RVS uusi elämä autollesi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 251265, 18.10.2008.

  1. Toope

    Toope 2nd gear

    Kyl uskaltasin kokeilla,jos joskus oiskin uus pata,eikös noilla oo joku 1.5 miljuunan tuotevastuuvakuutus. Luulis että vakuutusyhtiö ei pilipali aineille myönnä ees moista?
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu hiljeni, niillä vanhoilla (moottori)öljyillähän pitää ajaa vielä se n. 400 km aineen lisäyksen jälkeen.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siinähän yrität todistaa että konerikko johtui tosta aineesta. Mutta ajattelin tilata satsin ja laittaa vaimon käyttöritsaan, koska tässä on käynyt harvinaisen täysjärkisenä pitämiäni nimimerkkejä antamassa positiivista palautetta. Kyseessä ylänokkakone, 320tkm veivattu. Venttiikoneisto rallattaa, kalkattaa, tikittää ja naputtaa. Se on tosin ollut uudesta asti jotenkin äänekäs kone, eli jossain määrin lienee kyse ominaisuudesta. Kerron sit miten kävi.
     
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Joo, enpä viitsi moittia ketään, jota ei huvita viskata tommosia ökönömömmöjä just rakennettuun, kalliiseen, koneeseen. Ei vaikka ois tökötti-firmalla millainen vakuutus...

    Pitäs melkeen saada firman kanssa tehtyä jonkinlainen lisä-sopimus aiheesta, jos uudelleenrakennettuun koneeseen viskaiskin heidän tökötit heti alkuun. Ja toisaalta, oishan se taas "yksi sulka hattuun" RVS:lle, jos tökötti toimiskin luvatusti...

    Jossain vaiheessa mulla tullee eteen oman koneen läpikäynti ja pakko myöntää, että jollain tasolle kyllä kiinnostaa ajatus sekä lisätehosta, että pudonneesta polttoaineen kulutuksesta. Mutta samalla ajatus käärmeöljyistä vähän pistää mietityttään.

    -JJ-
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eikös RVS:n sivuilla ole käppyröitä "kilipa-autoista" ennen ja jälkeen? Ja taisi VauhdinMaailma lehtikin tehdä artikkelin käppyröineen kuinka vaikuttu rallycross autossa.
     
  6. fastback65

    fastback65 3rd gear

    Dynolappuja ei ole itselläkään esittää mutta tuo aine toimii, sivuäänet hävisi koneesta ja vedot parani + bensaa ei pala enää niin paljon. Kokeiltu tänä syksynä jaggen 3.0 V6 koneella, onko tuossa n. 240Hv vakiona.
     
  7. XJR

    XJR 3rd gear

    Itse olen laittanut kolmeen autoon ja niillä takana yhteensä 150tkm RSV-käsittelyiden jälkeen. 12.3 kulkeneessa ahdetussa V8 jaggessa tein käsittelyt kolmisen vuotta sitten 175tkm kohdalla. Tyhjäkäynnillä totesin, että heti vaimeni mekaaniset äänet koneesta.
    Mahdollinen marginaalinen tehonlisäys nyt ei ollut oleellista, mutta kulutus putosi kun sitä cruiseri päällä mittailin. Nikasil-pinnoitteiset seinämät kun ovat sen verta liukkaat ihan vakionakin. Ohivuodot oli ennen käsittelyä 10-14%, eipä tullut mitattua pienenikö sen jälkeen. Moni käyttää RSV:ta pienentämään mahdollisuutta alakerran laakerivaurioihin ja jos se tuon pystyy estämään niin hinta on halpa. Uuteen, hunajata maksavaan mottiin laitan pöperöt varmaankin jossain vaiheessa.
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ihmettelen kovasti etteivät ole saaneet kaupattua tätä tavaraa yhdellekään OEM-valmistajalle jos edes joku noista lupauksista täyttyisi. Jokainen autovalmistaja tai vaikkapa traktorivalmistaja painii päästöjen ja kulutuksen pienentämisen kanssa, maksaa kehittämisestä miljoonia miljoonien perään.
    Jos on verrattain halpa ja toimiva konsti niin siihen tarttuisivat.

    Meidänkään vaihdepuolelle kukaan ei ole tullut tuota tarjoamaan sellaista joka olisi lupaukset täyttänyt, moottoripuolelta en ole kysynyt, mutta tuskinpa sielläkään. Jos tuntuu että haluatte suuret markkinat noille ja tuote pitää mitä lupaa, niin laittakaapa yv:llä paiskaten.
    Olen testausinssinä eräällä maailman tunnetuimmalla (brändinä) moottorien, vaihteiden yms kikkareiden valmistajalla, vastuualueena mittailla paljolti noiden tököttien vaikutuspiirissä olevia asioita :)
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Tuskin se ohivuotoon auttoi, koska nikasil sylintereissä on käytännössä mahdoton päästä ale 10 % ohivuotoon.

    Pinta on niin liukas, ettei männänrengas ikinä asetu siihen, kuten rautaputkiseen sylinteriin.
     
  10. XJR

    XJR 3rd gear

  11. Toope

    Toope 2nd gear

    Toi on erittäin totta,toisaalta kiinnileipomiset laakereissa tai männänrenkaissa myöskin johtuu öljykalvon pettämisestä.Vaikea todistaa jollain huippuöljylläkään samaa.Eri lukunsa on sit väärin/väärillä välyksilla rakennetut koneet,joihin taas ei auta edes bepantheeni..
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onko kuitenkin tarjottu sellaisia jotka eivät toimi?

    Kehityskustannukset voi jakaa valmistettavien yksiköiden lukumäärällä, jolloin miljoonan panostus ei lopulta kovin iso olekaan massatuotannon ollessa kyseessä. "Käärmeöljyt" taas pitäisi laittaa joka koneeseen ja mahdollisesti vielä tehdä niiden sisäänajokin tietyllä proseduurilla.

    Liekö RVS:n kauppiaita täällä liikkeellä joten yv:tä voi joutua odottelemaan tätä kautta, mutta ota yhteyttä suoraan toimittajaan jos kiinnostaa.

    Päästötesteihinhän tuo voi olla aika näppärä aine, eikä tarvi laittaa kun siihen yhteen koneeseen. Mutta sellaisista ei ehkä kovin isoon ääneen huudella :D

    Kiinnostaisi kyllä kanssa "ehjän" koneen (tai vielä parempaa: koko voimalinjan, niin että käsittelee aina yhden kohteen kerrallaan) dynotulokset joltain joka tuota omaansa laittaa. Pitää itsekin koittaa parantaa epätieteellistä dokumentointia ennen/jälkeen käsittelyn, kun melko varmasti niitä edelleenkin teen. Ei vain ole tullut puristuksia tai kulutuksia mittailtua. Ajotietokoneen avulla jollakin vakiolenkillä voisi pysytyä kulutustakin seuraamaan suht. luotettavasti, mutta erot pitäisi olla jotain muuta kuin 1-2%, 10% olisin huomannut jo ihan normaalissa kirjanpidossakin.
     
  13. karra

    karra Double Gearhead

    Eikös Kaasutinekspertti myynyt aiemmin RVS:sää? Nyt näyttävät ilmoittelevan ainakin Mobilistissa (ja näköjään nettisivuillaan) sitä edullisempaa VMP Avto Resurs-ainetta.
     
  14. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Onko jollain tietoa miks noissa purkeissa on parasta ennen päivät?
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead


    Ainakin nelisen vuotta on myynyt tuota "kosmonauttien keksintöä" ja yhtä hyvin toimii mielestäni kuin tuo kalliimpi RVS jota mm Motonet myy nykyään.
     
  16. mindgame

    mindgame 1st gear

    Onko kokemuksia RVS:n tehosta alkaneessa nostaja + nokka(?) kulumisessa?

    Pontiac 400-kone piti viime kesän nakutusta jonka kuuli lähinnä auton alta kuunnellassa. Kun venttiilikopan otti pois apparin puolelta niin syyllinen löytyi sieltä. Yksi keinuvipu liikkuu noin 2/3 liikeradan verrattuna muihin, ääni kuului selvästi ilman koppaa ja voimistuu painaessa keinua tönärin päästä.

    Keinuvipu ja työntötanko ok, venttiilikoneisto vakio eli ei säädettävä vaan keinu kiristetään 27Nm. Yhden kesän / 7000km ajettuihin öljyihin laitoin STP:n motor flushit ja öljyt pois. Terveen näköiset öljyt tuli pihalle, suodattimen teurastin ja jonkun verran töhnää, mutta ei metallia seassa.

    Eli ajatus oli kokeilla RVS:ää ja mahdollisesti vaihtaa uusi nostaja vanhalle nokalle. Kannattaisiko ensin pelkällä RVS:llä kokeilla vai vaihtaa suoraan nostaja ja laittaa samalla RVS sisään?
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    kannattaa vaihtaa koko nokka koska sehän on sökönä,
    muu on tekohengitystä, ite en viittis nähdä vaivaa pelkän nostajan vaihtoon kun nokka on kumminkin ruvella ja muodoton,
    ja koska siinä aletaan olla liki puolimatkassa koko kepin vaihtoa ajatellen,
    RVS avulla voit päästä kesän yli, tai sitten et.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ja kun saa sen kahdeksannenkin sylinterin täysin pelaamaan niin sehän kulkeekin erilailla hyvässä lykyssä :)
     
  19. Mandula

    Mandula 1st gear

    Juu, ei toi RVS kuitenkaan rikkinäistä korjaa :D
    Pienet kulumat ja naarmut vaan.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    On tarjottu ja testattukin laakerilabrassa. Ei nuo kärmeskeitot paljoa maksa jos niitä ostaa/tekee isommalle määrille. Noiden ainesosat kun ei ole mitään kalliita vaan itseasiassa hyvin halpaa ja helposti saatavissa olevia aineita.
     

Kerro tästä muillekin!