S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos jollain on S10 jäähdytin niin sellaisenkin tartten...
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei oo mitään ihmeitä tapahtunut kun tässä on ollut kaikenlaista muuta puuhaa.

    Vallilan takomolta sain kuitenkin terkkuja.

    [​IMG]

    Sain purettua etupään kokonaan. Ja huomasin et apparin puolelta pitää vaihtaa hytin runkokannake, ja kuskin puolelta hytin puolelta kiinnike ja mahdollisesti runkokannake. Ajatus oli, että jos sais jossain kohtaa kun tulee vähän lämpösempää, niin maalais ton takapään, niin sais takapäähän jarrulinjat, tankin, perän, jousituksen kaikki osat kiinni. Eli perän sais niinku lavaa vaille valmiiksi. Voisi sitten perehtyä tohon etupäähän, hitsailis noi runkokiinnikkeet, ja maalais ton eturungon sitten samalla. Tietääkö kukaan mikä on g-bodyn alapallon kierre? Tuli tukivarret g-bodysta eteen, kun olivat sen verta mädät vanhat, mutta alapallon kierre taitaa olla eri s-10ssä.

    [​IMG]

    Tämän lisäksi kun tylsää oli mutten halunnut mitään isoa prokkista aloittaa, niin vaihdoin termarin, tein tankin huohotin linjan imusarjalle uuden kun oli mädännyt pirulainen.

    Ja tankkilaitteen asensin.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.7.2017
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eikös ne ole prässäämällä kiinni?
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ainiin alapallot vai?

    Meinasin sitä et millanen kierre sopii siihen alapalloon et sen saa kiinni olka-akseliin :)
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Sain takarungon maalattua. Ruisku meinasi tehdä tepposet ja kompurakin rupesi vuotamaan sitä tahtia että loppu meinasi mennä päin vittua mutta onneksi rungossa maalipinnan tasolla nyt ei juuri merkitystä ole.

    Jarruputken laitoin paikalleen, ja tankinroipetta.

    [​IMG]

    Jarruputken laittokin meinas mennä ihan nenilleen. Ja saattoi mennäkin. Yritin konehuoneen päähän tehdä niitä kiemuroita, jarruputki muuten jo paikkallaan. Virhe! Eihän siitä mitään tullut, ja toi rautaputki on ihan saatanan jäykkää, yhestä kohtaa meni jo aika pahasti lyttyyn. Pitää nyt kattoa että futaako toi putki vielä vai joudunko vetämään yhen jatkon siihen ja konehuoneen pään tekemään uudestaan. Tehtaaltahan tos tulipellin tienoilla on liitos mutta jätin sen pois.

    Ja sain myös maalailtua muut perän osat, eli varmaan ens vklp tai sitten kun seuraavan kerran auton luo menen, niin saan perän kiinni ja jarruja ynnä muuta kiinni :)
     
    Muokattu: 30.7.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Teitkö jonkun putken ympärille niitä kierrukoita?Mikä niiden funkio on muuten,olla joustona??
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jousto se on. Putken ympärille yritin mutta loppu tila kesken ja sillä hetkellä alko rytääminen :odoops:
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ainakin rungollisessa kalustossa on hyvä olla jarruputkessa joustokierukat. Taitaa ne korin kumipuslat sen vaatia. Kun joutuu vaikka vähän nostaa koria tai yms, niin sallii muutokset, eikä tarvi irrotella putkia. Hienosti riitti jarruputket 3" korikorotuksessa kun kierukat antoi periksi.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla ei onneksi ole korotus mielessä :)
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Uups, kyl sen jarruputken pätkän tarttee tehä uudestaan, nitkuttelin hetken aikaa niin sain sen vuotamaan ilman radikaaleja temppuja eli tuskin olisi käyttöä kestänyt. Toivottavasti tohon perkeleen kovaan putkeen saa tehtyä juntturin paikallaan...

    Vahvalla luotolla nimittäin niputin perän ja jarrut taakse kasaan. Käsijarru tosiaan nyt pitää jo ainakin sillain ettei käsin saa pyöriteltyä renkaita. Käsijarrun vapautusvaijeri on hukattu kun tätä autoahan oli edellinen mestari vähän purkanut jo. Toivottavasti löytyy jostain.

    [​IMG]

    Stuukista suottaapi tulla aika hyväkin, viitisen tuumaa se on tosiaan orkkiksesta nyt pudotettu :D

    Mitenköhän paljon tartten ulosjoustovaraa iskareille? Pitäs olla 60cm iskarit että eivät rajoittaisi ollenkaan lehtien liikettä (eli roikoksissa eivät ottaisi vastaan) mutta haittaako yhtään jos ne on lyhyemmät? Tossa ajoasennossa ilman lavaa 48cm pitäis olla pumput. Jos jollain olis soppelin pitusii iskareita jemmassa niin saa tarjota, mulla on 50cm mutta niitä ei varmaan voi käyttää?
     
    Muokattu: 30.7.2017
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onkohan tähän joku mennyt asentamaan peräti joskus korottavat lehdet meinaan kävin tänään tinkaamas pumppuja niin ne on noin 61cm pitkät täydessä mitassaan, ja noit lehtii on kuitenkin taottu jonninverran niin silti menee orkkispumput hienosti :D

    Jos jollain on tosiaan jotain pitkäkaton takaiskareita niin voi mittailla ja voidaan tehdä kauppaa jos näyttää siltä että ovat järkevässä kunnossa ja kiinnostusta luopua olisi.

    Saksasta tuli uus vanha maskikin. Aika kansainvälistä touhuu tämmösen hylsyn remontointi.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sain tehtyä juntturin paikallaan ja kupariputkesta sitten loppu että sai hyvät joustotkin aikaiseksi :) Myös etupään jarruputket tuli tehtyä uusiksi. Tarttee perehtyä, sopisiko G-bodyn jarruletkut tohon, mulla olis meinaan sellaset uudet, ja tässä näkyy olevan pykimää letkuissa. Eli hyvä hetki vaihtaa nekin.

    Eilen tuli laiteltua vähän akselinylitystä hollille ja änkkäriä kiinni. Akulla virtaa ja ei muutakun auto tulille. Pari kertaa joutui tankkipumppua pyöräyttämään, kun olin polttoainesuodattimen vaihtanut, mutta sen jälkeen lähti tosi hienosti käyntiin ja kävi tasaisesti ja oli oikein mielyttävän hiljainen. Vakuuttavan olonen tekniikka siinä mielessä kun silloin joskus marraskuussa ajoin auton talliin.

    Tänään tuli vähän putsailtua romppeita ja maalasin irto-osia ja runkoa sit Temacoatilla.

    [​IMG]

    Kohta saa auton rullaavaks. Vähän haaveilin jos viikol ehtis käydä maalaamas rungon ja sit ens vklp kasais etupään.

    Takaiskarit lähtee rockkiautosta tilaukseen.
     
    Muokattu: 30.7.2017
    rallikuski tykkää tästä.
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Maalailin eturungonkin nyt. Jos sitä tosiaan viikonloppuna saisin aikaiseksi kasattua ton etupään! Pääsee sit sovitteleen et selvitäänkö rälläkkämadalluksella vai pitääkö hommata spindlet!

    Rockkiautostakin lähti tilaus, takaiskarit, jarrupääsylinteri ja jarruletkut, kun ei ne maksa tuolla mitään...
     
    Muokattu: 30.7.2017
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Keula tuli kasattua, jarruhommelit ja vakaaja tosin uupuu mut saipa nyt nähä miltä näyttää kun kierros puuttuu jousista, tällä hetkellä ollaan itseasiassa aikalailla vaaterissa kun helmalinjaa kattelee
     
    Muokattu: 30.7.2017
    DX ja palontie tykkäävät tästä.
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt alkaa seisontakorkeus jo pikkasen hahmottua, näyttää härskiltä, tykkään
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    enemmän tonttiiin!!
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jättäisin kyllä tuohon.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo mennään tällä alkuun,jos alemmas meinaa päästä niin pitäs takarunkoa jo melkeen silpoa :D oli ehkä virhearvio tehdä pohjaanlyöntikumit orkkistyylisesti.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Hyvä tuo on ku saat loputkin kasaan ;)
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    itteasiassa camala taitaa mennä kumien varassa melko hyvissä ajoin ennenku valmistajan sallima kuorma on tapissa,
    ainakin oletan näin kun persaus muuttuukin vakaammaksi reilulla kuormalla, että pikkasen pitkät voi olla ihan hyväkin juttu kun nekin sitten osallistuvat kuorman kantamiseen, isompia töyssyjä toki kannattaa sitten jo varoa, toki muutenkin.

    mutta että toi on ihan valmistajienkin käyttämät tapa lisätä jousituksen progressiivisuutta, muistan että esmes carinakakkosessa oli helvetin pitkät urtsiholkit etuiskarien varsissa, alkoivat ottaa kuormaa vastaan jo muutaman sentin sisäänjoustossa,
    sitten kun niihin laitettiin jotain 30millin alustasarjoja joilla auto vanhoihin vakiojousiin verraten ei pudonnut juuri yhtään,
    niin madallussarjapoliisit vaativat tuon välin reilusti pidemmäksi kuin se oli alkujaankaan ja tämä sitten toteutettiin lyhentämällä kumista puolet veke,
    lyhentämisen seurauksena tojota sitten kallistelikin alkuperäistä enemmän ja saattoi jopa hypätä sivusuunnassa reiluista kaarreheitoista kun toi progresiivisuus jouduttiin vastoin valmistajan ohjeita muuttamaan on-off tyyppiseksi.
     
    Muokattu: 11.3.2017

Kerro tästä muillekin!