S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    ^^Varmaan itekin jo huomannut, mutta kokemusvuosiis nähden venutat peltiä jo aikas taidokkaasti, saumat jos pirruuttaan hivasis nolliin niin katsoja ei tietäs enää mittään.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Mistä sait tuota palkkia?

    Kundin lavassa on kanssa yks aika huonona, eikä viittis enää alkaa parsia. Kivempi ois vaihtaa ehjä tilalle.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kiitoksia kiitoksia. Tos kuvas tosin kävi se lapsus et ton vikan lapun saumat unohtu hioa ennen kuvan ottoa, kyl mää ne hion pois.

    Tai hion minkä viittin, oon sen verta nuuka että kuluu hiomalaikat jos liikaa hioo :) piiloon mitkä jää niin en aina hio... Pitäisi sijoittaa paineilmajärjestelmään et sais kunnon vehkeillä vinguttaa niin paljon kun sielu sietää. Rälläkällä on mielyttävä ottaa isot pinnat mut mulla on niin pieni kompura ettei kauaa pysty hiomaan kun pitää varttoa et saadaan taas painetta.

    rb: työkaverin kaveri taitteli. Valmiina en löytänyt.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    elä suotta ulkokuoren taakse jääviä ainakaan kokonaan pois hio, ne ei siellä häiritte ketään ja 20 vuoden päästä seuraavan hitsarin helpompi hahmottaakin missä mennään.

    ja jos epäilyttää, että tokkopa kosla on hengissä enää 20 vuoden kuluttua, niin kaikenlainen semiharvinaisuus asiallisesti korjattuna, niin kyllä se perskeles on, jos ei mälli korjaa,
    vituksi turatut joutaa paaliin kun mosa, loota tms. pletaa.
     
    Muokattu: 19.4.2017
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Useinmiten ei kannata hioskella, jos ei nyt välttämättä halua tekemättömän näköstä. Jossain muualla ku ulkopellissä siisti hitsisauma hiomattomana on musta jopa paree, ku hiottu. Lisäksi välttyy riskiltä, että vetelee vierestä turhan ohueksi (koskee vanhoja heikkonäkösiä studaavilla handuilla).
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Veit jalat suustani... Todella ilo katsoa kun ruostekorjausten kanssa nähdään vaivaa. Omakohtaista kokemusta kunnolla tehtyjen ruostekorjausten kohdalla on tuon takaisin ostamani Dartin kanssa. Peltityöt tehtiin 90-luvun puolivälissä kunnolla, eli kaikki mätä pois, uutta tilalle, ruostesuojat sinne minne maali ei yltänyt jne. Vaikka silloin 18-vuotiaalla ei hitsausta harjoitellessa jälki alkuun ollut parasta, yhtään paikkaa ei ko. kärryssä tarvitse tehdä vieläkään uudelleen. Eli kunnolla tekeminen on oikeasti sijoitus tulevaisuuteen. Jos autoa pitää itse, ei harrastekäytössä ja talviajoa karttaen niitä peltejä ainakan 20 vuoteen tarvitse tehdä uudelleen. Ja jos/kun myy eteenpäin, ei seuraavien tarvitse samaa hommaa tehdä montaa kertaa.

    Liian usein on joutunut peltiä ruosteen päälle-korjauksia uusimaan ja se on kyrsinyt ihan pirusti....
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    On kyllä hitsausjälki jo paljon paremmalla mallilla,kuin alottaessasi.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kiitoksia kehuista kaikille.

    Talviajoa vältellen ei kyllä välttis tän auton kohdalla toteudu, jos autosta tulee sellainen kun toivon niin haaveilin vähän jos tästä tulis ihan käyttöauto. Työmatka nykyään 1.5km niin menis siinä käytössä kyllä ihan kuin väärää rahaa. Ei tarvis kuitenkaan missään suolassa motarilla uittaa päivittäin et kyllähän se jo helpottaa.

    Avokätinen ystäväni sponssais tähän pikkuahtimen, oikein mielenkiintoinen idea, rupes oikein innostamaan mutta en tiedä sitten miten se futaisi. Jos laittaisi vaikka jonkun isomman tbi moottorin suuttimen niin mitä muutoksia se sitten vaatisi. Kyllähän iiron dukestakin tulis ihan eri peli kun sais pikkasen paineistettua niin varmaan vakio 102hp saatais turvallisesti sinne 150 hujakoille. Näissähän taitaa olla nakunakutunnistinkin et sikäli voi olla jollain tapaa jopa turvallista?

    Maalailin eilen noi hitsauspaikat mitä on tullut tehtyä, tai tässä muutaman päivän aikana. Ekana temacoatilla, sitten jollain tikkurilan pintavärillä, olisko temaduria sitten en oo ihan satkuvarma. Ihan pensselillä vaan tällä kertaa. Sit konehuoneen puolelle hain jotain sinnepäin punasta, oli kyllä ihan paskaa litkua ja tuli aika baska mut 90% peittyy onneks lämppärinkotelosta jne shaibasta niin menköön. Ei nyt ainakaan ruostu kun on laadukkaat maalit pohjilla.

    Hommasin eturenkaisiin uuet gummit. Todellisia amerikanharrastajia syvästi ahdistavat Seiberlingin PERFORMANCE renkaat. Kun halvalla sain. Ja äärimmäisen eroottinen kuvio.

    [​IMG]

    Sit kun alkaa auto oleen sitä vaille niin sanotusti niin pitää vielä kiillotella noi vanteet oikein kunnolla. Onks kellään hajua et onko noi oikeesti american racingit kun keskikupeis niin väitetään?
     
    Muokattu: 30.7.2017
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuva ei näy ainakaan mulla...

    Performance tyyppiset renkaat käy oikein hyvin rakentelusuuntasi pikkariin, tyylihän on selvästi sport truck eli urheilullinen pikkari...niin ja turbon myötä saattaa tulla kohtuu "tehokaskin", etenkin tuossa pienessä ja kevyessä kopassa.
    Tämän tyylisuunnan laitteet kolahtaa aina meikäläiseen, tässä maassa kun ei juurikaan näitä näe...on vain ylisuuria ja painavia "mastodontteja", jotka usein savuavatkin rumasti mustaa nokea :poff:
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Kyllä sen pitäis näkyä. Hmm.

    Joo tästä ei tuu rumasti savuavaa mastodonttia :D
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä noi keskikupit noihin varmaan kuuluu, samantyyppisiä AR:n vanteita oli joskus 80 - 90 luvulla, eikö takanakaan AR tai ARE tms merkintää ?

    Pikasella googlettamisella en just samoja vanteita löytänyt...
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Googlaa american racing gotti reps. Noi aidot gotti repsit on näköjään ihan vitun kalliita mutta nuo mun autossa olevat on ihan perus american racingit.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ruuvasin autoon amerikasta saapuneen lämppärin kennon, vikat vesiletkut, vaihoin kaikki klemmarit nääs uusiin. Laitoin vedet sisään ja käyttelin lämpimäksi. Sen jälkeen laskin öölit pihalle ja kera suodattimen vaihdoin uudet. Olikin öljynsuodatin ainaki ihan mätä et hetken aikaa ollu öölit vaihtamatta. Sit rupesin vaihtaa vikaa käsijarruvaijerin pätkää. Olis toi vanhakin menny mut olin joskus rahoissani innostunu ostaa nii vaihetaan nyt niin on kaikki vaihdettu.

    Oli sen verta vaikeen tuntusta et jätin projektin kesken, on siel jo uusi hollilla :)
     
    rallikuski tykkää tästä.
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt alkaa kojelauta oleen taas aikalailla nipus. Ei mikään maailman mielyttävin prokkis toi lämppärinkennon vaihto tämmöseen kun joutuu raottaa tota kojelautaa apparin puolelta aika paljon. Mut nyt on taas nipussa ja käsijarrukin taas rokkaa, sain vaijerin laitettua.

    G80 lukon tähän hankin kun käveli sopuhintaan vastaan, pitänee purkaa ja ihmetellä et mitä se on syönyt. On se nyt ainakin parempi kun tuo avoin tasauspyörästö. Tarkoitus olisi käyttää siitä pelkkä murikka, käyttää vanhaa välitystä ynnä muuta. Näkee sitten onko hampikosketus ok vai pitääkö sitä paljonkin shimmailla. Jos jollain on kiinnostusta 3.23 7,5 välitykseen niin vapautuu varmaan myyntiin.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mikäs välläri tulee tuon 3.23 tilalle? Ja mikä lootan viimonen välitys, 1:1?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Autossa on yli nelosen välläri paikallaan niin se saapi jäädä.

    Olisko toi t5 vitonen joku .72 tms.
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niinniijoo, tuo 3.23 tuli sen G80:in matkassa.
    3.23 on omasta mielestä just passeli välläri jos lootan vika vaihe on 1.00 ja halajaa motaria vielä lasettaa 140 kymppiä, aika täydellinen. Käykö myyntipuheesta :odbiggrin:
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, hyvä myyntipuhe :)

    Katselin rpo koodiluetteloa, autossa taitaakin olla 3.73 perävälläri!
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voivoi,lukkoprojekti ajoi karille jo ennen alkujaan: pienemmästä "kuvernööristä" on lähtenyt hampaita kävelemään. Olisiko kellään purettuna tommosta perää?
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

Kerro tästä muillekin!