oleva kk:n laakerikin hiljeni huomattavasti toviksi.

    Mirkun huohottavaan 360 lorautin ohjeen mukaan pari satsia Resursia ja kas konehuone rupesi pysymään puhtaana, roiski öljytikun juuresta huolella, ja öljynkulutus pieneni.

    Eli kyl noil jonkin verran, ainakin, saa lisä-aikaa ehtopuolella olevaan ehjään koneeseen... Siis normaali kuluneisuudesta kärsivään.
     
  11. onre

    onre 3rd gear

    Perän ulinan aiheuttaa lähes poikkeuksetta virheellinen hammaskosketus. Ois aika kovaa ainetta jos sen onnistuisi korjaamaan.
     
  12. capri30S

    capri30S 1st gear

    Itsekin olin melko skeptinen, mutta kun monella tuntui olevan hyviä kokemuksia niin aattelin että jospa sitten itsekin kokeilisin. Käyttöautoon nuo rvs:t kippasin, moottorina volkkarin surullisen kuuluisa 2.0 TDI. Oireina oli moottorin etupäästä puolilämpimänä kuuluva napsutus (öljypumppu?) Ja turbosta kuuluvat mekaaniset korahtelut. En olis uskonut, mutta se napsutus mitä toi on pitänyt tyhjäkäynnillä viimeset 14tkm hävisi, samoin turbon ylimääräiset äänet. Muutenkin tuntuu pyörivän kevyemmin ja aamuyöstä töihin lähtiessä tuntui kuin olisi startillakin pyörinyt huomattavasti kevyemmin. Teen kyllä vielä sen toisenkin käsittelyn öljynvaihdon jälkeen, ja taidampa tuupata perään ja laatikkoonkin!
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä Oldsin koneestakin häiriöääni (jonka syy on edelleen paikallistamatta) hävisi 500 km ajaksi ihan Wynssin tms. lisäaineella, mutta RVS:llä on pysynyt poissa nyt n. 9 000 km. Moneen muuhunkin kohteeseen on tullut kaadettua, mutta yhtä dramaattista vaikutusta en ole huomannut - ei tosin ole ollut yhtä selkeää ongelmaakaan. Volkkarin automaatista hävisi sellainen ±50 rpm "nypytys" maantieajossa, mutta samalla vaihdoin öljyt, joten ei varmuudella voi sanoa RVS:n ansioksi.

    Typhoonin kone pitää naputusta semilämpimänä, viisaammat sanoo että männän helma se siellä. Sitä ei ainakaan kokonaan poistanut (en kyllä niin kuvitellutkaan jos syy on tuo em.), ehkä aavistuksen vaimeni.

    Lähinnä käytän tuota lisäkilometrien toivossa ennen täysremppaa.
     
  14. Toope

    Toope 2nd gear

    Sen verran oon jutellu tuon valmistajan kanssa,että tiedän siinä mukana tulevassa öljypullossa olevan puhdasta lisä-aineistamatonta mineraali öljyä,ja se on tarkotettu vaan siihen että sotketaan se pikku tuubissa oleva tahna sekaan annostelun helpottamiseks. Eli voi käyttää mitä tahansa normiöljyä tilalla jos niin haluaa tehä.Eli ei ole pesuainetta.
    Toinen juttu on sit se itse tuubi,olikohan 10g,siinä oleva taikatahna on samaa kaikissa versioissa,ainut ero että se sisältää versiosta riippuen enemmän tai vähemmän itse vaikuttavaa ainesta. Sinällään sama käyttääkö diisseliin vaikka bensaversiolle tarkotetun pänikän,sitä vaan pitää pistää enemmän.Bensakoneeseen sit vastaavasti riittää dieselversiota vähempi,esim. 6 litran öljytilavuuteen bensakoneeseen d4 satsi on ok.

    Ja en ole kun normi kuluttaja,en saa rahaa enkä persettä tästäkään kirjotuksesta.
     
  15. fenix

    fenix 3rd gear

    Muutama kuukausi sitten päätin kokeilla rvs lähes 300tkm. ajetun baijerilaisen moottoriin.
    Sukulaismies oli tuota hehkuttanut ja hänen puolimiljoona veivatun volvon käyntiäänet hiljenneet.
    Bmw:n öljynvaihdosta oli 6kk ja moottorista alkoi kuulumaan naputusta 5kk jälkeen.
    Tuon lisäksi mobilia sai lisätä 6kk. aikana 2L, mitä ei tarvinut tehdä edellisellä tuntemattomalla öljyllä.
    Valmistauduin jo nostaja remppaan, mutta päätin sitä ennen kokeilla saman viskositeetin teboilin öljyä ja rvs:sää.
    Naputus loppui muutamassa tunnissa ja öljyä ei ole tarvinnut lisä tuon jälkeen 4kk. aikana.
    Tiedä sitten oliko tuo kaikki pelkästään uuden öljyn ansiota vai ei.
     
  16. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Oisko nyt joku joka ei ole vaihdellut öljyjö vaan hiljeni tms aineen ansiosta?
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Mää!pari viestiä taaksepäin...
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Täällä kanssa, auto oli tyhjäkäynnillä ja itse kiskoin norttia vieressä.
     
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mä taisin nähdä tän lafkan esitelmän tosta ihme-litkusta joskus 2000-luvun alussa, kun kävivät yhdessä firmassa esittelemässä liemiään. Pakko myöntää, että silloin jäi aika vahvasti "käärmeöljy" ja "MotorUp" -fiilis...

    Mutta kai tossa jotain perää on, kuitenkin suht pätevänä pidetty julkaisukin on todennut positiivisia tuloksia ja kaippa TÜV SÜD:n tuloksiinkin pitää luottaa.

    Äkikseltään ketjua lukiessa tuntuu, että useimmat on viskannut nää mömmöt elämänsä ehtoopuolella oleviin koneisiin. Onko joku roiskaissut tökötit esmes juuri rakentamaansa pataan tai tyyliin, ensin dynotettu ilman ja hetken päästä RVS:llä käsiteltynä. Nimittäin tulee vaan mieleen, että tuleepi suht edukkaita hevosia, jos johonkin 400 heppaiseen koneeseen saat 10% lisäjerkkua ja polttoaineen kulutus putoaa samaiset 10%, ja mitä, jollain satkun panostuksella...

    -JJ-
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Arvaa vaan haluanko kokeilla tuollaista täysin ehjään ja sisuskaluiltaan virheettömään reilun kymppitonnin koneeseen?? Pidän kuitenkin merkittävänä riskinä myös sitä että siitä on haittaa kireässä koneessa...

    Tuosta lähtökohdasta ymmärrän ettei kokeilijoita ole vielä ollut kait jonoksi asti. Minullakin menee koneessa kitka- ja pumppaushäviöihin pitkälti toistasataa kaakkia. Korkealle kiertävissä ja suurilla männännopeuksilla pitäisi tuosta liemestä siis saada enemmän tehoetua. Vaan jätämpä kokeilematta seuraavassakin dynotuksessa.
     

Kerro tästä muillekin!