S##¤%&%n buickin jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 9.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    juu eli tommone kiusankappale kun -86 farkku electra, missä ei ole ollut muuta kun vikaa...nyt ilmaantu semmone, et jarrut krahisee, eli voisiko joku valaista, mimmonen tsysteemi noissa jarruissa on. rumpujarrut siäl on luonnollisesti.onko kenties kengässä joku nasta, mikä varottaa kun jarrut o loppu?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Aika ympäripyöree kysymys. Olisko liikaa vaivaa ottaa yks pyörä irti, vetää rumpu pois ja kattoo mikä on tilanne? Joskus muinoin jarruhihnat niitattiin kiinni kenkiin, nykyään ne liimataan kiinni. Eiköhän se kulumisvaroitin ole jarrukengän ääni rumpua vasten.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    vaiva on todellakin liian suuri...oon meinaan tahkonnut ton ruoskan kanssa viimisen viikon, et ei juurikaan nappaa
    säätää sen kans ja aattelin et jos joku olis tiennyt, ni ei tarvis moneen kertaan avata sitä yhtä rengasta...
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuskin se siitä muuten selviää kuin aukaisemalla. Voi olla vaikka joku jousi poikki tms.
    Viikko nyt ei ole mitään autoremontissa.

    Minulla on buickin kanssa mennyt jo yli 3½ vuotta välillä taistellaan ja välillä ajetaan.
    Nyt ei ajeta kun se ei suostu lähtemään käyntiin.
    Ensi viikolla perä auki ja jarrut auki ja ehkä sen jälkeen katsastuskonttorille, jos vaan kelit hiukan lauhtuu.
    Voin ottaa kyllä buickkisi lahjoituksena vastaan jos olet kyllästynyt :smile:
     
  5. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Toyopet, meinaatko viedä ihan siihen "omalle" konttorille? Taitaa olla nykyään jo asiallista palvelua siellä, ennen oli hieman toisin... Mun pitäis kans tuo oma lahna leimata helmikuun loppuun mennessä.Lämpimiä kelejä ootellessa...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei pysty antaan lahjotuksena, kun sain sen jo myytyy, 2000€...
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No hieno homma, nyt olis loistava hetki miettiä polkupyörän ostoa. Kahvajarrullisissa et joudu pyörää ottamaan pois jotta saat jarrut huollettua(!).
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En meinannut viedä paikalliselle. Jos kävisi JKL:n konttorilla. Ei Suolahden asemalle ole vielä Viikki vaihtunut. Sitten kun se lähtee voin harkita asiaa.
     
  9. ArtiZi

    ArtiZi 1st gear

    Ja 2000 eurolla saa jo fillarin jossa on levyjarrut edessä ja takana, niin ei tarvii nitten rumpujenkaan kanssa säätää!
     
  10. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Toyopet, jep, Alpo on tarkka kaveri. Oli se ennen pelätty paikka, takavuosina, kun oli vielä Paatelassa. Montoset,Lajuset ynnä muut kun oli vielä remmissä. Hurjia juttuja,esim.kuinka terve pohjapelti hakattiin väkisin puhki. Tais olla Karpossakin joskus se juttu.
    Milles konttorille JKL:ssä meinasit mennä?
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En tiedä kokeilisiko sitä valtion asemaa siinä OK auton vieressä vaihteeksi.
    Yksityisellä on ruvennut huomauttelemaan kaikesta epäoleellisesta, kuten valot liian himmeät (kun kaupasta ei takavaloihin saa yli 21W polttimoita).
    Kunhan nyt katsoo saako sitä edes katsastuskuntoon.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :pinup:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: toyopet 2003-01-15 12:16 ]</font>
     
  13. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    No just. Joku tällainen asiallinen paikka pitäis löytää. En sitä tarkota, että leiman sais valokuvaa näyttämällä, vaan että jäis just nää äärivalo/väliseinähöpötykset pois. Nii ja sit se rungonnumero pitäis löytää, inssit ei kai oo kovin halukkaita sitä etsimään, jos ei oo hajuakaan, että minne se on meistetty. Rek.otteessa ei ollu mainintaa meistosta, kai se on tarkemmin kateltava runkoaisojen päistä. Vai onko jollain tietoa muista suosituista paikoista, mistä etsiä?
     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Dewpoint, jos kyse siis on jostain 80-lukulaisesta Buickin farkusta, niin taannoin omistamassani LeSabre STW:ssä runkonumero löytyi, kun käänsi ratin vasemmalle ääriasentoon ja lähti pällistelemään kuskin puolen renkaan takaa, rungosta. Siinä voi olla aika runsas paskakerros päällä, joten ota rätti mukaan :smile:

    -JJ-
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

  16. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

  17. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Joo, auto on -86 LeSabre. Täytyy käydä konttaamassa kyseinen paikka, kiitos vinkistä!

    Ja tuo ed.sivun alareunan nimetön ja yläpuolen tyhjä oma on meitsin yhteys/näppihäiriöitä!


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Dewpoint 2003-01-25 11:34 ]</font>
     
  18. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    84 electrassa on joskus ollut pelkääjän puolella eturenkaan etupuolella rungossa
     
  19. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Rotke voitti nämä "arpajaiset", se oli just siinä,missä arvelit. Kiitos kaikille vinkeistä.


    Mun Buickissa ainaki toimii jarrut, leima tuli! Rungossa oli luonnon tekemiä pikkureikiä, mutta lupasin paikata, niin inssi heltyi. Samoin päästöissä, inssi sanoi, että "onpa reilusti jäännöshappea (n.11!), mutta nää hapettavat katalysaattorit on vähän tämmösiä. Kato nyt kuitenki sitä runkoa paikatessas,että vuotaako putken liitokset".

    Oli kyllä tosi asiallinen kaveri. Ei puhettakaan mistään äärivaloista tai väliseinän kaltevuudesta. Jarrut testasi huolella, samoin ohjauksen niveliä "retuutti" ihan kiitettävästi. Eli just niin kuin pitääkin, ainaki minun mielestä.Turvallisuuteen vaikuttavat asiat pitääkin syynätä. Runkopalkissa olevat reiät oli niin pieniä, ettei ne vaikuta turvallisuuteen millään lailla. Ainakaan vielä... ei vaiskaan, mielelläni ne laitan kuntoon mahd. pian.
     

Kerro tästä muillekin!