Saabel Garage; #FinnTyphoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keme, 27.2.2023.

  1. Keme

    Keme Gearhead

    Tulipa askarreltua video LSswappaamisesta Volvo esimerkin kera.

     
    JarskiV tykkää tästä.
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Alkaa olee moottori jo aika liki keulalle nostovalmis.

    [​IMG]
     
  3. Keme

    Keme Gearhead

    Jesss, hiljalleen saa konehuoneeseen täytettä.

    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Vähä täyteen toi apparin puoli tulee :eek: Väistämättä harmillisen toispuoleisen näköinen konehuone :(

    [​IMG]
     
    Isamu ja JarskiV tykkäävät tästä.
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Toinen hyrrä toiselle puolelle!
     
    JarskiV ja Keme tykkäävät tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Näemmä olet hahmotellut alkuperäistä vesi-cooler:a paikalleen, oletko luopumassa intercooler:sta ?

    Saa sen S-15 Syclone:n konehuoneen näyttämään tasapainoiselta ihan vesi välijäähdytettynä vaparinakin...5.0 stroker V6 a´la Gale Banks :odcool:
    [​IMG]
    Picture: Gale Banks Engineering
     
    Keme tykkää tästä.
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Joo, ynnäilin et toi on siistimmän ja orggiksemman näkönen. Tommonen hauska detalji. Kävi tuuri, et kyl toi sit vaikuttaa mahtuvan puolien päälle. Tarvii vielä keksiä joku kenno keulalle ja joku kiertovesipumppu liikuttamaan vettä.

    Ompas hieno toteutus!
     
    LPV tykkää tästä.
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Piti nypätä maski ja puskuri pois, et saa poistettua välijäähdyttimen. Tulipa tästä pikku vaivalla aivan kamalan raadon näkönen :D Nooo, joku pieni syyläri ton tilalle ni saa taas osat takasi ja hommaa eteenpäin.

    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Nojuu, eihän ne Vortec imusarjantiivisteet natsaa ei-vortec imusarjaan, vaikka se on tehty vähän kansiin sopivaksi. Kaippa toi imusarja on sit taikinoitava tiivistesilikonilla ympäriinsä kiinni, kun ei sinne sovi ei-vortec tiivisteetkään.

    [​IMG]
     
  10. Keme

    Keme Gearhead

    Hitsari soitteli, et ois osat valmiit. Tuli pikku modit ahtimeen ja syyläreihin, ni johan vaikuttaa sopivalta.

    [​IMG]
     
    JarskiV tykkää tästä.
  11. Keme

    Keme Gearhead

    Semmosta tilataideteosta tälle iltaa. Sisälokasuojan irrotuksen ton kompleksin irroitus vaatii, mut se ny ei yllä tempun tasolle. Ihan kohtuudella kaikki vaikuttaisi mahtuvan paikoilleen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Isamu, JarskiV ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  12. Keme

    Keme Gearhead

    Nojoo, ahtimeen liittyvät modit ois valmiit. Hitusen juu teetättää hommia, et nykysellään saa ahtimen sekä downpipen paikoilleen. Ei ny tarvi poistaa, ku ilmastoinnin kompura telineineen, venakoppa ja sisälokasuoja. Näppärä huollettava tästä tulee muutenkin. Kutosen tulpan saa vaihdettua irroittamalla välijäähyn. Sen jälkeen kakkonen vaihtuu, kun nyppää sisälokasuojan pois. Nelonen on vielä tällä hetkellä semmonen ettei sitä vaihda ilman downpipen irroitusta. Tarvii tarkastella saisiko siitä lokasuojan kautta vaihdettavan, jos koppais downpipeä lommolle muutaman millin verran. Nelosta lukuunottamatta siis täysin tehtävissä, kun ei vaan rupee kuumaksi ajetun moottorin kanssa operoimaan :D

    [​IMG]
     
    Fuselage ja Isamu tykkäävät tästä.
  13. Keme

    Keme Gearhead

    Löyty sit välijäähyn vesikennollekin paikka ja tohon saa kivan näppärästi sit pumpunkin jatkoksi. Toi Civicin alukenno vaikutti fiksuimmalta tohon hommaan. Moottoripyörien ja mönkiöiden syylärit tuppas olee jo merkittävästi pienempiä ja sit taas muissa autoissa noi kennot on helposti isompia.

    [​IMG]
     
  14. f-85

    f-85 Gearhead

    Miten mää muistelen et toi sisäloksukaan ei tullu pois ihan nuin vain? Mulla ois 4.3 v6 turbopakosarjat ja paljon muutakin osaa jos on jollain tarvetta. Tämän mainion saagan innoittamana.
     
    Keme tykkää tästä.
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Tos lähtee onneksi ainakin toi apparin puoli tosi helposti. Tunkkaa vaan nurkkaa ylös, lokasuojan pultit auki ja muljauttaa pois. En ole tosin ihan satavarma puuttuuko tosta sit jotain kiinnikkeitä, mut sentään se pysyy sit kans paikoillaan noilla olemasssa olevilla pulteillakin :D
     
  16. Keme

    Keme Gearhead

    Kaikki hilut ja hilppeet löysi ihan ok paikkansa, joten vielä kerran roskat pois. Sen jälkeen sit osat paikoilleen, pultit kireelle ja moottori käyntiin.

    [​IMG]
     
    4d sedan ja Isamu tykkäävät tästä.
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Minkälaisia tehoja meinasit että se nyt tuottaa? Ahdin on varmaan HX40, vai muistanko väärin?
     
  18. Keme

    Keme Gearhead

    Juu, HX40 #18 pesällä. 350-400hp väliin ois hyvä. Kai tohon pitäs 1bar paineella päästä.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Ahtihan riittää paljon pidemmälle, mutta varmasti kivasti liikkuu noillakin tehoilla. Uskoisin että on hyvin heräävä kombo, mukava ajaa?
     
    Keme tykkää tästä.
  20. Keme

    Keme Gearhead

    Juu, onhan toi itse ahdin helposti 650hp potkuri tommosenaan. Luulen kans, et tästä tulee ihan hyvin syttyvä kombo. Maltillisen kokoinen ahdin, aika mieto moottori ja kuitenkin 4.3 litraa iskutilavuutta, ni pitäs olla varsin jees. 4L80 olisi kiva aski ton moottorin jatkoksi ni vois ottaa all-out tosta moottorista, mut koitetaan ny ensin edetä vähän enemmän maltilla.
     

Kerro tästä muillekin!