S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mulla oli tossa harmaassa C1500:ssa joku JBL 5.25" erillissarja, Mid bassot ovissa ja diskantit koelaudan päissä orkkis ritilöiden päällä, takatolpissa jotkut 4 x 6" omilla paikoillaan...ei mitään vahvistinta, pelkkä mankka...soi oikeastaan uskomattoman hyvin sellaseksi, eikä ollut tarvetta subbarille :odbiggrin:
    Sitten sain hankittua monen vuoden jälkeen ehjät Silverado ovipahvit ja jouduin laittamaan 4 x 6" ämyrit orkkisten paikalle koelaudan päihin ja takatolpissa edelleen ne 4 x 6" mitkä siellä ollutkin...sointi huononi laakista todella paljon, suorastaan surkea tällä hetkellä :odconfused:
    Saanut kanssa miettimään 8" subbaria keskilokeroon...siellä olis valmiina 2 x 8" subien paikat, mutta joku rikkonut välipohjan siitä kotelosta.

    Toisessa C1500:ssa oli aikanaan vaikka mitä virityksiä, mutta nyt sielläkin on vaan erillissarja ovissa/koelaudalla ja 4 x 6" kajarit takatolpissa ja ainakin 25 vuotta vanha "maata järisyttävä" Pioneer 2 x 60W vahvari erillissarjalle ja mankka ajaa takaset...soi ihan riittävästi ilman subbariakin :odcool:
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, kyllä tuo munkin yhdistelmä ilman muuta soi riittävästi ilman subbariakin, kuten sanottu, paras jo tällä hetkellä mulla olleista autoista styrkkariosastoltaan.

    Kertonee paljon autoistani, en oo ikinä ollu mikään hifimies, eikä ole oikeastaan ikinä ollut hirveesti moteja tutustua aiheeseen.

    Kuhan voi luukuttaa hellacopterssii täysii tarvittaessa, ja sehän onnistuu.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt seuraa tyhmä kysymys

    Miten tälläsestä ruisku tbi:stä säädetään sytytys? Jossain luki et adld tms liittimestä yhdistettäisiin nastat a ja b, jossain taas luki ettei saa käynnistää edes jos on nastat yhdistetty. Ota näistä nyt selvää kun ei oo kunnon manuaalia
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Korjaamokirjassa sanotaan, että ihan normaalisti vaan ajoituslampulla jakajaa kääntämällä. Mistään liittimistä ei puhuttu tuossa kirjassa mitään, ja tuntui toimivan ainakin omassa S10:ssä hyvin.:odwink:
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tbissä otetaan jakajan johtosarjasta liitin auki ja säädetään sen jälkeen nollaan ja liitin takasin kii. Se että mistä sen liittimen löytää ni on täysin autokohtasta. Itellä oli blazerissä apparin puolella kojelaudan alla.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Duunipäivän jälkeen tuli vaihdeltua tähän kytkin kaikkine hiluineen, startti ja kampiakselin takastefa. Viimeisenä mainittu saattanut kyllä vaikuttaa ensinmainittujen rikkoutumiseen, mutta nyt on ainakin kaikki kunnossa.

    Saatanpa vielä ottaa tuon startin talteen, ja joskus herkistellä vaikka varastartiksi.

    Uusi startti pyöritti kyllä vinhasti ja kytkin oli kevyen tuntunen, 5km koeajolla ainakin kaikki futas hyvin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Restauroin tbi läppärunkotsydeemin kun tahtoi välillä kierrokset pysyä mielestäni aika ylhäällä ja muuta hassua. Ei sieltä hirveesti mitään eksoottista löytynyt mutta nyt ainakaan äkkiseltään ei jättänyt kierroksia ylös.

    Huomasin tuota muuten restauroidessa että tuo bensareguhan on periaatteessa säädettävä, siihen on vaan tulppa laitettu ja pieni hitsitäppi.

    Jos vaikka jossain kohtaa jotain innostuu tekemään :)

    Tilasin myös TPS anturin ja suuttimen liittimen kun se oli mysötty ihan paskaksi, tähänhän on joskus tuo suutin vaihdettu, sinnekin laitettu syystä x yksi ylimääräinen o-rengas.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo niin on, avaa sen ja viilaa uran ruuvaria varten karaan...ainoa vaan että paikallaan ollessa vähän huono säädellä kun se on alaspäin.
    Siihen saa myös valmiin billet kopan, jossa on 6-kolo ruuvi...on ollu olemassa joskus myös kulmavaihde viritelmiä.

    GM:lla ollut itellään saatavilla myös alipaine (ahtopaine) regua ja Holikassa on säädettävä Mikunin valmistama regu, Made in Japan...sekin käynee kun ihan sama kalvokin...en vaan osaa sanoa missä japsi-vehkeessä käytetty ?
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pitää paikkansa.

    Joskus kattellut tollasta GM Single TBI:ta, kuten myös Cross Fire:n TBI single läppärunkoja, että ne näyttäs olevan samaa tyyppiä kiinnitykseltään ja muutenkin kun GM:n uudemmissa tuotteissa, kuten Opel/Vauxhall/Holden rintamalla...niissä voisi käyttää myös toisenlaisia suuttimia.
    Ainoa vaan että niissä suutinrunkoa ei näyttäs saavan irti läppärungosta ja joutus soveltamaan koko roskan...se taas voi olla ongelma :odconfused:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei kellään sattuis olee sopivasti siistejä 14” vanteita? Takapää täristää ja toinen vanne vaikutti kierolta kun tasapainottelua renkaita.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vaihtelin tänään ölpät ja sudin autoon. Ajelin ekoilla öljyillä vaan vähän toista tuhatta kilsaa, kun tää kuitenkin seisoi sen melkeen 10v leimojen välillä niin voi olla että on toi öljynvaihtokin ollu viimeaikoina vähän vähäistä.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei huono ollenkaan, varsinkin kun ottaa huomioon että öljynvaihto tämmöseen peruskippoon maksaa varmaan heti kaikkinensa hulppeat 35e :D
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vaihtelin sen mysötyn suuttimen liittimen, tässä tää vanha :D

    [​IMG]

    Pinnit eivät lukittuneet, olivat perin eksoottisen näköset ja ei näytä hirveen vedenpitävältä :)

    Mittasin ton TPS-anturin mutta se näyttikin niin hyvältä että en vaihtanut uutta, jääköön varastoon.

    En oo tainnut täällä mainittakaan, alotin tähän sähköflektiprojektin mutta se jäi toistaseksi kesken kun toi syyläri tuleekin naamapeltiin kiinni pelkästään tolla muovikaukalolla. Tarttee joskus ajan kanssa duunaa siihen kiinnikkeet.
     
  15. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Olikos vanteiden jako 5x4,75 ? Mulla on ylimääräiset 14¨ Mangelsit.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On. Minkänäköset mankelit ja millä ET:llä
     
  17. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Vanteiden ET 0, olleet G-body Caminossa. Kromi reuna, keskiosa maalattu. Laita s-postiosoite yv:nä niin laitan kuvan.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt on auto leimailtu taas toukokuuhun 2019. Leimasetä oli oikein tyytyväinen näkemästään :)

    Hiilivetyjä tuli putken päästä 59 ja häkää 0.6. Happea jonkinverran liikaa, koska pakoputki vuotaa jonninverran.
     
    Muokattu: 15.2.2018
    isalmela, musta78 ja palontie tykkäävät tästä.
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tänään remontoin pakoputkistoa vähän, yksi kannake oli vähän vääntynyt, piti tehdä jäykkäriä siihen. Nyt ei oo taas pelkoa että tippuu tielle. Laitoin myös taaimpiin liitoksiin putkitahnaa, jos se vähän hillitsisi vuotoa. Kuvia en tietty siinä touhutessa muistanut ottaa.

    Kesällä vaihdan pakosarjaan kollektorin laipan, vuotaa ja jostain syystä geeämmällä on päätetty että 45mm putki on tarpeeksi suuri tälle koneelle. Amerikan foorumilla ovat kehuneet että paranee kulku huomattavasti jos helpottaa vähän tuota uloshengitystä... Tiiä sitten, mutta tosiaan kun sarja jo vuotelee ja on laipasta aika mätä niin eipä siinä mitään häviä...
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Peltisarja ja avara putkisto samantein sinne, niin "Iron Duke" pääsee irti... :odcool:

    Meinasitko sitä "mutkaa" laittaa väliin puhisemaan ?
     

Kerro tästä muillekin!