ryppyreuna 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja roope68, 27.10.2010.

  1. roope68

    roope68 Gearhead

    Mietin että mitä voi pyytää tollasesta paketista kone+laatikko nappaut+kässäri ja etukelkka systeemeineen.Kone ja laatikko rempattu ja ajettu parisataa kilometriä ei kuitenkaan löydy todisteita muuta kun että hyvin käy!
    Käy heittämällä 1960 ply+dodge siis fury tai desoto diplomat/muut.
    Kun voi olla että auto ei ikänä valmistu niin pitäis miettii myiskö
    pakettina tai kahessa! (Kone 1960) Napit ja vaíjerit on ply+dod+deso dip kässäriin.Täyd pakoputki 2-1. ohj.tehostin. Kardaanikin on.
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Mä ainakin voisin ostaa laatikon ja koneen samantein.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos '67 malliin ajattelit, ni on mun käsittääkseni eri eläimiä. '62 vaihtu loota ja sen mukana myös kampiakselin kiinnitykset turbiiniosastoon. Mut tohon 67 malliin pitäis sen sijaan käydä uudemmat pikkulohkolootat, ja miksei koko LA-motitkin jotka jo vuonna 67 oli korvannut ryppiksen paitsi Kanadassa valmistetuissa autoissa.
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Yep. Made in Canada lukee kyljessä ja VIN numeron perusteella Ontario, Canada. En oo vaihtamassa LA koneeseen, tää on paljon mielenkiintosempi tapaus. Aattelin että tostahan sais väliaikasen ratkasun sinne hylsyyn siksi aikaa kun orggistekniikka kunnostetaan.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muuten sais, mut ku ei oikeen sovi. Motin olla '62 tai uudempi, ja lootan '66 tai uudempi. Lootan kans tosin sellanen varaus, et normaalisti '66 mallisessa on vielä vanha harvempi rihlanen turbiini, sisäänmenoakselissa 19 rihlaa, ja uudemmissa taas 24 rihlaa. Mut miten toi sit menee noissa kanadanmalleissa, ei vissiin selvii kun kattomalla.
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Niin no koko paketin mä sinne meinasin kerralla heittää, mutta tajusin just että tuohan on vielä nappiversio joten ei se sittenkään käy sinne. Myykää joku pikkulohkon 727. :lol:
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pikkulohkon 727 ei käy vanhaan ryppikseen, vasta 62 ja eteenpäin. Vanhemmissa ei oo varsinaista vetolevyy lainkaan, ja kampuran laippa ulottuu kauemmas lohkosta, turbiinissa on studit jotka menee kampuran laipassa olevista rei'istä läpi ja mutterit laitetaan laipan ja lohkon välistä. Lisäks taitaa olla valurautaakin toi vanha loora. Ja viel lisemmäks, oisko niin et kardaanikin on laippamallia ja käsijarru kardaanissa. '64 oli vika vuosi nappiautomaatille, mut vielä '65 on "vaijeriloota". '66 tuli moderni 727, mut siinäkin viel toi turbiini/sisäänmenoaksila on vanhan mallinen.
     
  8. servopiili

    servopiili 1st gear

    Onko ryppyreuna pikku- vai isolohko vai ei kumpikaan? Itsellänikin on 59´Belvederestä kannet yms koneen osaa tallessa 8)
     
  9. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ryppyreuna on keskilohko. :lol: Tämä on siis vuosimallin '67 ryppyreuna, aivan viimeisiä valmistettuja jatkeena alumiininen 727. Hauska kone kun LA lohkosta käy lähes kaikki yhteen, mutta yläkerta onkin sitten eri. Harmi kun tähä uudempaan lohkoon ei saa enää muokattua Hemin kansia. :cry:
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mulla on ryppikseen yläkerran tiivisteitä ja kokonainen laakerivammanen kone, jossa rempatut kannet. Vm. 1965 Furyn orkkis kone. YV:tä jos jaksaa kiinnostaa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noista ryppiksistä on omillakin kansilla otettu 500 heppaa. Mitä tohon "hemikonversioon" tulee, niin joskus 50-luvukka oli pari mottityyppiä jota sai rinnakkain poly ja hemiversioina, mut mitään tekemistä niillä ei ollut ryppiksen kanssa joka on uudemman LA-motin esi-isä.
     
  12. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Juu niin tiettävästi. Täältä olen lukenut viritysjuttuja: http://www.1962to1965mopar.ornocar.com/poly318.html

    Osia on vaan vähä harvassa. Dualquad imusarjaa olen yrittänyt metsästää, mutta olleet varsin hintavia, rikkinäisiä tai myyjä ei suostu lähettämään suomeen asti. Summit racingiltäkin tiedustelin uutta 4 reikästä aluimusarjaa, mutta valmistu oli lopetettu jo 90-luvulla ilman seuraajamallia. Peltipakosarjoille onneksi löysin valmistajan :D Tuollanen 402 strouker poly olis kyllä aika poikaa tähän autoon.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, taitaa sellasta olla Suomessakin liikenteessä....
    Silloin tällöin tulee aina noita sarjoja vastaan ebayssa, ja oikeen hyvällä tuurilla vois löytyy Suomestakin. Weiand siihen viimisenä teki imusarjoja, oli meilläkin joskus ryppiksessä sellanen single plane.
     
  14. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Jos kova kaveri olis niin tekis ite, mutta kun ei oo laitteita.
     

Kerro tästä muillekin!