Saabel Garage; #PickupPerjantai

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keme, 27.2.2023.

  1. Keme

    Keme Gearhead

    Jännä nähdä minkä verran tuli ammuttua itseään polveen, kun mistään ei löytynyt sopivia imusarjan tiivisteitä. Vortecin tiivisteet ei sovi vesikanaviin ja ei-vortecin tiivisteet ei sovi imukanaviin. Vedin sit tiivistemössöllä kiinni.

    [​IMG]
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    TV6 tulevassa Auton fiksaajat-sarjassa duunailtiin just tämän viikon jaksossa Vortec kansia Cycloneen. Oli sama ongelma imusarjan kanssa.
     
    Keme tykkää tästä.
  3. fenix

    fenix 3rd gear

    Car fix kausi 5, jakso 13

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Keme tykkää tästä.
  4. Keme

    Keme Gearhead

  5. Keme

    Keme Gearhead

    Jep. Oli paska ratkaisu. Vesi ei pysynyt vain jäähdytysjärjestelmän puolella ja purkaminen oli vittumaista.
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Sit seuraavalla startilla hajosi bensanpaineensäädin. Oli jääny paineensäätimen alipainelinja auki ja siitähän sit suihkusi bensaa. Vähä jännä homma. Tosin sehän sit selitti senkin miksi aiemmalla startilla toi kävi tosi paksulla ja huonosti. Onneks Rockautolta sai sit tilattua uuden. Eipä tuo sit mitään. Nähtävästi millisestä pahvista leikellyt tiivisteet ei myöskään pitäneet apparin puolen vesikanavien ympäriltä, ni ei oo muutenkaan painetta ajaa autolla. Ihmeellinen tiivistysongelma, mut toivotaan et ton ny sais korjattua ettei menis hermo ja alkais joku tekniikanvaihtosekoilu tänkin korin suhteen.
     
  7. f-85

    f-85 Gearhead

    Elä anna periksi. Mielenkiinnolla ootan miten tuo vetää. Itellä parikin erilaista 4.3 ahdettua mottia vireillä.
     
    Keme tykkää tästä.
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Ny vaikuttaa jo sentään hieman lupaavammalta imusarjan tiivisteiden suhteen.
    Ylempi on Vortecin tiiviste ja vesikanavat on liian isot. Reikä tulee yli imusarjasta.
    Alempi on sit jollekin isoporttiselle ei-vortecille, mut kanavan reiät on Vortecin kokoiset ja vesikanavan reiät on sit pienet. Sit vielä paksuus on äkkimittailulla noin 1.6-1.8mm. Jännä nähä miten käy.

    [​IMG]
     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Nojoo, Jotenki paskan oloset noi uudet tiivisteetkin ja normaalilla kiristämisellä ne tietysti vuoti. Sit kiristi enemmän, ni ehkä pitää. Sitä tosin ei tiedä, et paljonko ne sit vuotaa moottorin sisälle. Laitoin konepellin kiinni, ni jatketaan taas joskus.

    [​IMG]
     
    JarskiV ja Isamu tykkäävät tästä.
  10. Keme

    Keme Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  11. Keme

    Keme Gearhead

    [​IMG]

    Tuli tos hetki takaperin aloitettua tämmönenkin c1500 projekti, kun Typhoon on "melkein valmis". Klassinen äkkinopee V8 swappi helppoon koriin ja ensimmäisessä jaksossa ihmetellään mitä tässä projektissa nyt touhutaan.

    #PickupPerjantai #c1500

    Linkki videoon:
     
    Isamu tykkää tästä.
  12. Keme

    Keme Gearhead

    Tulipa otettua Kadett ajoon, ku tarvii tehä käyttöautoon remppaa. Jostain syystä akku oli puutunut kuuden kuukauden aikana, ni piti apuvirralla täräyttää käyntiin. Melko symppis peli edelleen. Pikkujusteerauksia tarvis tehä, mut tötterö liikkuu ja pysähtyy ni homma on ok. Kilvet tuli vaihdettua FINnittömiin eli kesän akuuteimmat operoinnit on valmiit. Ehkä flektin vois vielä johdotella toimimaan, kun tos Volvon syylärissä on sille anturi. Vaatisi vaan sen

    [​IMG]

    #SaabelGarage #LeilaKadett
     
    Isamu, Toke ja Fuselage tykkäävät tästä.
  13. Keme

    Keme Gearhead

    [​IMG]

    Ykkösosassa tuli käytyä läpi mitä autolle tehdää ja punnittiin se. Kakkososassa katsotaan miten hyvin myyjän puheet ja myynti-ilmo piti paikkansa. Yllättävän vähän tästä kuitenkaan löytyi vikoja.

    linkki videoon

    #SaabelGarage #PickupPerjantai #C1500
     
    Toke ja Isamu tykkäävät tästä.
  14. Keme

    Keme Gearhead

    Tämän viikon Pickup perjantaissa käydään läpi uusi tekniikka kokonaisuudessaan.

    Tosta suoraan videoon


    [​IMG]

    Saabel Garage Pickupperjantai C1500
     
    Chevy ´53 tykkää tästä.
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Kytkinpolkimen sovitettelua, hytin ja pakosarjojen modailua.
    Video:

    [​IMG]

    #SaabelGarage #pickupperjantai #c1500
     
    Fuselage, Isamu, JarskiV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Hienoa rakentamista ja hyvä asenne:cool:! Jännityksellä seurataan.
     
    Keme tykkää tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Hyvää ja ennakkoluulotonta tekemistä.Tällaista seuraa mielellään.
    Vähän jäin miettimään,kun 2x2.5" pakoputket ängetään yhteen vaimentajaan,niin äkkiseltään luulis että se vähän ahdistaa moottorin voimantuottoa?
     
    Keme tykkää tästä.
  18. Keme

    Keme Gearhead

    Kiva saada palautetta touhuilusta. Kiitokset!
    Ynnäilin tota pakoputkijuttua sillei, et 2.5" putkien yhteispinta-ala on noin 9.8 neliötuumaa ja 3.5" on 9.6. Pakokaasut vielä vähän jäähtyy tos matkalla ni ehkei toi vaimentaja niin paljoa ahdista. Olisihan tos toki aika helppo mahdollisuus askarrella myös v-bandeilta eteenpäin pelkillä 2.5" putkilla loppuun asti, jos sitä haluaisi testata dynossa.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Double Gearhead

    Juuri noin, ja kun pakokaasut tulee sykkeinä, niin saapuessaan 2.5 tuumasesta 3.5:seen niiden kulku helpottuu verrattuna että jatkaisivat erillisissä putkissa.
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

    Saabel Garage pickupperjantai jatkuu tälläkin viikolla. Agendana hirvitornia alaspäin, rungon korjausta hytin alta, puslien ostelua ja polttelua sekä ällöttävän rengastuksen korjaus.



    [​IMG]
     
    JarskiV, Isamu ja fenix tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!