S-type ja loppujarrutus tukalaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ihka, 13.7.2021.

  1. ihka

    ihka 2nd gear

    Ikinä ei missään ollut tollaista vikaa tai oiretta kuin diesel s-typeryksessä.
    Jarrut tuntuu normaalilta mutta välillä loppujarrutuksessa auto vaan kulkee eteenpäin eikä pysähdy jollei poljinta paina oikein kunnolla.
    Mikä hitto tuon lopputehon hukkaa jarruttaessa?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voisko ABS hullutella? Senhän lukkiutumattomuuden pitää lopuksi sallia pyörien pysähtely. ABSin sulake irti asian testaamiseksi?
     
    ihka tykkää tästä.
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Siltähän tuo äkkiseltään kuulostais että ruoste turvottanu kehän halki ja hitaassa nopeudessa tulee haamusignaalia. testeri kiinni ja katsoo mistä pyörästä tulee kävelyvauhdissa poikkeavaa lukemaa.
     
  4. ihka

    ihka 2nd gear

    Ei se kuitenkaan tärrää kuten jos ABS puuttuisi peliin.
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei se välttämättä tärrääkään, tärinähän tulisi siitä että abs vuoroin lisää ja vähentää jarrutehoa. Jos se jää pitämään painetta vakiona niin ei se silloin tärisekään.
     
  6. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ekana tutkisin alipainepumpun ja -letkut , riittääkö tehostajalle imua?
     
    cdv70 ja Vermilion tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!