S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No perskuta, sitten se on muilla keinoin madallettava sitä,ettei tule sitten mielenkiintoisia ohjausliikkeitä tms äkkinäisyyksiä sisäänjoustossa. Hyvä että tuli puheeksi!
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu, kun mietin just tätä kun Rekordiin sovittelin 1031:sen volvon perän ja mietin madaltamista. Sit mallailin niitä henkseleitä kun siihen jouduin kanssa tekemään ne uusiks kun vanhat oli märäntyny ni tein orggismitoilla kun muuten lehtipakka ei tosiaan pääsisi suoristumaan ja sehän aiheuttaisi sen että sisäänjousto "tökkää" jossain pisteessä :confused:
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja tuli vaan mieleen mutta 2" saa tosiaan madaltaa ihan vaan sillä blokilla akselin ja lehtipakan välissä, kysytty ihan konttorilta. Kunhan on vaan riittävän vahvaa kampetta. Ite tein 50mm rhs:stä mihin tein paikat keskitysnastoille ja hitsasin päädyt umpeen :)
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ai se on oikein luvallistakin, hieno juttu! Belltechin sarja maksaa 50e romppeineen päivineen, niin ei taida kannattaa ruveta tekee ite ku sit tarvii kuitenkin uudet u-pultit :)
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei kannata 50e takia alkaa ite väkästelemään, itellä tuli niin customi koko sovituksesta että siks oli ite helpoin tehdä, myös u-pultit tehtiin ite ;)
     
  6. ville400

    ville400 2nd gear

    jos tollasen lehtijousen liikerataa rajoittaa voi norra katketa ennenpitkää
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo ei rajoiteta liikettä.

    Tilasin pari tuumaa madaltavan setin kun se on kerta se laillinen maksimi.

    Mites tommoselle lehtijouselle muuten kannattaa tehä? Noi jouset kimpassa pitävät tsyydemit pitäs tehä uudet vai saako niitä jostain uudet? Ja sit toi keskipultti olis vissiin hyvä ehkä uusia kans. Onko toi alin jousi joku kuormajousi? Et jos haluis matalamman/pehmeemmän niin pitäs sit ottaa melkeen toinen noista keskimmäisistä jousista?

    [​IMG]

    Kun eihän tää kuitenkaan mikään kuormajuhta ole ja jos tämmönen kerta on melkosen jäykkä orkkiksena niin miksipä ei?
     
    Muokattu: 30.7.2017
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo, lehtijousi "venyy" joustossa taaksepäin, jolloin henskelit antavat sille tilaa.
    Jos ne lyhentää, täytyy siirtymän tapahtua jossain muualla => Norra taipuu ja antautuu kun on väänynyt tarpeeksi usein... Laita suosista vaan ne korkeammat palikat jousen ja akselin väliin. Kun kerran BellTechin ammattilaiset niitä tarjoaa, niiden täytyy toimia. Mutta lehtiä ei silloin kannata vähentää, kun palikat vääntää niitä jousia muutenkin.
    Vaihtoehto on tietenkin hommata uudet suoremmat jouset, mutta se taitaa käydä budjetin päälle... Mun Ponchossa on takana Hotchkisin jäykät 2" madaltavat, mutta mä jouduin tekemään pitemmät henkselit, kun meni liian matalaksi. ;)
    Vallilan takomosta taitaa edelleen saada lehtijousi-kamaa; www.vallilantakomo.fi
    Ne osaa myös kertoa miten mikäkin homma vaikuttaa lehtijousen ominaisuuksiin.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    En laita korkeempia palikoita kun en halua leimalle niitä vähentää
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Tarkoitin niin korkeita kuin laki sallii...
    Osaavat tuolla Vallilassa takoa noita jousia suoremmiksi, jos vielä pitää madaltaa.
     
    palontie tykkää tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo tota firmaa suosittelen.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo mä laitoi ääspostia heille.
     
  13. ville400

    ville400 2nd gear

    nehän tekee koko huollon noihin jousiin siellä vallilassa
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin tekee. Pari hunttia maksaa. Pitää tehä 2" blokeilla koesovitus et riittääkö se vai pitääkö madaltaa lissöö. Antaa ammattimiesten hoitaa noi lehdet kuntoon.

    Tänään kävin vähän osaostoksilla,muttei mitään erityistä. Sen verta vilposa keli et voi pitää projektissa pientä tuumaustaukoa.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Purin taka-akselista vetarit ja jarrut pois, ja poikkasin kilvistä ne pikkuskuurvit. Jos sitä loppiaisen kunniaksi kaivais nysät huomenna pois ja putsais ja maalais perän pensseelillä mustaksi.

    Perä itsessään vaikuttaa kyllä onneks hyvältä.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On tullu kaikkee pientä puuhasteltua, tein uudet kierteet jarrukilville, putsailin ja maalailin perän, nyt kuivukoon rauhassa. Laitoin kilvet ja vähän rautaosia lillumaan sitruunahappoon kun hiekkapuhallusfirma ei jaksanut vastata mun kyselyyn pikkuosakasan puhalluksesta ja maalauksesta, tehään sit kotikonstein.

    Tänään vaihtelin tulpat ja polttoainesuodattimen moottoriin kun en muuta keksinyt. Aattelin sit kun tulee tankkilaite (joka muuten tuli suomeen tyyliin 4:ssä päivässä ja on nyt lojunut 5 päivää jossain vantaalla?), pistää ajokuntoon ja ajelee tähän autotalliin, voi kattella vähän sähköjuttuja kuntoon ja siistiä tota konehuonetta lämpimässä.

    Velipojan valjastin kanttailemaan mulle lavaan yhen korjauspalan kun lavan yks runkokannake on sen verta peho et helpompi vaihtaa koko "palkki" :) Siitä kuvaa sitten ajallaan ;)
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    Oliko kallista tuo sitruunahappo muuten?
     
  19. juy40

    juy40 Gearhead

    Mie oon hakenu sitruunahapon Hankkijalta, 5 kiloo makso jotain parinkympin hujakoilla, vai oliko alle...
    [​IMG]
     
    hevimies tykkää tästä.
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, toi sitruunahappo on ihan hyvä aine olla, pikkuosia kätevä putsailla ja isompiakin jos palju tarpeeks iso. En tiiä ihanteellisesta seoksesta, perstuntumalla ehkä alle puoli desiä johonkin 5 litraan. Lämmin vesi niin reagoi nopeammin mut en mä oo vesiä vaihdellut, et kylhän se siitä jäähtyy. Eilen pistin nopsasti teräsharjalaikalla läpikäydyt jarrukilvet ja sit ne raudat mihin u-pultit ja iskarit tulee kiinni, tänään oli jo aika hyvällä mallilla, käsin kävin veden alla teräsharjalla läpi että lähtee roippeet pinnasta, huomenna/ylihuomenna voi noukkia jo puhtaat osat pois. Sit vaan veden alla pesu, kuivaus ja maalaus. Älkää ymmärtäkö väärin, ei puhalluksen voittanutta mutta kyllä toi on ihan ok kotikonsti. Ja toi viiden kilon setti kestää ihan helvetin kauan.

    Öljytuotteet kyllä sitruunahapotettavista osista pitää kyllä hinkuttaa pois, ja massat. Ei pure omasta kokemuksesta yhtään jos ihan rapasia osia laittaa likoamaan.

    Tankkilaitteenkin pääsin tänään tullaamaan kun kirje löytyi postiluukusta. Kohta se on taas käyntikunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!